Gå til innhold

Liker ikke nordmenn å snakke med hverandre?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Kunden har alltid rett" - Jeg hater det uttrykket!

Vel, hadde vært veldig kjedelig å gått i butikk e.l. hadde de ansatte skulle komme med kjappe replikker tilbake. Blir ikke god business av det, vettu. Hadde alle brukt folkeskikk hadde alt gått så mye trivligere for seg.

Lenke til kommentar

Når jeg skal spørre en fremmed om noe så begynner jeg alltid med "unnskyld meg...", og når jeg skal kjøpe noe så sier jeg alltid "hei", "takk", og "ha det bra".

Folk blir bare mindre og mindre høffelige, og jeg blir bare sett på som en større og større "pappagutt".

Høffelighet er en viktig ting, som folk må ta til seg!

Lenke til kommentar

Er enig, folk er alt for lite hyggelig mot mennesker de ikke skjenner.

Når jeg var på butikken i friminutet, så sa jeg ha en god dag videre. de i klassen som var med ble helt sjokert at jeg sa det.

Når jeg er på vei ut av en butikk så hender det at det kommer noen som skal inn, da vent jeg til personen har kommet seg inn før jeg slipper døren, men får nesten alderi et takk for det.

 

Den smaltalk tingen er noe variende for meg. Alt etter humør og hvor godt jeg skjenner personen jeg pratter med.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne... men jeg er igrunnen ganske enig i at vi nordmenn er ganske uhøflige.. meg inkludert til tider, men det skal også sies at jeg altid gjør mitt beste... i butikk blir d somregel hei å hade... samt litt smalltalk hvis det passer seg, avhenger av hvor søt dama bak kassen er :D:whistle:

 

en ting jeg ALTID reagerer på er nå betjeningen i en butikk behandler deg som om du ikke var tilstedet, og ikke er interessert i å hjelp/selge :p eller på noen som helst måte skal yte litt service... da blir jeg mildt sagt forbannet, og går heller til en butikk med litt hyggeligere betjening... synes det er viktig... har forresten boikottet nærbutikken fordi de kastet meg å noen kamerater ut bare fordi vi var i "veien"... vi traff noen gamle kjente å ble stående en stund å snakke... så kom betjening bort å bort å sa at vi bare kunne gå ut... då vi la rett å slett varene vi hadde tenkt å kjøpe ifra oss å stakk... :mad:

Lenke til kommentar
(Er 17 år, og liker å ha med mamma)

Skjønte ikke helt d der..kofor i all verden vil du ha moren din med? :dontgetit:

 

prøver å unngå min foreldre så mye som mulig.. :p

Så du skjønner ikke at det er en fordel å ha noen til å se på om du tar deg bra ut i de nye klærne? Noen til å betale?

Lenke til kommentar
Mia: Don't you hate that?

Vincent: What?

Mia: Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?

Vincent: I don't know. That's a good question.

Mia: That's when you know you've found somebody special. When you can just shut the fuck up for a minute and comfortably enjoy the silence.

Det er så sant, så sant.

Lenke til kommentar
(Er 17 år, og liker å ha med mamma)

Skjønte ikke helt d der..kofor i all verden vil du ha moren din med? :dontgetit:

 

prøver å unngå min foreldre så mye som mulig.. :p

Så du skjønner ikke at det er en fordel å ha noen til å se på om du tar deg bra ut i de nye klærne? Noen til å betale?

Penger- få rett i hendene

Se om klærne ser OK ut- kjæreste, venner, totalt fremmede :p

Lenke til kommentar
(Er 17 år, og liker å ha med mamma)

Skjønte ikke helt d der..kofor i all verden vil du ha moren din med? :dontgetit:

 

prøver å unngå min foreldre så mye som mulig.. :p

Så du skjønner ikke at det er en fordel å ha noen til å se på om du tar deg bra ut i de nye klærne? Noen til å betale?

Penger- få rett i hendene

Se om klærne ser OK ut- kjæreste, venner, totalt fremmede :p

Hva om han ikke har kjæreste, venner, det ikke er andre kunder i butikken og betjeningen som arbeider der er blinde, nei det hadde du ikke tenkt på!

 

Forresten så kunne jeg aldri i livet funnet på å shoppert klær med venner, det tror jeg er et fenomen som er mer vanlig blant den kvinnlige delen...

Lenke til kommentar

jeg ser ikke vitsen med å snakke bare for å snakke.

kjøper jeg noe i en butikk, sier jeg hei og takk og går ut.

 

Det verste jeg vet er folk som liksom skal være så hyggelige, men man ser på kroppsspråket og hører at de mener noe helt annet.

 

Enkelte er det bare naturstridig å være hyggelig mot. plagsomme telefonselgere for eksempel.

Lenke til kommentar

Jeg var ute å gikk på et fortau som var såpass glatt at man måtte gli bortover, samme måtte en annen kar, og av en eller annen grunn begynte vi å snakke om isen. Og rett etter det fikk jeg tilbud om en deltidsjobb, så enkelte ganger er det ikke dumt å være litt sosial med ukjente.. ;)

 

Og ikke minst pleier man å bli i litt bedre humør av å snakke litt positivt med folk rundt omkring...

Lenke til kommentar
Jeg var ute å gikk på et fortau som var såpass glatt at man måtte gli bortover, samme måtte en annen kar, og av en eller annen grunn begynte vi å snakke om isen. Og rett etter det fikk jeg tilbud om en deltidsjobb, så enkelte ganger er det ikke dumt å være litt sosial med ukjente.. ;)

 

Og ikke minst pleier man å bli i litt bedre humør av å snakke litt positivt med folk rundt omkring...

Hvordan jobb ? jobber du der enda ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...