Gå til innhold

sin2 kommer via steam

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke om noen av dere husker et spill som het sin som ble lansert i 1998.nå kommer sin2 med updatert source motor,spillet kommer til og bli distrubuert via steam.spillet kommer til og bli sluppet i episoder som kommer hver 3-4 måned og spillet vil koste 20$ pr episode.tror det blir 3 episoder.

jeg synes det er bra at flere spill blir distrubuert via online download plasser som steam.

hva synes dere om at spill blir distrubuert online?,og hva synes dere om at sin2 blir lansert i episoder?

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59893

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker det egentlig ikke... har lyst til å ha hele spillet med en gang heh.

Og får heller ikke den samme kjøpsfølelsen av å laste ned noe fra nettet, som å kjøpe det i butikken.

Skrevet

Kjedelig å kjøpe spill via internett da, må laste ned på nytt hver gang man formaterer.

Dessuten er det deilig å hylla full av fine spillcovere :love:

Skrevet

Liker ikke det nye systemet. Er ingen ting som slår nostalgien når du titter opp på spillhylla, ser på alle spillene du har og tenker over hvor mange timer med morro (og frustrasjon) du har med de spillene.

Jeg liker ikke steam og liker ikke at SIN 2 kommer på det og bare på det. Er ikke alle som har tilgang til bredbånd heller.

Jeg foretrekker å ha spillet fysisk i et cover på hylla. Steam har bare gitt meg problemer.

Skrevet

Wow! Sin 2 via Steam! Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Hadde jeg hørt dette for et år siden ville jeg nok blitt forbannet, men Steam er faktisk veldig bra nå, og det blir jo bare bedre!

Er egentlig positiv til det alternativet, jeg. (selv om at jeg godt kunne tenke meg å faktisk ha ei fysisk spillplate) :)

BTW: Husker Sin som om det kom i går. Elsket det spillet. Go Blade! :love:

Skrevet

Hvorfor hater alle STEAM? Jeg elsker det. Enkelt og greit. Covermangelen kommer man over fort.

Har så langt handlet HL2 og GW (Arenanet) og er meget fornøyd. Ryddig og pent. Patching er det slutt på.

Systemet appelerer til min hang til minimalisme, og det er fremtiden, uten tvil.

Skrevet

Grunnen min til hate av steam er fordi jeg bare har hatt problemer med det. Enten virker ikke offline moden, ellers så er det noen filer som mangler, eller et eller annet som gjør at jeg ikke kan starte spillet eller Source SDK. Er alltid et eller annet problem med steam for min del. Kanskje det kommer av at jeg bare ISDN, men likevell.

Skrevet

Hvis det kun bli tilgjengelig via den steam-dritten, da blir det nok ikke noe kjøp på meg nei. Skal jeg først betale i dyre dommer for et spill skal jeg jammen ha med skikkelig DVD(CD) og cover. Regner med at jeg tar til takke med gratisversjonen i stedet.

Skrevet
Hvis det kun bli tilgjengelig via den steam-dritten, da blir det nok ikke noe kjøp på meg nei. Skal jeg først betale i dyre dommer for et spill skal jeg jammen ha med skikkelig DVD(CD) og cover. Regner med at jeg tar til takke med gratisversjonen i stedet.

Skikkelig gammeldags argumentering. Dagen kommer der du ikke får kjøpt konkret programvare, kun streamet det. Hva gjør du da?

Skrevet
Skikkelig gammeldags argumentering. Dagen kommer der du ikke får kjøpt konkret programvare, kun streamet det. Hva gjør du da?

Da slutter jeg å kjøpe spill, enkelt og greit.

Skrevet

Vis de først skal bare ha nedlasting av programmer så må det først være slik at alle har tilgang til bredbånd. Ikke alle har bredbånd i dag, fordi det ikke er tilgjengelig der de bor, slik som her.

Synes det er litt dumt at de bare gir ut spill via steam. Ser ikke ut som de tenker på å nå ut til flest folk, men tjene mest penger. Når ikke ut til like mange kunder ved å bare bruke steam som de gjør ved å kombinere steam med salg av DVD/CD i butikken.

Skrevet (endret)

Jeg synes steam-distribusjon er genialt - trenger ikke masse papp og cover i hylla. I tillegg bidrar denne måten å distribuere på at det blir verre å piratkopiere, noe som alle ekte spillere på sikt tjener på slik jeg ser det.

Å distribuere spill 'episodevis' med et par måneders opphold høres jo også i utgangspunktet ut som en god ide; så kan man fortsette hvis man får smaken på det, eller la være hvis første episode ikke falt i smak.

Endret av Shimano
Skrevet

Da slutter jeg å kjøpe spill, enkelt og greit.

Ok. Man kan selv velge om man vil følge med på utviklingen. Går utifra at du da utelukkende vil piratkopiere spill.

Men akkurat nå kunne de, som det ble nevnt her, samkjøre dvd og STEAM. Fram til "alle" har bredbånd.

Skrevet (endret)
Ok. Man kan selv velge om man vil følge med på utviklingen.

Jeg støtter ikke "utvikling" som utelukkende innebærer forringing av produktene som tilbys.

Edit: Dersom prisene hadde gått ned tilsvarende som de verdiene som blir fjernet fra produktet, da hadde jeg nok vært mer prositiv. Men noe er fryktelig galt da vesentlige kostnadselementer blir fjernet fra distribusjon/emballering etc. uten at dette kommer kunden til gode.

Endret av Vice
Skrevet
Ok. Man kan selv velge om man vil følge med på utviklingen. Går utifra at du da utelukkende vil piratkopiere spill.

Som Vice sier... hadde de halvert prisen hadde det vært ok. Men det er uansett noe dritt å måtte laste ned spillet hver gang du har lyst til å innstallere det hvis du formaterer o.l. .PDF-manual er også noe dritt.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...