Gå til innhold

Min InterRail-tur 2005 *Update*


Anbefalte innlegg

Hei

Hvis noen i det hele tatt bryr seg saa skal jeg skrive noen ord om min nylig paabegynte interrail-tur.

Jeg og vennene mine(4stk) begynte turen i Oslo, tok saa toget til sverige, danmark, tyskland og der vi sitter naa som er amsterdam. Turen tok over et dogn.

Men vi har heldigvis slappet av ganske bra i Amsterdam naa. Vi sover paa et hotell som heter Hotel Liberty. Og som navnet tilsier saa er det meste lov her saa lenge vi ikke braaker eller odelegger noe. Resepsjonen tegnet ogsaa opp paa kart for oss hvor de beste coffeshopene var :D

 

Kommer til aa skrive videre her hvis det er interesse. Skal ogsaa poste bilder om jeg faar muligheten.

 

 

Det Dvergiske Kaffebord

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Dasset! Jeg + venner planlegger også interrail til neste år. En dagbok med erfaringer og kanskje litt tips hadde vært konge! :thumbup:

 

Hvor skal dere videre da? Følger dere en grundig plan eller tar dere det mer "på gefylen"?

Lenke til kommentar

Halla. jeg er ogsaa med paa turen. Er i Belgia naa. og venter paa toget til Paris. Amsterdam var kult, men var noe dyrt, i hvert fall for ol. Kunne vel bli hoye tre ganger eller noe for prisen av en ol ute, hehe.

 

Uansett Belgia er et hol, og de har supermongo tastaturer. De har flytta rundt paa masse taster, saa q er der a skal vaere, og sporsmaalstegn der m skal vaere f.eks

 

Blir godt aa komme til Paris, bor gratis der; mot qt vi spanderer noen ol paa en kar.

 

Saa langt har det meste vaert planlagt, men etter Paris gaar det meste paa sparket. Er forresten 17 alle sammen, men aldersgrenser har ikke plaget oss saa mye ennaa.

 

Kan skrive mer senere, tar veldig lang tid paa dette tastaturet.

 

Mvh DDK og T.L

Lenke til kommentar
Kunne vel bli hoye tre ganger eller noe for prisen av en ol ute, hehe.

Så dere hadde det gøy :p

Joda :whistle:

 

Har vart i paris ogsaa siden sist, og er naa i Rimini. Ganske uinteressant turiststed, men digg aa bade, og mye fint aa see paa naar det kommer til jenter. Ogsaa digg aa slappe av litt, byferier er slitsomt.

 

Paris var fint, bodde gratis der hos en fyr som en av oss kjente. Var ogsaa paa metallkonsert, Nuclear Assault hvis det sier noen noe. Ingen av oss er ihuga metallfans, men var moro alikevel. Oppvarmingen med en fransk blanding av sex pistols og satyricon var ogsaa bra.

 

Er det forresten noen som vet om et fint sted i Italia, som ikke er en turistmaskin, men hvor det samtidig er en del folk og nattliv? Vi er liksom litt blanke paa hvor vi skal dra naa.

 

Og tips... eneste jeg kan gi er aa ikke pakke for tungt, som vi gjorde. Det gaar greit, men er slitsomt.

Lenke til kommentar

Ok, hei igjen.

 

Etter at vi var i Belgia tok vi toget til Paris. Vi kom dit ganske sent paa kvelden, saa vi fikk ikke avtalt noe overnatting med han vi skulle sove hos (som foroverig er en person som en av oss i gruppa har mott paa et politisk forum) Saa det ble heller til at vi sov paa et billig hotell.

Dagen etter styrer vi litt rundt helt til vi finner personen og stedet hvor han bor. Stemmningen er litt pinlig i starten, men den loser seg etter noen ol.

Vi bor hos franskmannen i to dager, og han og hans foreldre viser oss en enorm gjestfrihet. Moren hans vasket til og med skittentoyet vaart. Som takk for denne gjestfriheten la vi igjen en gave med et takkebrev.

Senere gikk turen mot Italia. Vi hadde ikke noe bestemt reisemaal saa vi valgte aa resie mot Milano. Naar vi kom frem til Milano bestemte vi oss for aa sove paa stasjonen i fem timer for aa saa ta toget til Rimini hvor vi befinner oss naa.

Men det med sovingen paa stasjonen viste seg ikke saa enkel da det dukket opp en narkoman hippiemann som preket om at vi ikke maatte spise paa mcdonalds siden de hugget ned regnskogen, og siden vi ga han noen kroner saa bestemte han seg for aa henge med oss hele kvelden. Men heldigvis klarte vi aa riste han av oss, og vi tilbrakte en "god" natt med sovn.

Stedet vi er paa naa er ganske allright, men det er som sagt litt turistmaskin.

 

 

Noen tips til andre som skal paa InterRail er at det er greit aa ha en hvis mening om hvor man skal dra, og hva slags type ferie man onsker. Om man onsker aa utforske rare byer i et lite land, eller om man drar til de typiske stedene slik som vi paa mange maater har gjort.

Vaares reisedestinasjoner er vel kanskje paa mange maater ganske enkle siden det helt sikkert ofte gaar tog dit, og det er relativt enkelt aa finne overnatting.

Neste gang jeg drar paa en slik tur vil jeg kanskje velge litt mer "eksotiske" destinasjoner. Den franske lansbygden eller de Svesiske alper virker forlokkende :D

 

Uansett koser meg bra naa, og kommer til aa skrive om mulig innen et par dager. Fint om de som leser kommer med replys om hva dere syntes om reisen, tips eller sporsmaal.

 

Mvh en snart solbrun DDK

Lenke til kommentar

Å herregud, dette høres så utrolig kult ut. Dette må jeg, i kombinasjon med roskilde perhaps, prøve neste år. Har lyst å reise rundt i europa neste år uten mål og mening. Har lyst å besøke franske landsbyer, ser utrolig artig ut.

Reising er bra. Hmm, hvor finner jeg noen franske kompiser, da?

 

Du må oppdatere oftere, DDK :) Artig å lese om dette.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar

Vel, vaar kontakt i Paris var min venn. Jeg, tro det eller ei, er det tredje medlemmet i "brorskapet".

 

Uansett..

Vi er for oyeblikket i Rimini, Italia. Faar litt sol paa kroppen, og slapper av. Jeg liker Italianere. Jentene er pene ( :love: ), og de er ellers veldig livlige og aapne.

DDK og han andre som har postet her sover, mens jeg har hatt den beste frokosten ever. Btw, man kan kjope alkohol overalt - alder er ikke saa viktig.

 

Om jeg ville anbefale andre aa gjore dette? Saa absolutt :thumbup:

MEN; det er ting aa se opp for. Vi "mellomlandet" i Milano, og havnet midt i slummen. Det eneste vi saa var haltene asiatiske prostituerte og "gangstahs" - og junkies, saa klart. En tysk junkie tigget penger, fortalte oss om hvordan McDonalds dreper the "rainwood forest", og blabla. Vi, som hoflige mennesker horte paa ham, og etter en stund var vi lei maset. Da bestemte han seg for aa klomme med oss :ermm:

 

Heldigvis saa han noen andre turister, som ogsaa var tyske. Vi lop.

Pass dere for Junkies. Vi kunne sove paa et trygt rom paa statsjonen. For andre reisende anbefaler jeg aa undersoke om man kan sove paa statsjonen. Det finnes mange steder, og man slipper at kriminelle kommer inn. Ha med noe aa sove paa (sovepose, kanskje), og noe og ligge under (et laken :) ) - Det er varmt i Europa, og jeg bruker soveposen mest som underlag.

 

Man kan ta baat videre fra Italia til Hellas. Jeg regner med at det er neste steg for oss. Ancona --> Hellas.

Lenke til kommentar
Hvor mye spchenn hadde dere med? Billige hotell og sånn i hvert land kan fort bli en liten formue! Er det budsjett på gang eller vende hjem igjen når det begynner å bli slutt med penger?

De fleste her har med seg 9000 til 12000, men man kan lett klare aa leve mye billigere. Vi har ikke levd veldig daarlig, men har likevel brukt mindre penger enn budsjettet tillater, saa det koster ikke saa mye naar man tenker paa hvor mye reising man faar for pengene. :)

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om et fint sted i Italia, som ikke er en turistmaskin, men hvor det samtidig er en del folk og nattliv? Vi er liksom litt blanke paa hvor vi skal dra naa.

Bologna er ikke så langt unna Rimini. Passe stor by, med en masse studenter og dermed godt uteliv. Prøv en tur dit hvis ikke dere har spikra planer videre. :)

Lenke til kommentar

Argh, ser at jeg gjentok mye av det DDK skrev.

Slik kan det gaa..

 

Om man reiser i gruppe... skriv ned hvem som legger ut, og hvor mye. Ikke lett med penger.

 

- Uteliggere hjelper deg med ting for litt penger. Skjonte ikke bàret av det som var skrevet paa postkassene. En tjukk mann med ett ben hjalp meg finne den riktige postkassen. tror ikke Italia har det beste sosiale stottesystemet :roll:

 

+ snakket med en 41-aaring fra Romania i mange minutter. Kunne ikke ETT ord paa engelsk. Morsom opplevelse :yes:

 

 

 

Edit:

Mvh en snart solbrun DDK

 

Dere skal se ryggen hans.

 

Bedre aa skrive "en solbrent DDK"

Endret av Fasces
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...