Gå til innhold

hva ligger deres amd venice cpu temp på?


Anbefalte innlegg

jeg har en bios problem tror jeg... står vis det på internett, bios min viser feil temp!!

 

og vill da vite hva deres ligger på, så jeg vet hva jeg har å gå på.

 

jeg har amd athlon 3200+ venice og nvidia monitor viser ca 35 grader celcius i idle. :whistle:

 

 

:love: amd :D

post-222-1120265320_thumb.jpg

Endret av andersen106
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
min ligger nå på 35c idle overklokka til 2,7ghz m/boxed kjølern. (kjører viftene på ca. 30% turtall) samme kabinett som deg forresten

ja men det liker vi!!! :p

 

35 grader er kjølig da!

må få skaffet med ny bios så jeg får riktig temp... så jeg får begynt å klokka litt selv.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har også en Athlon [email protected] venice hvor min ligger på 24c idle akkurat nå(Thermaltake Big Typhoon).

 

Låg som dere på litt over 30c men etter å ha flashet til nyeste bios 1.8 på mitt MSI K8N NEO2 Platinum har tempen gått ned ca 10c !

 

Under release notes som det heter for bios v1.8 som eg flashet til står det dette: "This BIOS fixes the following problem of the previous version: - BIOS reported incorrect CPU temperature." he,he..

Lenke til kommentar
Har også en Athlon [email protected] venice hvor min ligger på 24c idle akkurat nå(Thermaltake Big Typhoon).

 

Låg som dere på litt over 30c men etter å ha flashet til nyeste bios 1.8 på mitt MSI K8N NEO2 Platinum har tempen gått ned ca 10c !

 

Under release notes som det heter for bios v1.8 som eg flashet til står det dette: "This BIOS fixes the following problem of the previous version: - BIOS reported incorrect CPU temperature." he,he..

hei hvordan var du flashet den?? brukte du diskett og sånt?? eller brukte du live update?? :cry::hmm:

Lenke til kommentar
hei hvordan var du flashet den?? brukte du diskett og sånt?? eller brukte du live update?? :cry::hmm:

Brukte den live update greia for å finne biosen og følgte bare der anvisningene til hvordan å flashe biosen ved bruk av en floppy disk :)

Finnest flere måter å gjøre dette på som du kan lese om feks på dette forumet.

Lenke til kommentar

http://www.diskuter.no/showthread.php?t=1783

 

Hva din Idletempratur er på betyr ingenting.

 

prescott.msimainboard.jpeg

 

Stoler aldri på den tempraturen jeg får oppgitt. ALDRI! Bryr meg heller ikke om tempraturer siden det eneste som betyr noe er at maskinen er stabil.

 

Det er også umulig å ha såpass gode tempraturer som mange her sier at de har siden CW ratingen på kjøleren (så god som produsenten sier den er) ikke er god nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...