Gå til innhold

Total War: Menyproblem: Alt blir hengende igjen på skermen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har et problem med Rome: Total War. Problemet består i at all grafikk henger igjen på skjermen i menyen. Det gjør at det blir vanskelig å manøvrere menyen etter hvert. Problemet har ikke alltid vært der, men det er lenge siden det dukket opp, og jeg vet ikke om jeg gjorde noen forandringer da det kom opp. Andre spill fungerer utmerket.

Legger ved en video av problemet, og det er et bilde nederst i posten.

Jeg har følgende oppsett:

Rome: Total War 1.2

Windows XP SP2

GeForce 6800 m. 77.30 driver

AMD 64 CPU.

Jeg tror det er alt som kan være aktuellt her. Er det noen som har noen idé om hva som kan være galt?

post-236-1120172575_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der var da veldig snodig...

Klarer du å spille et game, uten problemer? Gjelder problemet bare menyene?

Har du noen nylig installerte mods som du har installert/avinstallert? Er skjermkortet i orden? Har du de nyeste driverne?

Har ikke peiling på sånt egentlig, men kanskje hvis vi får svar på noe av det, at det blir enklere å svare.

TSP :)

Skrevet (endret)

Det fungerer helt fint i spillet, både campaign og battle. Ingen mods har noen sinne blitt installert tror jeg. Lenge siden jeg spilte sist, så jeg kan ikke være sikker.

Skjermkortet fungerer i alle andre spill, eneste er at jeg har fått noe lagging i 'Battlefield 2 demo'-menyene, men jeg tror ikke det har sammenheng med dette problemet. Driverne er kanskje ikke de nyeste lenger, men den er datart 12.05.2005. Jeg kan prøve å oppdatere driver, og redigere dette innlegget med resultatet.

Kan også legge til at jeg stort sett alltid får "Against danger it pays to be prepared" -Aesop når spillet loader på starten. Sitatene er variert når jeg kommer meg inn i campaignmode.

edit: Da er skjermkortdriveren oppdatert, og jeg merket ingen forbedring.

Endret av ZLatzman
Skrevet

Jeg hadde også et problem med menyene i spillet, bakgrunnen var svart, og spillet klikka på alle ingame moviene, og det sitatet fra Aesop var det ENESTE som noen gang kom fram...Mystisk :hmm:

Skrevet

Da er problemet borte, både menyen og sitatet på starten. Når jeg tenker meg om så tror jeg ikke filmene var der før heller, men det kan jeg ikke si for sikkert.

Jeg vet ikke hva som var galt, det eneste jeg kan komme på å ha gjort er å reinstallere Windows Media Player, men jeg kan ikke tenke meg at det var dette som løste problemet.

Skrevet

Folk som har hatt problemer med menyene og filmene har ofte løst problemene ved å styre med mediaplayer. Kunne kanskje tipset deg om det da...

Jeg løste problemet mitt ved å formatere dataen jeg da :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...