Gå til innhold

Arcanite Reaper vs. Obsidian edged blade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marginelle forskjeller det dreier seg om igrunn. Siden Arcanite Reaper er et tregere våpen, vil man få mer skade utifra attackpower på den, mens 42 str er endel attackpower i seg selv, samt +8 sword ikke er å se bort ifra.

1str = 2 attackpower

42str*2 attackpower = 84 attackpower

14 attackpower = 1 dps ekstra

Som igjen betyr at 84/14=6 dps

Så da kan man adde 6dps til sverdet.

Sverdet er jo fint i seg selv, men egner kanskje seg best til en fury specca warrior - hvor MS warrior kanskje bør holde seg til reaperen. Hadde jeg hatt Reaperen og denne hadde droppa i MC, hadde jeg glatt latt den gå til noen med større need.

Så jeg tror igrunn jeg hadde latt paladins fått dette sverdet, eller warriors som ikke har så bra 2h fra før av, og heller ventet på at

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=17104

skulle droppe.

Utbyttet av den ville vært mye større for en MS warrior enn Obsidian Edged blade ville vært.

Til og med The Nicker :

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13285

Gir jo bedre damageoutput enn Arcanite Reaper, og har en deilig spd på 4.0!

Så nei, jeg føler du heller kan klamre deg fast til AR din og heller vente på bedre tider, og la Fury specca warriors og paladins ta seg av obsidian edged blade.

men det er bare mine tanker da.. Orker ikke skrive så utfyllende heller.. er så varmt idag :)

Skrevet

OEB vil gjøre mye mer damage over tid for en dps warrior i feks MC, men det er mulig du kan få litt høyere crits med en reaper. Også foretrekker vel de fleste axe spec over sword spec.

Skrevet
Glemte og si at man får 5% høyere crit med Axe...

Crits 5% oftere i alle fall, med talents ;)

Jepp det var det jeg mente og si.

Axe specc :)

Skrevet

6% ekstra angrep med sverd, er bevist over og over igjen at det ligger omtrent likt, så er ikke noe argument for axe der.

og når vi snakker om burstdamage så kan man vel vanskelig slå et ekstra angrep ( med mulighet for å få ekstra angrep på den og ;) )

OEB er nok bedre, men bare minimalt.

Skrevet (endret)

Blir så minimalt at man neppe har noe spez å tjene på å bytte FRA AR til OEB.

Men er du 2h MS tank, med 428 i def? Høres ut som en god blanding.

Endret av DeeTee
Skrevet (endret)
Blir så minimalt at man neppe har noe spez å tjene på å bytte FRA AR til OEB.

Men er du 2h MS tank, med 428 i def? Høres ut som en god blanding.

Kjører 2h MS-off-tank med 461 i defence nå og Arcanite reaper, står for det meste litt ved siden av Main tank og Mortal striker, og har 1h + Draconian Deflector skjold klart hvis han eventuellt skulle gå ned. Han er full defence, jeg kjører 31/20 Cookie cutter. Jeg tåler nok mer enn han pga defence ( han har vel rundt 340-350), men han holder aggro bedre pga. defiance.

Husker at jeg dodget og parriet en god del attacks fra Magmadar, så 461 i defence er godt å ha, healerne liker spesiellt godt dette ettersom hvert parry/dodge/miss er 700-780hp mindre å heale ( utenom når Magma rager da, da kan du pent doble det til 1500-1600 :p )

Verken Lucifron, adds eller Magmadar har Crittet meg så langt, så healerne er takknemmelige for MTs som kjører på defence der nede.

Regner med at du mener 2h Offtank Deetee?

Jeg kommer til å passe OEB hvis den dropper, blir minimalt helt enig med deg der.

Så kan jeg kanskje kalle inn "favoren" fra de andre palliese/warrior som vant den hvis BRE eller Spinal reaper slippes :)

Endret av GRendal
Skrevet
Helt jævlig rått? Er jo drittfett, men det er jo reaperen også :cool:

Jeg synst ikke den er så veldig rå. I tillegg ser den lik ut som ett lvl 40 våpen...

Skrevet

Fikk OEB her om dagen, og jeg digger det. Hadde planer om AR, men dropper det nå.

Syns OEB ser kult ut, selv om jeg fant en 45 warrior med det green sword med samme graphics :no:

AR er rimelig dyr, eneste som trekker den ned for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...