Gå til innhold

Hvordan styre helikopteret lettest mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker joysticken min til flyging.

 

Har throttlen på 25% eller.no slik at helikopteret står i ro i lufta, så bruker eg W og S til og styre opp og ned, skal eg da lande må eg holde S nede.... slepper eg S vil det så vidt lette, på denne måten synes eg at eg får best kontroll.

 

Har Microsoft sidewinder force feedback 2 joystick... hmm det er ingen krefter tilbake i den. - Går det ann?

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har mulighet for joystick vil jeg anbefale å bare bruke tastaturet, vertfall synes jeg man får langt bedre kontroll da. Vel og merke gjelder dette bare piloten, som gunner bruker jeg alltid musa.

 

Hvis man må gjøre halsbrekkende stunts i helikoptret har man i utgangspunktet misslykkes, hvis du ikke gjemmer helikoptret er man et nesten for lett mål for de fleste oppegående personer.

 

Det å 'fly fort' med helikopter er bare nyttig for transporthelikoptret, men også for trasporthelikoptret vil jeg anbefale og heller fly lavt og utnytte terrenget da et fly alltid vil fly langt raskere og noen raketter vil fort kunne gi motstanderen opptil 6 kills og ditt lag blir kraftig redusert i 15 sek. Når det kommer til transporthelikoptret har det også den fine egenskapen at det har hjul, så det triller bare bortover bakken hvis man ikke har en helt vertikal landing. Å utføre stunts som 'fly fort og så stoppe nesten opp for så å spinne raskt rundt sin egen axe' har ingen hensikt, det ser kansje tøfft ut der og da... hvis ingen fly kommer inn og får missle lock, counter-measures er ubruklig hvis man ikke har mulighet til å flytte seg fort etterpå.

 

Eller så vil jeg anbefale Dragon Valley kartet som treningssted, her er det masse terreng og byggninger som man kan dra nytte av når man sitter i et helikopter.

 

For å teste dine egenskaper ligger det også noen rør over veien som enhver pilot burde klare og kjøre under uten og komme nær hverken røra, bakken eller stativa på hver side.

 

Fu-she pass(eller noe slikt) kartet er også fint hvis du har noen venner som kan fly jagerfly mot deg, fly vil jeg si at en av de farligste findene dine når du sitter i et helikopter. Så ved å bruke dette kartet til å øve seg på å gjemme helikoptret bak byggninger og i landskapet(som er vansklig når man har fly mot seg), vil man etterhvert få god kontroll over hvor man skal plassere helikoptret og hvordan man holder det i en trygg posisjon.

Lenke til kommentar
hvorfor kunne det ikke være like fly egenskaper på heli'en som det var i DC  . . .  :cry:

Det er rett og slett for vanskelig for den normale gamer.

Så det du sier er at alle som fixsa å fly i DC ikke er normale gamere - hehe , dær kunne du iverfall fly takktisk , det er jo nesten ikke oppdrift i bf2 å når du bruker haleroret retter helekoptret seg opp automatisk.. retter du opp å slipper taststuret å musa henger helekopteret i ro i lufta ..... hva er det for noe tull. vet ikke men er det bare meg.?

 

Men gud for et sinsykt bra spill.!!

Lenke til kommentar

Fatter ikke at DC teamet var med på og lage BF2, uten invert mouse.. sukk! Trodde de viste hvordan de skulle gjøres. Og skulle brukt samme heli og fly teknikk som på DC, den va skikkelig go når du kom inn i den! Alle kan jo nesten fly nå.

 

Off topic: Når skal de fikse Ingame-browser, den er jo håpløs. Har utallige ganger fått hele pcen i stå p.g.a den. Sukk. De skulle ha laget en bug sender innebygget i demoen slik at de kunne fått slike ting inn og rettet på det til retail. :ermm: BF2 er litt beta syns jeg. Noen plasser iallefall.

 

Og når vi snakker om beta, de skulle ha hatt en slik funksjon som dc, at de kom med nye versjoner. Nye fly av og til og slikt. Det var gøy:)

 

Kommer det noen modder til BF2 snart? Kanskje DC teamet kan modde en WW2 mod nå, nå som BF2 er "desert combat" :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...