Gå til innhold

Bra lyd med KOSS PortaPro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

omtrent så bra:

 

[-------------------------------------------------------------]

 

nei,da.. vanskelig å forklare. bassen var helt sinnsyk når jeg fikk mine men du blir vant med det...

Diskanten er også ganske bra, ja.

 

Gratulerer med ett godt kjøp :)

Lenke til kommentar

Testvinner i hvada 15 år, sier seg selv at det er god lyd du fr på øret med disse

Jeg har de selv, og personlig kan jeg ikke klage. Bassen alle påstår er så ufattelig dominerende er på ingen måte ødeleggende for noen av sangene jeg har hørt enda(et par 1000), kanskje på noen lydbøker.

Det er fin dybde på musikken, og om du har vært vant til møkkapropper, kan du vente deg en helt ny opplevelse.

 

Gled deg! :)

Lenke til kommentar

Her har vi tydeligvis en som har bestemt seg for å være negativ :whistle:

 

Porta Pro spiller da rent som bare det! Bassen er da heller ikke ullen, eller for dominerede.

 

Porta Pro er faktisk et av de bedre jeg noen gang har hørt, og det er opp igjennom årene blitt noen stykker.

Sennheiser, Grado, ja, ok, jeg skal innrømme at et hodesett jeg hørte på hifiklubben låt litt bedre (Grado), men så var prisen betraktelig dyrere!!

 

Så til den geniale prisen Porta Pro ligger på, vil jeg si at det er et røverkjøp uten like!

Du kommer til å elske lyden fra dem :love:

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd dem, men kommer alikevel med noen kommentarer.

 

Det er godt mulig at Porta Pro'n låter dårligere enn denne Sony'en.

Men, de koster også antakeligvis en god slump mere!

Samtidig må vi huske på at trådstarter sansynligvis ikke kommer til å høre så mye på klassisk musikk (Der en hører forskjell på Porta Pro og bedre hodetlf)

 

Musikk skal være artig å høre på, og der scorer Porta Pro helmaks :thumbup:

Lenke til kommentar
Prøv en Etymotic Research ER-6, så skjønner du hvor dårlige begge de to er.

Og lytt til et fintuna dyrt stereo annlegg, og hør hvor dårlig lyd hodetelefoner egentlig gir. Slik kan en holde på videre, saken er at Koss gir mye -og bra lyd for pengene, og at det er få andre som kan matche prisnivået til Koss.

 

Jeg vil tro at en til dags dato ikke finner bedre hodetelefoner enn Koss, til en fornuftig pris :w00t:

Eneste verdige konkurrent til Porta Pro, må være Sennheiser PX-200 eller PX-100.

Noen mener de er litt bedre, noen mener de er litt dårligere. Selv hører jeg til den siste gruppen. Og ikke missforstå; jeg er ikke Koss fanboy, har ikke noe imot Sennheiser (har faktisk brukt px-100 en god stund, byttet de ut med Porta Pro)

Det eneste jeg vil fram til, er at Porta Pro er bittelitt billigere enn px-200. Samtidig som de også spiller litt bedre.

Mange synes Koss sine hodetlf. ser litt billige ut, er enig i det, men har ikke opplevd å ødelegge noen av mine hodetelefoner ved vanlig bruk.

Og hvis jeg skulle være så uheldig, ja da har jeg livstidsgaranti :thumbup:

Noe som igjen gir et lite pluss i forhold til Sennheiser.

 

Så en oppsummering:

Koss Porta Pro

+Livstidsgaranti

+God lyd, ekte musikkglede. Gir låten liv!

+Behaglige å ha på, sitter som støpt.

+Mange justeringsmuligheter

+Tar liten plass

 

-Ser litt billige ut i noens øyne

-Noen mener de farger musikken med FOR mye bass. (Dette mener jeg isåfall er uhyre sjeldent- hører mye på opera, musikaler, og lyden er knall)

-Så billige at noen rett og slett dropper dem til fordel for noen dyrere

 

Sennheiser PX-200 og PX-100 (Rimelig like egentlig)

+God lyd i disse også!

+Gode å ha på!

+Litt lukkede klokker, både fordeler og ulemper her.

+Ser bra ut

 

-Ikke like god lyd som på Porta Pro (merk: dette er mine erfaringer)

-Blir ikke like liten som Porta Pro i sammenklappet tilstand

-Får en følelse av at de sitter litt løst.

-Ikke livstidsaranti

-Noe dyrere

-På genrell musikk (pop, rock, osv.) er bassen i følge mine ører litt for svak

 

Uansett hvem du velger vil du sikkert bli fornøyd...

Men hvis jeg får lov til å komme med tips; Porta Pro på Elkjøp til 399kr er løp-og-kjøp :yes:

 

EDIT:Nå ble det tilslutt en lang post om noe så enkelt som hodetelefoner, men god lyd er noe jeg unner alle og en her på forumet. Er nok av dem som bruker billige ørepropper og gratis flyhodetelefoner :p

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Hva med disse?

 

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...5BC39C3A3#tekst

 

Er det noen som har dem?

 

For øvrig er det relativt stor forskjell på Sennheiser PX100 og Sennheiser PX200.

 

Jeg sammenlignet disse to parene, samt Koss Porta Pro da jeg kjøpte hodetelefoner, og Sennheiser PX200 eier nesten ikke bass (med mindre man trykker dem mot ørene) sammenlignet med PX100.

 

Selv likte jeg utvilsomt PX100 best av disse, og gikk derfor for dem. Problemet med dem er bare at de avgir utrolig mye lyd, så selv på relativt svakt volum vil folk på toget høre hva du spiller.

 

Ser nå etter noen nye, men jeg trenger tips. Porta Pro er uaktuelle fordi de er så stygge at jeg ikke vil bevege meg ute med noe sånt, i tillegg til at min erfaring er at basstonene er for ekstreme.

 

Keyzer

Lenke til kommentar

At px-200 har mindre bass, det stemmer. Klokkene er jo mer lukket enn hva px-100 er. Så det tok jeg nesten for gitt at folk visste...

 

Hvis du velger hodetelefoner utifra design ol. , er det trist...

Er det ikke god lyd vi alle sammen higer etter da ? :thumbup:

 

Egentlig synes jeg det blir litt rart å spørre om råd/tips ang. hodetlf. på et nettsted.

Det aller lureste man kan gjøre er å dra rundt å prøve dem.

Ta med en cd du kjenner godt (og som gjenspeiler den musikken du stort sett spiller), og krev å få teste alle hodetlf. de har.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha prøvd Etymonic sine. De regnes jo for referanse-plugger, så det er givet at de er mer nøytrale (bedre, i teknisk betydning) enn Sony sine.

 

Men, de er dyre, og foreløpig går det greit med Sony pluggene - som er et kompromiss i pris.

Lenke til kommentar
Hvis du velger hodetelefoner utifra design ol. , er det trist...

Er det ikke god lyd vi alle sammen higer etter da ?  :thumbup:

 

Egentlig synes jeg det blir litt rart å spørre om råd/tips ang. hodetlf. på et nettsted.

Det aller lureste man kan gjøre er å dra rundt å prøve dem.

Ta med en cd du kjenner godt (og som gjenspeiler den musikken du stort sett spiller), og krev å få teste alle hodetlf. de har.

Joa, hadde Koss Porta Pro hatt så god lyd som mange skriver, hadde jeg driti i at de ikke ser ut i måneskinn. I hvert fall til den prisen.

 

Men det eneste koss Porta pro har er bass, og det har de til gjengjeld i overkant mye av. Mulig de funker dersom man hører på rap og liker at det rister hemningsløst, men jeg hører ikke på rap.

 

Jupp, det beste er å sjekke ut selv, men de færreste av oss gidder å løpe rundt i x antall butikker for å høre på diverse høretelefoner. Derfor er det greit å høre litt med andre i stedet, og satse på at man får noen ok tips.

 

Problemet er naturligvis at man, uansett hvor man spør på nettet, får beskjed om å kjøpe Koss Porta Pro, og at det egentlig ikke er lett å finne noen som har erfaringer med andre høretelefoner.

 

Keyzer

Lenke til kommentar
Hvis du velger hodetelefoner utifra design ol. , er det trist...

Er det ikke god lyd vi alle sammen higer etter da ?  :thumbup:

 

Egentlig synes jeg det blir litt rart å spørre om råd/tips ang. hodetlf. på et nettsted.

Det aller lureste man kan gjøre er å dra rundt å prøve dem.

Ta med en cd du kjenner godt (og som gjenspeiler den musikken du stort sett spiller), og krev å få teste alle hodetlf. de har.

Joa, hadde Koss Porta Pro hatt så god lyd som mange skriver, hadde jeg driti i at de ikke ser ut i måneskinn. I hvert fall til den prisen.

 

Men det eneste koss Porta pro har er bass, og det har de til gjengjeld i overkant mye av. Mulig de funker dersom man hører på rap og liker at det rister hemningsløst, men jeg hører ikke på rap.

 

Jupp, det beste er å sjekke ut selv, men de færreste av oss gidder å løpe rundt i x antall butikker for å høre på diverse høretelefoner. Derfor er det greit å høre litt med andre i stedet, og satse på at man får noen ok tips.

 

Problemet er naturligvis at man, uansett hvor man spør på nettet, får beskjed om å kjøpe Koss Porta Pro, og at det egentlig ikke er lett å finne noen som har erfaringer med andre høretelefoner.

 

Keyzer

eh... :no:

Du må da vel klare og forstå at alle har forskjellig smak... både når det gjelder design og lyd.

Tror du alle de som sier at de liker lyden og designet til PortaPro sier det bare fordi de ikke vil innrømme et dritt kjøp? Det tror ikke jeg..

 

Hvis du skriver noe sånt som PortaPro vs. PX100 er det klart du får mye "ulike" svar og meninger. Bare si ifra at du ikke skal ha PortaPro når du lager en ny tråd du, så går det nok bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Tror du alle de som sier at de liker lyden og designet til PortaPro sier det bare fordi de ikke vil innrømme et dritt kjøp? Det tror ikke jeg..

 

Det tror ikke jeg heller. Jeg tror det er fordi de ikke vet bedre, fordi de tror mye bass = god lyd, og fordi svært mange av de som tilber PortaPro er svært unge og svært opphengt i det alle andre har, i tillegg til at deres alder tilsier at de må velge noe billig. Og Porta Pro er billige, og meget mulig et godt kjøp til 3-400 kroner (selv om jeg selv ville valgt Sennheiser PX100 til den prisen).

 

Man skal for øvrig ikke lese mange testene på nettet for å få med seg Koss PortaPro sine svakheter.

 

Ja, det kan nok være en idè å lage en spesifikk tråd om høretelefoner som ikke omfatter Koss PortaPro.

 

Keyzer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...