Gå til innhold

Høyttalere, forsterker og kabler til DVD-spiller


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gammel DVD-spiller (LG DVD-3200E) som jeg trenger forsterker, høyttalere og kabler til for å få litt lyd ut av. Jeg er ingen audiofil, så vi snakker ikke om det høyeste kvalitetssjiktet. Men det bør være mulig å se film og høre musikk på en skikkelig måte. Prismessig håper jeg å finne alt til under 10000,- totalt. Har strengt tatt ikke behov for surround, så to gode fronthøyttalere holder lenge. Men muligheter for eventuell påbygging senere er en bonus.

 

Hvilke alternativer kan være aktuelle? Ser altså etter 2 høyttalere, forsterker og kabler for DVD-spiller til under 10000,- samlet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp de høyttalerne snarest! Samtidig som du handler disse er det jo lov å høre med sjappa om de har noen demovarer som skal ut.

Et bedre forslag enn Marantzen er HK 3380.

Kabler får du med på kjøpet, eller handler billig og bra saker fra fra HiFi Centeret eller Eltek. Proson har helt OK saker.

 

Ellers ser bruktkjøp ut til å være tingen her om du ikke skulle finne/få tips om et knalltilbud.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Marantzen er en surroundreceiver. Den evner dessuten ikke å drive de høyttalerne skikkelig er jeg redd.

H/K'en er en stereoreceiver, altså tokanals; det du trenger.

Den har i tillegg en kraftig strømforsyning, antagelig kraftigere enn Marantzen, noe som er det en egentlig burdte se mer på istedet for alt tullet rundt Watt.

H/K'en er noe mørkere i lyden og kontant i bassen i motsetning til Marantz som typisk er noe slankere i bassområdet, SA er i seg selv av det litt lysklingende slaget så det vil ikke ha mye å si.

Tror du vil bli mer en fornøyd med ytelsene til H/K'en, den matcher høyttalerne ganske bra mhp å kontrollere elementene selv ved store pådrag.

Vil påstå at du får mye godlyd ut av dette :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Hei!

Kan informere om at jeg når har investert i et par System Audio SA1280 MK2 fra Hi-Fi-Center-kjeden. Men de var desverre utsolgt for Marantz-receiveren, så nå står det mellom Harman Kardon HK970 (stereo) og Yamaha RX-V650 (surround). Kommentarer/anbefalinger? HK-en virker mest fristende for øyeblikket, i og med at jeg foreløpig bare har to høyttalere.

Lenke til kommentar
Hei!

Kan informere om at jeg når har investert i et par System Audio SA1280 MK2 fra Hi-Fi-Center-kjeden. Men de var desverre utsolgt for Marantz-receiveren, så nå står det mellom Harman Kardon HK970 (stereo) og Yamaha RX-V650 (surround). Kommentarer/anbefalinger? HK-en virker mest fristende for øyeblikket, i og med at jeg foreløpig bare har to høyttalere.

Det vil være en "skam" å koble en kjip liten Yamaha til så gode høyttalere som System-Audioene (du har gjort et røverkjøp der). H/Ken er heller ikke god nok,men bedre enn Yamahaen. :)

 

Kjøp deg heller en pent brukt Hegel H1,Vincent SV-233 eller en Cayin 252B.

Hvis du har råd så er jo Hegelen et røverkjøp akkurat nå.

 

Edit:Norsk Audio Teknikk har en Cayin 252B i bruktlisten sin. Den skal de ha 6500 for.

Bilder og test på Cayin 252B finner du her.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Kjøp deg heller en pent brukt Hegel H1,Vincent SV-233 eller en Cayin 252B.

Hvis du har råd så er jo Hegelen et røverkjøp akkurat nå.

 

Jeg synes faktisk SA1280 spiller bedre med Primare I21 enn H1, til tross for at H1 har en god del høyere pris normalt. H1 blir for kjip, og blir først engasjerende på litt høyere volum.

Lenke til kommentar
Det vil være en "skam" å koble en kjip liten Yamaha til så gode høyttalere som System-Audioene (du har gjort et røverkjøp der). H/Ken er heller ikke god nok,men bedre enn Yamahaen.  :)

Hva konkret er problemet med HK-forsterkeren i forbindelse med disse høyttalerene? Fikk en demo av den i går, og den virket overbevisende nok. Dersom jeg går for den vil det svakeste leddet i oppsettet mitt uansett være kilden (LG DVD-3200E) og kablene ut fra den. Hvor mye kan jeg ha å hente på å oppgradere dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...