Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har ikke diskettstasjon, oppstartsdiskett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lag en oppstartsdiskett og brenn alle filene fra disketten over på en cd. Da starter den derfra. Men husk å krysse vekk "verktøy"-"mappealternativer"-"vis"-"skjul beskyttede operativsystemfiler" først (i windows explorer), ellers mener jeg at du ikke får med deg alle filene.

 

Men jeg trodde at WIN98 Second Edition skulle boote fra disk...kan det være boot rekkefølgen i BIOS som gjør det?

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Da vill pcen bare prøve å boote fra CDRomen om du har en cd i.

Dette gjelder bare dersom cd-plata er bootbar, noe Win98 cd'en IKKE er. Last ned en win98se bootdisk fra www.bootdisk.com. Bruk deretter Nero til å brenne en bootbar cd. Det er IKKE nok å bare brenne alle filene fra disketten. Har ikke Nero installert på denne PCen, men sjekk i hjelp filen for å finne ut hvordan du lager en bootbar CD.

Lenke til kommentar
Da vill pcen bare prøve å boote fra CDRomen om du har en cd i.

Dette gjelder bare dersom cd-plata er bootbar, noe Win98 cd'en IKKE er. Last ned en win98se bootdisk fra www.bootdisk.com. Bruk deretter Nero til å brenne en bootbar cd. Det er IKKE nok å bare brenne alle filene fra disketten. Har ikke Nero installert på denne PCen, men sjekk i hjelp filen for å finne ut hvordan du lager en bootbar CD.

Min 98SE booter da den....tror det bare var WIN98 ikke-SE som ikke bootet....

Lenke til kommentar
Min 98SE booter da den....tror det bare var WIN98 ikke-SE som ikke bootet....

Dette varierer endel, OEM kan være bootbare både i win98 og SE-utgavene, oppgraderingsversjonene har jeg ikke sett bootbare.

Okay, forstår. Den jeg har er en OEM, så det stemmer vel det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...