Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Showcase: Toyota Camry XLi '87


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser desverre ut til at monteringsrammen jeg kjøpte hos bilradiospesialisten ikke passer til europeiske camry`er, selve rammen er rett å slett for brei til å passe i hullet med monteringsøynene påmontert og får feil vinkel i forhold til frontpanelet, har ikke gitt helt opp enda men det ser mørkt ut...

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikkje tilfeldigvis liggandes EGR Valve og EGR Vacuum Soloniden etter at du satte inn den ny motoren ? Fekk endeleg tid til å åpne den, og der var det mykje steinhardt "carbon". Prisen på ny var vel stiv, 1700 +mva

Skrevet

OK, supert. Du har ikkje tilfeldigvis oppskrift på å koble fra EGR systemet midlertidig ? Har kikka litt rundt men ikkje funne nokon beskrivelse på det.

  • 1 måned senere...
Skrevet

Uff nei.. er dessverre ikke fan av IS200, synes den har et identitetsproblem (da tenker jeg ikke på enkelte bmw eieres påstander). Skal se om jeg greier å få kloa i en Lexus SC400 ;)

 

magic4.jpg

Skrevet

Likheten er ikke ubegrunnet, de deler samme platformen ;)

Men det spørs om det lar seg gjøre, har en kompis som importerte en RX7 rett etter nyttår, den har enda ikke fått skilter pga overbyrokrati og det jeg vil kalle for maktmissbruk (sån "jeg sier nei fordi jeg kan" holdning) Stakk en tur innom til han for noen uker siden og han var enda ikke kommet noe lengre i prosessen med å få bilen godkjent og registret.

Skrevet

Da var planene om import av SC300/400 skrapet, etter en liten prat med "byråkratene" så lå det mellom linjene at et forsøk på import ville jeg ende opp som plenpryd til en verdi av xxx.xxx kr.

Så jeg har nå fått en annen bil i kikkerten som jeg skal å se på i dag. En 1991 modell Toyota Supra 3.0 Turbo (7M-GTE) har dukket opp i nærheten som ser veldig lovende ut, men det kan potensiellt være et par problemer med den.

 

1. 7M-GTE motoren er en *meget* solid motor. Men den skulle opprinnelig være utstyrt med toppakning med asbest, noe som ble forandret i 7`ende time uten å øke momentet på boltene. Dette fører til at orginalpakningen kan vare så lite som 130.000km før den takker for seg. Eneste premanente måten å fikse dette på er enten å bytte til ARP bolter og toppakning av metall (noe som er dyrt), eller å bytte til ny orginalpakning og stramme boltene med riktig moment. Får se hva som dukker opp i serviceheftet...

 

2. Bilen er importert fra Tyskland i 2004, noe som kan bety tilbakestilt Km stand, snusk i serviceheftet ect. Serviceheftet vil bli lest med ei bøtte salt til...

 

Regner med at jeg kommer med en tilbakemelding i.l av morgendagen.

Skrevet

Var å så på Supraen den 24 og den var i god stand, eneste som var å utsette på den var at bremsepedalen var tung og at det var en del rust på understellet (ikke bunnplata) bilen var tight å fin å kjøre og den var strøken inni (hadde enda den orginale kasettspilleren :p )

 

Men da jeg skulle til å kjøpe Supraen dukket det opp et rykte om at en strøken Toyota 4-Runner 3.0TD var til salgs. Det viste seg faktisk at det var en kjenning av familien som eide den, så jeg avtalte et møte og bilen var i utrolig god stand (enda bedre en supraen faktisk) Han har hatt den siden den var ny og den hadde alt av utstyr (untatt skinnseter) all service var tatt på de lokale toyota verkstedet og var fulgt til punkt og prikke. Etter å ha prøvd den og sjekket den så var jeg ikke i tvil lengre, denna skal jeg ha! men får den desverre ikke før i August pga eieren må finne seg en ny bil. Men det gir meg god tid til å planlegge prosjektet, Kan avsløre at en av tingene er en intercooler (av typen stor), resten er en hemmelig intil videre ;)

 

Bilen er nøyaktig lik den under.

 

*bilder er lånt fra finn.no*

45_-1851858554.jpg

 

*bilder er lånt fra finn.no*

45_-1520640840.jpg

Skrevet (endret)

Da er en eopke over, det er nå 3 år og 28000km siden jeg kjøpte Camryen og den har gitt meg mye glede (litt hodepine også, men bare litt) i.l av denne tiden og jeg føler at jeg er kommet til veis ende med denne bilen. Jeg hadde planer om å putte en 3S-GTE motor i den men kom fram til at bilen regelrett var i for misshandlet til å tåle dette, dessuten så var lysten på en bil med "utviklingspotensiale" for stor. Håper at de som har fulgt med har funnet tråden intressant.

 

Takker for all den responsen jeg har fått :)

 

 

 

EDIT: Tråden blir å bli stengt i 10 tiden i kveld, så de som har noe på hjertet bør få sagt det innen den tid.

Endret av Rebel-Rider
Skrevet

Har vært interessant å lese i tråden din Rebel-Rider, ser fram til nytt prosjekt. Alltid greit å lese wl/sc til folk som har litt mer enn grunnleggende peiling.

Skrevet

Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...