Gå til innhold

Multicom, og bærbar spillmaskin... :-(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veel.. multicom har jo aldri vært kjent for å være best... greit de kanskje har ok support på ting som er enkel og greie å ta tak i, men så fort du kommer med noe de kanskje sliter med, så blir de helt jævlige. Har holdt meg 100% unna multicom siden et par venner av meg hadde diverse problemer med de, og har ikke angret på det.

Lenke til kommentar

Har erfaring med det der selv ja du.. Kjøpe laptop sammen med noen venner for en tid tilbake, og det har ikke vært annet enn problemer.. det har vært feil på hovedkort, RAM, strømtilførsel og det har oppstått sprekker. Den er også ekstremt varm og støyer mye (det de på multicom refererer til som støyfritt). Håper på nå å få hevet kjøpet, men vet ikke helt hvordan det skal gå, de har ikke vært så hjelpsom mot de av vennene mine som har prøvd akkurat..

Lenke til kommentar
Ikke for å stør salt i såret men dette er nok et eksempel på hvorfor man ikke bør kjøpe disse "byggesett PCene" som de fleste web shoper selger. Hold deg til etablerte merkevarer (Dell, Fujitsu-Siemens, Acer, IBM, HP etc) så slipper du dette. Dvs du slipper kanskje ikke unna alt av problemer men du blir ikke møtt med en slik holdning når du har problemer. Jada det er mange som ikke har problemer med disse ""byggesett PCene" men jevnt over så blir du behandlet bedre av "merkevareleverandører" (og du kan gå direkte på produsentet om butikken du kjøpte varen i er uvillig). Problemet her er etter mitt syn at disse web butikkene er både leverandør og produsent og de har veldig pressede marginer og de ønsker ikke å tape penger på returer. Jeg vil også tro at de har langt dårligere test- og kvalitetsrutiner enn de mer etablerte "merkevareprodusentene" (det sier seg vel egentlig selv - selv om jeg ikke har harde fakta).

Ser at du ikke kan anbefale maskiner som er såkalte byggesettpcer, da regner jeg med at du refererer til ecs og aopen sine byggesett pcer..

 

For å si det slik så har ikke de store det noe bedre da, blant annet Fujitsu-Siemens leverte for mindre et år siden mange modeller som faktisk var basert på "bygge-sett" pcen cl1557 fra aopen.. Så jeg vet ikke hva som er best å kjøpe pcene fra f.eks netshop til 15000,- eller en maskin som er bygget ut fra samme oppsett til 25000,-

 

Ser også at det blir stadig flere tråder som referer til hvor dårlig FS behandler sine kunder i norge og jeg for min del ville heller kjøpt min pc hos f.eks netshop hvor jeg vet at jeg får service..

 

Har også hørt om at Dell ikke alltid tar sine kunder alvorlige heller, men at de nå begynt å bedre seg... Angående Acer har jeg kun godord å komme med pga jeg har hatt en del Acer selv og i tillegg har jeg solgt en del av disse uten å ha vært borti noe tull på disse..

 

 

Hp selger maskinene sine igjennom elkjøp og elkjøp sitter ikke akkurat inne med kunnskaper for veillede kundene til et godt kjøp, har vært borti at det har solgt dårlige HP maskiner som er basert på XP cpu som stillegående og gode spillemaskiner til uvitende kunder. Når i virkeligheten så sliter disse maskinene med spill som har grafikk som overgår tetris og maskinen bråker verre en flymaskiner...

 

Så jeg har hatt like bra om ikke bedre erfaringer med byggepc sett fra velkjente levrandører som hattelco, netshop osv.. enn med leveranser fra store kjente såkalt merkebygget pcer.. (untatt Acer som jeg selv har god erfaring med)

 

Det er også en grunn til at slike pcer som cl1557 fra aopen er en modell som selger bra.

 

RScue

Lenke til kommentar

Jeg er også eier av en ECS maskin fra Multicom. E556Pro

 

den må nå inn for reperasjon for andre gang, 3 mnd'er siden sist.

Det som skjer er at maskinen vil ikke starte lengre, som skyldes mest sannsynlig ei svidd minnebrikke. (Var det som var feil første gangen). Og feil er identisk nå som da.

 

Er veldig fornøyd med maskinen ellers, men begynner å få kalde føtter når jeg leser denne tråden. Og supporten på mulitcom er ikke mye å skrøyte av.

 

 

.....

Endret av t0ffluss
Lenke til kommentar

Holder på å skaffe oversikt over og skrive ned feilene på pc-ene (vi som Antimon snakker om) har/har hatt problemer med.

 

Poster den her med en gang jeg er ferdig...

 

Uansett: Jeg mener vi (misfornøyde Multicom kunder) burde i det minste gå sammen i en egen post med KUN posting av den enkeltes feil i stikkordspunkter så vi får en oversikt over feil osv. vi har opplevd med pc-ene våre!

 

Vi kan jo etter hvert gå inn for å skrive inn et brev til TV 2 hjelper deg eller noe... I det minste få det opp problemene vi har hatt og har på en eller annen side for å advare andre mot å gå i den samme fella!

 

Vi burde lage en egen post, bestemme en slags "mal" til feilbeskrivelsene våre og poste KUN det...

 

Noen enige? :hmm:

Lenke til kommentar
Holder på å skaffe oversikt over og skrive ned feilene på pc-ene (vi som Antimon snakker om) har/har hatt problemer med.

 

Poster den her med en gang jeg er ferdig...

 

Uansett: Jeg mener vi (misfornøyde Multicom kunder) burde i det minste gå sammen i en egen post med KUN posting av den enkeltes feil i stikkordspunkter så vi får en oversikt over feil osv. vi har opplevd med pc-ene våre!

 

Vi kan jo etter hvert gå inn for å skrive inn et brev til TV 2 hjelper deg eller noe... I det minste få det opp problemene vi har hatt og har på en eller annen side for å advare andre mot å gå i den samme fella!

 

Vi burde lage en egen post, bestemme en slags "mal" til feilbeskrivelsene våre og poste KUN det...

 

Noen enige? :hmm:

Damn right :)

 

kort fortalt,

 

1 minnebrikke, svidd, for andre gang :D

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har et lite forslag...

Hvis alle dere med feil på "mulitcom-maksinene" ringer Multicom samtidig, og alle sammen truer med å gå til Tv2 hjelper eller lignende, så vil dette kanksje gjøre sterkere intrykk enn at hver enkelt ringer en gang iblant.

 

Hvis dere da i tillegg ringer til Forbruker rådet, og får alle som har samme problemet til å ringe, så vil kankjse de gjøre noe med saken...

 

Tv2 hjelper deg tar vel ganske sikkert saken vist 45 misfornøyde multicum kunder ringer på samme dag?

Endret av jorn_:-D
Lenke til kommentar
Jeg har et lite forslag...

Hvis alle dere med feil på "mulitcom-maksinene" ringer Multicom samtidig, og alle sammen truer med å gå til Tv2 hjelper eller lignende, så vil dette kanksje gjøre sterkere intrykk enn at hver enkelt ringer en gang iblant.

 

Hvis dere da i tillegg ringer til Forbruker rådet, og får alle som har samme problemet til å ringe, så vil kankjse de gjøre noe med saken...

 

Tv2 hjelper deg tar vel ganske sikkert saken vist 45 misfornøyde multicum kunder ringer på samme dag?

God idè, vi må bare time saken da :D

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt imponert over ECS-maskiner, jeg heller... Jeg og to kolleger kjøpte samtidig, samme maskinen(ECS G551). Alle tre har vært inne på reparasjon minst en gang hver.

 

Feilene har gått på ting som hovedkort som brant, trådløst nettverkskort som opphørte å fungere, cd-rom som streiket(med cd i), skjerm som ble svart/hvitt før den tok kveld for godt, harddisk som krasjet mm.

 

En annen ting som irriterer meg grenseløst er at maskinen slår seg på når den bæres i pc-veske. Batteriet er alltid tomt hvis jeg har hatt med maskinen ut og gått eller syklet!!

 

På den positive siden: Multicom har aldri mukket når det gjelder å reparere ting. Det har gått fort og greit, men det er så jævla irriterende å være uten maskin i en uke nå og da!!

 

Må bare si meg enig med Spook: Kjøp anerkjente merker!!!

Lenke til kommentar
Jeg har et lite forslag...

Hvis alle dere med feil på "mulitcom-maksinene" ringer Multicom samtidig, og alle sammen truer med å gå til Tv2 hjelper eller lignende, så vil dette kanksje gjøre sterkere intrykk enn at hver enkelt ringer en gang iblant.

 

Hvis dere da i tillegg ringer til Forbruker rådet, og får alle som har samme problemet til å ringe, så vil kankjse de gjøre noe med saken...

 

Tv2 hjelper deg tar vel ganske sikkert saken vist 45 misfornøyde multicum kunder ringer på samme dag?

God idè, vi må bare time saken da :D

Jeg er med på den saken du ;)

Skal prøve å heve kjøpe nå...

Skrev et brev som jeg skal sende, forhåpentligvis i løpet av dagen...

Lenke til kommentar
Jeg går ut ifra at du har klaget til MultiCom angående dette? I så fall, hva/hvordan var responsen fra dem?

Jeg skal prøve å heve kjøpet etter å send den inn to ganger før og har hatt en konstant feil med TouchPad-musen. Nå har viften stoppet helt... (Har eigd PC-en i cirka et halvt år nå...)

Lenke til kommentar

Noen flere som syns det er pussig at Multicom's representant her på forumet ikke har kommentert dette...?

 

Dette har tross alt vart en stund, og det må da være lov til å anta at herremannen som skal forstille en representant for firmaet i dette forumet i det minste logger på en gang i uka, og bare tar et søk på "Multicom", og ser om det har kommet noen nye tråder.

Lenke til kommentar

Sendte nettopp denne mailen til Multicom:

 

*Navn fjernet*

 

Hei.

 

Jeg har kjøpt en bærbar PC, en Elitegroup ECS G553, hos dere 06.12.2004. Var storfornøyd med kjøpet helt til det dukket opp problemer. Det var ikke bare et problem, det er flere.

 

(Mailet dere den 26. januar 2005 om dette problemet):

Først ute var den innebygde musen. Der sendte jeg en mail til dere og jeg fikk til svar at jeg kunne laste ned Synaptics programvaren til den innebygde musen og skru ned sensitiviteten. Dette stoppet problemet for en liten stund, men så kom det tilbake. Da sendte jeg en ny mail og fikk beskjed om hva jeg kunne gjøre med det, dette hjalp heller ikke. Så jeg sendte en ny mail igjen. Der stod det at hvis jeg brukte en annen mus for eksempel en USB-mus så vil de avanserte funksjonene til TouchPad bli deaktivert fordi Synaptics TouchPad-driveren oppdaget en annen pekeenhet var koblet til datamaskinen. Dette skjedde noen ganger før jeg anskaffet meg en USB-mus. Etter det slo ikke TouchPaden seg ut når jeg koblet inn USB-musen. Og de avanserte TouchPad menyene kunne jeg ikke slå på igjen uten å slå maskinen av og på. Ved den 5. mailen ble jeg bedt om å ringe *navn*, dette fikk jeg dessverre ikke gjort. Problemet ble aldri skikkelig løst.

 

(Mailet dere den 17. februar 2005 om dette problemet):

Så ble kontakten mellom strømadapteren og laptopen dårlig, da snakker jeg om der pluggen fra adapteren skal inn i datamaskinen. Dette mener jeg at det er en slitasje og at jeg ikke har skadet denne koblingen. Hvis jeg skulle fikse det så måtte jeg ut med 750kr. Det ville jeg ikke. (Etter reparasjonen av rammen så passet koblingen mellom strømadapteren og PC-koblingen)

 

(Mailet dere den 3. april 2005 om dette problemet):

En av grunnene til at jeg kjøpte akkurat denne PC-en var fordi det skulle væra aluminium på den. For at den skulle tåle litt mer. Men jeg fikk sprekker i skjermen og jeg måtte betale 580kr pluss frakt. Jeg ba dere også å rense CPU-viften. Vet ikke om dere gjorde det.

 

 

 

 

 

 

(Mailet dere cirka den 14. juni 2005):

Satt og spilte et spill da PC-en fikk en såkalt ”blåskjerm” og startet dumping av fysisk minne. Da den startet på nytt kunne den ikke finne Windows, det virket som maskinen ikke kunne finne harddisken. Så jeg mailet dere. Da fikk jeg beskjed om at jeg skulle sende inn harddisken. Da jeg sendte den inn glømte jeg følgebrev og på ytteremballasjen stod adressen til en annen multicom kunde (min halvbror), så dere antok at det var hans harddisk. Ringte så seinere til meg(!) vet ikke om dere hadde snakket med *navn* (multicom kunden). Men dere ba i alle fall meg om å sende inn selve maskinen. Dette ble noen kroner i frakt.

Vel, dere fikk fikset problemer til slutt. Da jeg fikk PC-en igjen hadde dere tatt partisjon på harddisken, noe som dere gjorde uten å rådføre dere med meg. Hvorfor gjorde dere det?

 

Nå har jeg fått enda et problem. Viften har sluttet å fungere, eller det virker slik for maskinen blir veldig fort varm (unormalt fort og veldig varmt). Viften røk antagelig den 3. juli da jeg satt inne i bilen og spilte. Først så peip maskinen 3 ganger og skrudde seg av. Da dette skjedde en gang til begynte jeg å bli bekymret. Jeg såg litt rundt på PC-en og da oppdaget jeg at PC-en var unormalt varm. På denne tiden hadde jeg ingen indikasjon på at viften ikke virket. Tredje gangen jeg slo på PC-en kom det en merkelig lyd fra den. Det hørtes ut som om viften prøvde å starte, men jeg er ikke helt sikker på hva slags lyd det var.

 

Jeg sitter her og spør meg selv (og dere): Er det vanlig å ha så mange og sånne fatale feil i løpet av et halvt år?

 

Så jeg vil gjerne ha refundert kjøpet eller diskutere en løsning på dette.

 

Mvh:

*Navn fjernet*

:p

 

 

 

Så jeg håper de skjerper seg nå! Sier det igjen, SKAM DERE MULTICOM!! :mad:

Endret av Skogli
Lenke til kommentar

Venter i spenning på svaret du får fra Multicon.

 

Selv har min G556E slått seg helt vrang nå, powerknappen må koses med før den starter kassa, og når den først kommer på, så er skjermen litt feil.

Den nederste fjerdedelen viser toppen av de tre firedelene som er igjen.

På toppen av det hele kommer ca 2/5 deler av desktopen, høyresiden, ikke med på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...