Gå til innhold

Hellgate: London - andre som gleder seg?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om alle vet det fra før, men for de som ikke visste det. Noen Blizzard folk rev seg løs fra Blizzard og dannet ArenaNet (GuildWars). Noen andre Blizzard folk rev seg også løs fra Blizzard og dannet Flagship Studios. Sistnevnet jobber med spillet Hellgate: London.

 

Dette er noen av folkene som jobber hos Flagship Studios:

 

David Brevik

---------------

 

David Brevik has been in the games industry for over thirteen years, starting his career as Lead Technical Director at Iguana Entertainment before leaving in 1993 to form Condor, Inc. Prior to co-founding Flagship Studio, he spent the seven years as both President for Blizzard North and as a Director of Blizzard Entertainment. As a member of numerous internal and external project oversight teams, he brought a unique vision and understanding of design and technology to Blizzard’s games, especially the Diablo series.

 

David was a Project Lead, Design Lead and Lead Programmer on Diablo and Diablo II. He also played an important role in the initial and iterative structural design of Blizzard’s free online gaming service, Battle.net, which launched with the original Diablo.

 

Bill Roper

-----------

 

Bill Roper has been a well-known figure in the worldwide gaming industry for over a decade. He served as a Vice President of Blizzard North and was a Director of Blizzard Entertainment. Bill oversaw and managed all external projects, coordinated internal development teams, and headed Blizzard's project oversight teams where he was instrumental in shaping the direction of the games.

 

 

From 1994 to 2001, Bill worked directly on all of Blizzard's top-selling products in varied producer roles from the Blizzard headquarters in Irvine, California. These projects included Warcraft II: Tides of Darkness, Diablo, StarCraft, Diablo II, Warcraft II: Beyond the Dark Portal and StarCraft: Brood War. He also played a key role in the world design and managed the manual design for the Warcraft, StarCraft and Diablo series.

 

 

Roper also served as a producer on several Macintosh versions of these games and worked as a member of the project oversight teams for the console versions of Warcraft II: The Dark Saga, Diablo, and StarCraft 64.

 

Eric Schaefer

----------------

 

Erich Schaefer is a thirteen-year veteran of the gaming industry. Prior to co-founding Flagship Studios, he served as Vice President for Blizzard North where he was jointly responsible for all aspects of running that division. As a Director of Blizzard Entertainment for over seven years, he was influential in most creative and business aspects of the company.

 

Erich was a Project Lead, Design Lead and Art Director on Diablo and Diablo II. He was the sole environment artist on the original Diablo, as well as the interface artist for both Diablo and Diablo II. Erich also played an important role in the design of the structure and interface for Blizzard’s free online gaming service, Battle.net.

 

Max Schaefer

---------------

 

Max Schaefer, a thirteen-year interactive entertainment industry veteran, served as a Vice President for Blizzard North and a Director of Blizzard Entertainment before co-founding Flagship Studios. He was a member of several internal project oversight teams, lending essential foresight to numerous Blizzard games.

 

Max contributed to art design on the original Diablo while simultaneously working on another title. He took over the responsibilities as Project, Design and Environment Art Director on Diablo II and was the Executive Producer and a key design influence on Diablo II: Lord of Destruction.

 

 

Kenneth Williams

-------------------

 

Kenneth Williams has nearly a decade of experience in the games industry and served as both the Director of Business Development and Operations and a producer for Blizzard North. Before leaving to co-found Flagship Studios, he was a Producer on the highly-anticipated v1.10 for Diablo II while also managing the business affairs of the division.

 

Williams was a Producer and Localization Producer on both Diablo II and Diablo II: Lord of Destruction, and also was a member of the Global Launch Team for Diablo II: Lord of Destruction that was responsible for simultaneously shipping the product to 15 countries in 9 languages. He also provided additional design for the original Diablo.

 

 

 

... dette er bare noen av Blizzard navnene på lista.

 

Med andre ord, dette er gutter som har gjort ting før. Det nye spillet som er underveis og heter Hellgate: London er et futuristisk randomisert RPG. Det vil si at det er et story-driven spill med RPG elementer som haugesvis av items, skills, levels, osv. Randomisert tilsier at kartene skal være randomiserte, så de ikke legges ut på nettet en uke etter release.

 

Noe av det andre som er interessant er at mye av spillet virker som det foregår i 1.persons vinkel (ala de fleste FPS spill). Med en funky grafikk motor, mye items, uendelig med blod og action, solid story (loves det ihvertfall) kan jeg ikke forstå at dette kan bli noe annet enn en hit.

 

Som en liten teaser til de nysgjerrige:

 

http://www.hellgatelondon.com/video/hellga...tic_exlarge.avi

 

 

Jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den traileren der var evig deilig. Ok det var nok en pre-rendret film, med mye bedre grafikk en det vi vil bli servert ingame, men alikevel ble jeg mektig imponert. Fikk tilbake følelsene jeg hadde da jeg spillte Diablo II og Starcraft. For meg ble jo dette nesten en blanding. De menneskene så jo ut som gostes/marines fra Starcraft, og udyrene ga meg liksom denne Diablo 2 "feel-en".

 

Kommer nok til å kjøpe meg dette spillet, hvis det får gode omtaler da. Om et år har jeg skaffet meg en ny supermaskin, så da skal jeg nyte det grafiske fullt ut :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dæven, har lest en god del om spillet nå.

 

Utviklerne sier selv at de skal ha med omtrent 100 forskjellige våpen!

Disse blir alt fra sverd (og muligens andre slagvåpen, som økser og hammere) til pistoler, hagler, automatrifler, osv osv.

Allerede er de ferdige med 20 forskjellige.

 

Dessuten har vi jo denne Random-generatoren da, som gjør til at byen blir forskjellig for hver gang du starter spillet opp på nytt.

 

Spillet blir litt likt STALKER, man har ikke en "gang" man skal gå videre i til man kommer til slutten, man vandrer i Hellgate rundt omkring i byen som man selv vil og slutten er ikke på et visst punkt hver gang, den er mange forskjellige steder.

 

Spillet vil være bygd opp sånn at du kan spille hele spillet alene, men om man har lyst, kan man også spille COOP multiplayer.

Om man feks. sliter med å ta en svær boss, kan man gå på nett, få med noen kompiser, starte opp et game, slå bossen, og gå tilbake til singleplayer modusen hvor du gikk ut i multiplayer!

Er ikke DET konge??

 

Men det blir ikke som WOW, at man liksom raver i en svær verden hvor tusenvis av andre mennesker finnes når man er på nett. Det blir bare de som du selv velger å spille sammen med.

 

Rustninger kan oppgraderes og modifiseres (i likhet med ALLE våpnene) bit for bit.

Slik vil man få muligheten til å danne sin helt unike karakter (ikke bare utseendemessig).

 

Utviklerne vil også være nøye med detaljene.

Man kan for eksempel se at zombier ikke har akkurat de samme klærne på seg. De vil ha forskjellige farger og logoer på jakkene, skjortene og buksene.

Slik skal også utvikleren prøve å gjøre med andre detaljer også.

De holder faktisk for øyeblikket på med småting som tennene på et monster. Noen monster mangler noen tenner, noen har noen tenner knust, og noen har dem på andre steder i munnen.

Også småting som arr og manglende kroppsdeler (som øyne, ører, føtter, halve hoder, hele hoder, osv) vil være synlige.

Alt dette er stort sett for å få en større gjenspillsverdi på spillet, men selvfølgelig også fordi det simpethen bare er KULT!

 

Dessuten er ikke spillet BARE førsteperson. Om man har lyst kan man switche til tredjeperson når som helst. :)

 

Grafikken blir veldig pen i Hellgate, men utviklerne vil ikke ha det sånn at grafikken skal være det sterke punktet til spillet.

De håper på at tilfeldigheten, gjenspillsverdien og mulighetene skal være det som dominerer spillet (i tillegg til mektig grafikk, en konge-historie, mange forskjellige våpen, rustninger og fiender, osv).

 

Kilder: Stort sett fra PCGW's 10-siders artikkel hvor de selv snakket med utviklerne.

 

Blir ikke dette spillet konge, så vet ikke jeg! :dribble:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hva dere forbinder Hellgate med DOOM 3 for, da disse er to HELT forskjellige spill.

Den ENESTE likheten er at historien har med helvete å gjøre, og at begge to er førsteperson (Hellgate er også tredjeperson).

 

Hellgate er et "FPRPG" (first person role playing game), og det foregår i en kjempesvær by hvor alle monstre og alle bygninger er forskjellige steder for hver gang man starter spillet på nytt.

DOOM 3 er et Run-And-Gun FPS hvor du løper i mørke ganger og plaffer ned monstre fra start til slutt (slik som de aller fleste FPS spill).

 

;)

Lenke til kommentar
Dette blir altså omtrent det Doom 3 skulle vært? ;)

Håper på at det blir mye mye bedre!

Har hørt at Doom3 blir barnemat i forhold til Hellgate.

Det var jo poenget mitt: At Doom 3 ikke var bra nok. At dette hørtes ut som noe Doom3 kunne/burde vært. At billige "gå over trigger, og så spretter det frem et monster bak ryggen på deg" ikke funker i 2005.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Æsj, ikke sammenlign Hellgate med Doom 3. Som nevnt over så blir det som å sammenligne Diablo med Doom 3.

 

Hellgate - London har jeg fulgt helt siden den første bekreftelsen om at det var in the making kom. Tror dette kommer til å bli et av de beste spillene ever. :w00t:

 

Det er ingenting annet enn settingen og kanskje grafikken som minner om Doom 3. Hellgate blir en ny og bedre Diablo 2. De jobber med å gjøre alt Diablo 2 hadde mye bedre pluss legge til mye mye mer.

 

-TwiiK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...