flaten1 Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hei, jeg har til nå brukt en SE 630 som mobiltelefon og en HP Ipaq h2210 som MP3-spiller og organisator (kontakter og kalender). Etter at PDAen gikk tom for strøm og dermed tap av data, ønsker jeg å revurdere situasjonen! Jeg kunne nå tenke meg kun én dings med følgende ønsker: -Liten som en mobiltelefon. -God kalenderfunksjonalitet som en PDA -Mulighet for minnekort (til musikk) -Syncbar som en PDA Føler at jeg går i retning av en smartphone... Hvor bra er f.eks. kalenderfunksjonen på en smartphone? Jeg syntes kalenderen på min SE var kronglete og lite oversiktlig. Hva bør jeg velge...!? Takk for alle seriøse innspill
genser Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Du kan alltids ta deg en kikk på Nokia 6680. Har du mulighet til å vente en måned eller to bør du titte mer på N70, som i og for seg er samme mobil, med bedre kamera og mindre design. Begge telefonene er ikke av de største, men heller ikke minste mobilene. De har et ordentlig operativsystem i bunn og kan enkelt og greit synkroniseres. De har et interaktivt ventemodus som forteller deg om dagens kalenderhendelser, og de støtter en rekke tredjepartsprogramvare som gjør det enda bedre. Mulighet for minnekort har de selvfølgelig, og du får også kjøpt en adapter til å koble til ordentlige 3,5 mm jack headsett.
FenrisC0de Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Se på Qtek telefoner. Jeg tror ikke jeg skal begynne å forklare om hvert enkelt alternativ, men sjekk ut Qtek 8010 & 8020 (nesten like, bare design forskjell), og 8100 (evnt 8200 hvis du vil vente litt). Disse telefonene vil tilfredstille dine behov 100%. Akkurat det du er ute etter. Qtek, hvis du ikke vet det allerede er av Microsoft, og Qtek telefoner går på Windows Mobile Smartphone operativsystem, som gjør telefonene naturligvis veldig kompatible med PC. Synkronisering, Organisator (synk med Outlook osv), Windows Media player med støtte for SD-mini kort osv.. Hvis du vil ha en Mp3 telefon, gå for Qtek 8100\8200 (når den kommer).
Stor Oddnoga Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Qtek, hvis du ikke vet det allerede er av Microsoft, Liten rettelse. Qtek produseres ikke av Microsoft, men av HTC. OS'et er naturligvis Microsofts.
FenrisC0de Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Hehe, beklager, men Qtek eies av Microsoft (i.e MS Qtek). Tror forresten heller ikke alle Qtek modeller er laget av HTC. men det var nok off topic
flaten1 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Skrevet 5. juli 2005 Det er kanskje en utopi å tro at alt kan samles i én liten boks med høy brukervennlighet.... Men: Hvor brukervennlig er f.eks. kalenderen ipå en smartphone? Er den mer oversiktlig en i en SE T630? Og hva med MP3-spilleren. Er den brukervennlig? Hvis telefonen går tom for strøm, mister jeg da programmer som er lagt inn? (som på en PDA...) Har tittet litt på Qtek S100. Den ser jo smart ut. Hvor "enkel" er det å bruke den som telefon? Og vil jeg der også miste data som på en PDA ved tomy batteri...? Mye spørsmål nå, men håper optimistisk på svar!
FenrisC0de Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Hvor brukervennlig er f.eks. kalenderen ipå en smartphone? Er den mer oversiktlig en i en SE T630? Den er en god del mer avansert, men i mine øyne er den ikke noe mindre oversiktlig, den er nesten nøyaktig lik kalenderen i MS outlook. Og hva med MP3-spilleren. Er den brukervennlig? Mp3-spilleren i Qtek er Windows media player, veldig enkelt og greit å bruke, og du kan minimere den slik at du kan ha musikken i bakgrunnen mens du gjør andre ting på telefonen. Søk litt på Smartphone 2003, så ser du screenshots sikkert. feks her Hvis telefonen går helt tom for strøm, tror jeg ikke at du mister noe informasjon nei. Er ikke 100% sikker på dette siden jeg vet at det skjedde med tidligere Qtek telefoner, men jeg har lest uttallige steder at dette har blitt fikset. Igjen, Qtek S100 har samme operativ system som alle andre nyere Qtek, Smartphone 2003SE. DU kan se screenshots på siden jeg ga deg. Det er et omfattende OS, men hvis du har brukt en PDA så kjenner du deg nok fort igjen. Det er nesten som en PDA, bare i mobilformat. Jeg har ihvertfall nesten bare positive ting å si om Qtek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå