Gå til innhold

Skal jeg ha meg bærbar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordeler:

Du kan sitte hvor som helst i huset

Du kan ta den med hvor som helst

Du kan ta den med på skolen

Du kan sitte på msn å si: "Hva skjer a? neh, ikke no spez, sitter på dass å driter"

 

 

Ulemper:

Skal du spille må du ut med mye penger, og får en stor pc(17"(ikke nødvendigvis ulempe for alle))

Du er glemsk, og glemmer igjen pcen på jobb eller husker ikke hvor du har lagt den(Ja, det er ikke så vansklig, men jævli irriterende!!!)

 

Jeg liker å ha det sånn jeg har det i dag. Har en stasjonær, som ikke er bra med det er ikke poenget, og en liten bærbar. Da kan jeg teste ut nye ting på den stasjonære som å legge inn Linux, sette opp server osv uten at det går utover min tilgang til pc:P Så for meg er det perfekt med en billig, mindre bra stasjonær og en liten og årleit bærbar.

Lenke til kommentar

Jeg har nesten alltid hatt en eller annen form for laptop, dog ikke alltid så veldig effektiv (tenker da på at de gamle jeg har har en batteritid på gjennomsnittlig 15 min).

 

Nå foretrekker jeg og ha en bærbar (iBook), pluss at jeg har en stasjonær med en rimelig grei lcd-skjerm som jeg kan bruke til litt tyngre oppgaver i photoshop, webside-snekring osv. Du kommer garantert til å se mange fordeler ved å kjøpe deg en laptop, inkl. tabuemnet som mr_lf tar opp, msn på dass :p

Lenke til kommentar

Vel, jeg tenker på å selge min nåværende pc, som har helt greie specs, håper å få ca 8000 for den, for å så kjøpe meg en pc til ca 10-12000 innkjøpspris (via jobben)! dette er viktig for meg:

 

kunne designe (webdesign, PS!!)

se på mine tv-serier på senga, ut o.l

spille litt, seff da med anna mus ;D

koble til tven for å se filmer

trådløst nettverk i hele huset som er S.T.A.B.I.L.T! (anbefaling?)

 

problemet er at jeg har ikke tilgang til såå mange merker innenfor jobben..

 

ASUS, Acer, HP/Compaq og IBM..

Lenke til kommentar

Hehe! Er en viktig fordel!

 

Men det kan vært veldig lurt med mulighet for å koble laptoppen opp mot ekstern skjerm og mus hvis man skal drive med hjemmesider eller photoshop og ikke har stasjonær. Blir litt mer overskitlig og nøyaktig på vanlig skjerm og mus kontra padden og laptoppens skjerm:P

Lenke til kommentar
Hehe! Er en viktig fordel!

 

Men det kan vært veldig lurt med mulighet for å koble laptoppen opp mot ekstern skjerm og mus hvis man skal drive med hjemmesider eller photoshop og ikke har stasjonær. Blir litt mer overskitlig og nøyaktig på vanlig skjerm og mus kontra padden og laptoppens skjerm:P

er bærbaren skjerm så dårlig da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Neinei, for all del! Min er helt knall! Men jeg føler at når jeg skal vikelig slå til å gjøre no flott i photoshop må jeg ha litt større fysisk(jeg har jo 12.1"), derfor kobler jeg den opp mot 19" som pleier å stå på den stasjonære pcen(3 inputs, 2x vga 1x dvi). Men ellers er jo bærbare helt genialt, er mye mer kos å ligge i sofaen å kose seg med css'n, enn å måtte sitter et bestemt sted i huset hele tiden:D

Lenke til kommentar

Bærbar skjermen er ikke dårlig bare litt små.

 

En bærbar pc jeg vil anbefale er IBM T42 eller lignende fra IBM da disse er svært slite sterke. Vil anbefale deg og ha 1024mb Ram og en disk på 5400rpm eller mer.

 

Hos IBM kan du også få med port replikator med:

-1 stk vga utgang

-1 stk DVI utgang

-1stk seriel utgang

-1 stk parallel utgang

-2 stk PS2 for mus og tastatur

-1 stk modem utgang(RJ11)

-1 stk LAN utgang (RJ45)

-1 stk Lyd ut

-1 stk lyd in

-1 stk usb

-1 stk IBM smart port eller noe i den duren

Lenke til kommentar

spesifikasjoner på T42 i forhold til pris var ikke spesielt bra, får jo mye mer for en Netshop 1557GLS?

EDIT:

 

1 stk. Country kit for AOpen barebone bærbar PC (På lager 20+)

1 stk. AOpen barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15"TFT, 10/100, 56K, modell 1557GLS (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. Intel Pentium M 735 1,7GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan" (På lager 4)

1 stk. Kingston 512MB 333 MHz (PC2700) SODIMM DDR Non-ECC CL2.5 SODIMM (På lager 15)

1 stk. Kingston 512MB 333 MHz (PC2700) SODIMM DDR Non-ECC CL2.5 SODIMM (På lager 15)

1 stk. Seagate Momentus 100GB 5400RPM 8MB IDE ATA/100 2,5" 9,5mm ST9100823A (På lager 3)

1 stk. AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX for bærbar PC (På lager 20+)

Ingen

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs (På lager 20+)

 

Netshop! 11000kr..

 

1gb ram, 100gb harddisk, fet prosessor.. Ati 9700.. fett? :dribble:

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Nå er jo 1557 og IBM på en måte to motsettninger. IBM med hovedfokus på byggekvalitet, stabilitet, og pcer som skal vare lenge. Mens 155x pcene representerer barebone pcer som gjør alt for å få inn heftigst mulig specs, og kanskje glemme andre viktige ting. Kvaliteten på 155x pcene er så som så, noen pcer kan være knall, og andre ganske dårlige. Med IBM veit du hva du får, og etter min menig er det viktigere enn å ha en topp spesifisert pc.

 

Er også et spørsmål når det gjelder service. Man veit at IBM ordner pcen din, men hvem skal ordne 155x pcene? Nettbutikken, de som har satt sammen pcen, de som har laget pcen?

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar
Nå er jo 1557 og IBM på en måte to motsettninger. IBM med hovedfokus på byggekvalitet, stabilitet, og pcer som skal vare lenge. Mens 155x pcene representerer barebone pcer som gjør alt for å få inn heftigst mulig specs, og kanskje glemme andre viktige ting. Kvaliteten på 155x pcene er så som så, noen pcer kan være knall, og andre ganske dårlige. Med IBM veit du hva du får, og etter min menig er det viktigere enn å ha en topp spesifisert pc.

 

Er også et spørsmål når det gjelder service. Man veit at IBM ordner pcen din, men hvem skal ordne 155x pcene? Nettbutikken, de som har satt sammen pcen, de som har laget pcen?

Du er inne på noe, men jeg tror NetShop har meget god kundeservice, noe jeg selv har erfart, og de setter nok sammen pcene sammen. Du setter meg i et vanskelig sted nå..

Lenke til kommentar

Jeg har både en t42 og en CL50, med cl50 har jeg hatt noen små problemer og det har tatt fryktelig lang tid og få fikset den fordi nettbutikken jeg kjøpte fra og produsenten ikke har blitt enige om hvem som skal ta skylden i feilen, mens med t42 har jeg kun hatt en feil og det er med dvd spilleren, her fikk jeg tilsendt ny fra IBM dagen etter.

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om jeg skal beholde skjermen jeg har nå, etter anbefaling av broren min som har 1557, han savner nemlig å ha en ordentlig skjerm og tastatur innimellom.. Men skjermen min har DVI, og vil gjerne bruke det og.. men er vel kun VGA på bærbar?

Lenke til kommentar
Jeg lurte på om jeg skal beholde skjermen jeg har nå, etter anbefaling av broren min som har 1557, han savner nemlig å ha en ordentlig skjerm og tastatur innimellom.. Men skjermen min har DVI, og vil gjerne bruke det og.. men er vel kun VGA på bærbar?

Du trenger denne, med mindre skjermen din har både dvi og vga inngang.

Lenke til kommentar
Jeg lurte på om jeg skal beholde skjermen jeg har nå, etter anbefaling av broren min som har 1557, han savner nemlig å ha en ordentlig skjerm og tastatur innimellom.. Men skjermen min har DVI, og vil gjerne bruke det og.. men er vel kun VGA på bærbar?

Du trenger denne, med mindre skjermen din har både dvi og vga inngang.

Den har både DVI og VGA, men DVI er vel en del bedre?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ut og reise litt anbefaler jeg litt "solid" bærbar, jfr IBM eller Acer.

Selv har jeg en Acer Travelmate og den har overlevd å bli lempet ned på helikopterdekk gang etter gang..

 

Det trenger vel ikke være enten VGA eller DVI? Anbefaler å få med seg en DVI utgang. Da kan man jo kose seg med en ekstern skjerm på 20" eller noe sånt!

Har gode erfaringer med det selv ihvertfall.

 

Ellers er vekt noe som slår ut når en må "drasse" på en pc. Da er ikke skjerm så viktig, gjerne 12" istedenfor 15" og vekt godt under 2 kg!

 

Det jeg synes er dumt er jo dette med skjermkort som fort blir litt dyrt i forhold til ytelse på bærbare da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...