Gå til innhold

Min InterRail-tur 2005 *Update*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke slik ut...

 

Vi skulle dratt til Ancona i dag, men vi drakk oss stup fulle. Jeg var (som alltid) den eneste som kom seg opp til en god tid (og forble oppe samtidig). La oss kl. 5 i natt/dag tidlig... :dontgetit:

 

Er ikke greit...

Mòtte masse flotte mennesker da.

Skikkelig sòt og intelligent jente fra Toronto... hadde jeg bare vàrt et par år eldre :cry:

 

Bestemt oss for ikke å drikke noe i kveld. Jeg sov under fire timer uansett, så jeg bör kunne legge meg tidlig ;) - Det er et annet viktig punkt: Vär lurere enn oss og lag planer for et par dager.

Lenke til kommentar

I gaar var en morsom dag. Vi ble med noen kanadere paa fest, og vi kom ikke hjem for 5 i natt. Saa vi reiste med andre ord ikke avgaarde til Hellas i dag slik som vi hadde planlagt.

Naar vi var ute i gaar saa motte vi mange kule folk fra alle mulige land. Vi motte bla. en italiener som lovte at han skulle skrive brev til oss :D

 

Kan komme med noen tips til.

 

-Tenk ut paa forhaand en grense paa hvor mye penger du skal bruke hver dag. Vi har en grense paa 50Euro, noe som er veldig greit aa holde. Vi holder oss som oftest paa 40euro.

 

-Hold et nogelunde regnskap over alt du bruker. Og husk hvem som har laant penger av hvem.

 

-Ver forbredt paa at ferien ikke alltid er like goy. Husk at i lopet av 30 dager (hvis dere blir borte saa lenge) saa kan man bli uvenner med selv sin beste venn. Vi har ennaa ikke hatt problemer med dette, men vi har trossalt bare vert borte i 10 dager.

Lenke til kommentar
Å herregud, dette høres så utrolig kult ut. Dette må jeg, i kombinasjon med roskilde perhaps, prøve neste år. Har lyst å reise rundt i europa neste år uten mål og mening. Har lyst å besøke franske landsbyer, ser utrolig artig ut.

Reising er bra. Hmm, hvor finner jeg noen franske kompiser, da?

 

Du må oppdatere oftere, DDK :) Artig å lese om dette.

Flott at noen liker det jeg skriver. Kommer til aa oppdatere saa ofte som mulig.

Du lurer paa aa finne venner i utlandet saa har jeg sett flere reiseforum hvor folk motes og reiser sammen, saa det kan jo vere en mulighet.

Men hvis du er ganske aapen og liker aa snakke med folk saa vil du faa mange venner underveis.

Lenke til kommentar
Vel, vaar kontakt i Paris var min venn. Jeg, tro det eller ei, er det tredje medlemmet i "brorskapet".

 

Uansett..

Vi er for oyeblikket i Rimini, Italia. Faar litt sol paa kroppen, og slapper av. Jeg liker Italianere. Jentene er pene ( :love: ), og de er ellers veldig livlige og aapne.

DDK og han andre som har postet her sover, mens jeg har hatt den beste frokosten ever. Btw, man kan kjope alkohol overalt - alder er ikke saa viktig.

 

Om jeg ville anbefale andre aa gjore dette? Saa absolutt :thumbup:

MEN; det er ting aa se opp for. Vi "mellomlandet" i Milano, og havnet midt i slummen. Det eneste vi saa var haltene asiatiske prostituerte og "gangstahs" - og junkies, saa klart. En tysk junkie tigget penger, fortalte oss om hvordan McDonalds dreper the "rainwood forest", og blabla. Vi, som hoflige mennesker horte paa ham, og etter en stund var vi lei maset. Da bestemte han seg for aa klomme med oss :ermm:

 

Heldigvis saa han noen andre turister, som ogsaa var tyske. Vi lop.

Pass dere for Junkies. Vi kunne sove paa et trygt rom paa statsjonen. For andre reisende anbefaler jeg aa undersoke om man kan sove paa statsjonen. Det finnes mange steder, og man slipper at kriminelle kommer inn. Ha med noe aa sove paa (sovepose, kanskje), og noe og ligge under (et laken :) ) - Det er varmt i Europa, og jeg bruker soveposen mest som underlag.

 

Man kan ta baat videre fra Italia til Hellas. Jeg regner med at det er neste steg for oss. Ancona --> Hellas.

Tja, synes få nasjoner overgår Norge når det gjelder pene jenter jeg. Ble egentlig litt skuffa over Italia på det feltet :whistle:

Lenke til kommentar

Ok. naa kan jeg endelig svare. Sitter naa paa en elendig pc, saa det kan hende det blir litt kroll.

 

Siden sist gang jeg skrev her saa har vi reist omtrent to dogn i strekk fra Italia til oya Ios i Hellas, og vi har vert her ca en natt.

Fra Italia tok vi baat til Hellas, frakten med denne baaten var inkludert i InterRail biletten. Etter det tok vi tog ut til Athen og derfra baat ut til oya hvor vi er naa. I starten var jeg egentlig ganske skeptisk til denne oya siden det virket som en typisk party-oy, noe det virker som det ikke er. Oya er ganske koselig og avslappende saa vi regner med aa vere her en stund

 

Edit

Vi bor dritbillig naa, vi bor paa hotell for 10euro natten, og vi har da kjoleskap og aircondition.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Ok, naa er det lenge siden jeg har skrevet i denne traaden. Jeg har reist fra Ios og befinnner meg naa i Bulgaria.

Ios var bra, ble kjent med mange kule folk :D Er desverre paa et veldig turiststed i Bulgaria naa, stedet heter Sozopol og ligger ved svartehavet. Vi regner med at vi skal vere her i to dager for vi setter kursen sakte men sikkert hjemover.

Vi har naa ca 9dager igjen av ferien og jeg begynner aa merke at jeg har vert lenge borte og jeg gleder meg til aa komme hjem samtidig som at jeg har det veldig bra naa.

 

 

Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive siden det har skjedd saa mye siden sist. Kan skrive mer hvis jeg kommer paa mer.

Lenke til kommentar

Liten artig historie fra turen. Stian (det dvergiske kaffebord) treffer en jente paa Ios. Utover kvelden begynner de aa rote. Og naar hun spor hun han vil vaere med henne hjem til hennes hotellrom, sier han nei FORDI TAXIEN KOSTA FIRE EURO.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av T.L
Lenke til kommentar
Det han skrev er selvfolgelig en liten vri paa sannheten.

Jeg er spent på den virkelige sannheten da. Å si nei til ei dame pga høy taxipris er et hittil ukjent fenomen for meg.

Poenget var at vi skulle opp kl 9 dagen etter, og en taxi-pris paa 4 euro maate bety at det var ganske langt til stedet hun bodde. Noe som betydde at jeg ikke hadde rukket tilbake innen vi skulle dra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...