Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Låne NTNU nett via WLAN?


Anbefalte innlegg

Har sammen med noen kamerater flyttet inn i en leilighet som er max 60m fra NTNU og sitter å funderer på måter å snylte på den fine fiberlinja som universitetet sitter på. Har selv bygd en biquad antenne som jeg brukte uten problemer der jeg bodde forrige semester, men nå ønsker jeg å dele NTNU sin internett innad i leiligheten.

 

Vil det fungere å ha en router som plukker opp NTNU signalet og broadcaster det til resten av maskinene i leiligheten vår? Hvilke routere egner seg isåfall? Linksys WRT54G har jeg hørt har mye bra firmware som kanskje kan brukes... Er det i det hele tatt mulig å gjennomføre? Har en eldre Athlon maskin som kanskje kan brukes...

 

Håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette må være i strid med NTNUs retningslinjer slik de er linket til over. Dersom det mot formodning ikke er det, har du to muligheter:

 

1. Spør NTNU om hvordan du skal koble deg til. Dersom det ikke er ulovlig får du sikkert svar.

 

2. Legg frem en bekreftelse fra NTNU på at du har lov til å koble opp denne leiligheten via egen trådløs router, så skal vi åpne tråden igjen.

 

Men siden du må snakke med NTNU for å få svar på nummer 2, så kan du like godt spørre dem hvordan også...

 

Stenges.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...