harrall Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Hei. Jeg har trådløst nettverk hjemme, med de fordeler og ulemper det medfører. En av ulempene er ubudne gjester... Jeg hadde mistanke om, og fikk bekreftet at, noen av naboene drev parasittvirksomhet på mitt trådløse nettver. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen programmer e.l. som kan hindre andre å bruke nettverket. Kanskje noe med passord eller et machadresse-filter. Noen som har noen forslag?
K.. Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Hvilken Router har du? De fleste routere har mulighet til blant annet MAC-Filtrering. Les i manualen din
harrall Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Skrevet 8. juli 2005 Aha! Det tenkte jeg ikke på! Finner sikkert ut av det. Har jo brukt en del port forwarding etc. så jeg må vel klare å finne ut et eller annet. Sier i fra hvis jeg trenger mer hjelp. Takk så langt!
Goophy Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Legg inn en WEP-kode du. Det burde holde de alle fleste unna. De som stjeler båndbredde nå gidder vel neppe sniffe seg frem til passordet der.
harrall Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Skrevet 9. juli 2005 WEP-kode? Er ikke helt inne på terminologien... Kan du forklare litt?
Goophy Skrevet 9. juli 2005 Skrevet 9. juli 2005 Wired Equivalent Privacy, en sikkerhetsprotokoll for WLAN som krypterer alle pakker som blir sendt over nettverket med 40, 64 eller 128bit lang nøkkel. Hvis du tar en tur i konfigurasjonsopplegget til WLAN-ruteren står det nok hvordan du angir den der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå