Gå til innhold

Kan du drifte Battlefield 2-server? (PC)


Anbefalte innlegg

Men hvorfor ikke kjøre Linux på denne maskinen?

Først og fremst fordi det er bedre support på Windows-servere av spill, og fordi vi rett og slett er komfortable med Windows-boksen slik den er. Men la oss snu spørsmålet: Hvorfor ikke kjøre Windows 2003? Hva vil det ha å si for spilleren om vi har dedikert server på Linux eller Windows 2003?

 

Er det snakk om 1 eller flere personer? Jeg ser fordelen med og ha flere enn 1, da har man ihvertfall litt redundans

Det er snakk om flere, som nevnt i artikkelen. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som student er jeg selvsagt interessert i en deltidsjobb. Hvordan er lønns- og ferieordningene? For hvor lenge er et eventuelt engasjement aktuelt?

Gamer.no tjener ingenting på å ha en Battlefield 2-server gående, det er kun noe vi ønsker å gjøre for å glede våre lesere. Derfor er dette engasjementet også helt frivillig (på lik linje med moderering og administrering av forumet), som varer så lenge vi ønsker å tilby en Battlefield 2-server.

Lenke til kommentar
BroadPark Games kjører passord på ranked server, så jeg kan ikke se at det kan være noe problem for Gamer.no heller. :)

Det gjorde vi også helt til vi fikk en advarsel om at det ikke var lov, og at statsen som vi fikk kom ikke til og telle dersom vi ikke tok av passordet.

 

EDIT: Men mulig de har fått tilatelse av EA til og gjøre det.

Endret av Exinic
Lenke til kommentar
[iC' date=30/06/2005 : 22:23] Ja, jeg er sikkert kjempeslem som foreslår dette, men jeg synes at den serveren skulle bli passordbeskyttet, og at passordet skulle stå på forsiden.

På denne måten blir det mest Gamer-folk inne på serveren (selvfølgelig, hvem som helst kan jo komme på hovedsiden og se passordet, men det ville like vel bli en betydelig større bestand av Gamer-folk der inne, og ikke masse akndre folk).

 

Selv synes jeg ikke dette høres ut som et forslag som vil slå igjennom (dere Gamer-folk er alt for lite slemme! :p ), men jeg tror faktisk at det kunne fungere.

Kjempe God ide! Støtter deg velldig der.. Jeg synes nok det hadde vært lurt om det hadde vært pasord, fordi da kan jeg banke noen fra hw/gamer.no :D HôHô

Lenke til kommentar

Passord = ikke ranket server.

 

Hva med å gjøre en avtale med battlefield.no ? De drifter jo titalls bf2 servere, utvikler egne scripts, hadde en ganske bra løsning på bf1942 når det gjaldt administrasjon, har veldig oppegåënde admins på servere sine. Mye bra kan det bli av samarbeidet.

Lenke til kommentar

Det er jo helt sikkert en hel haug som vil være admin på serveren. Men nå spør de etter noen som vil drifte BF2 serveren ikke admins.

 

Det ser ut som om det er et par gode kanditater her på forumet og når alt ser ut til å være i orden kommer den opp, men når regner dere med at serveren kommer opp?

 

Jeg henger meg på med ideen på ranked-servers. Vet dere om det blir plass til 32 eller 64 spillere på serverene deres?

Lenke til kommentar

Vi har fått inn en god del meget interessante søknader nå. Jeg vil i løpet av noen dager bestemme meg for hvilke kandidater vi går for, og deretter tar det neppe lang tid før vi er oppe å kjøre. Takk for bra respons!

 

Vi ønsker i utgangspunktet ikke å samkjøre dette med andre partnere. Jeg utelukker ikke muligheten, men på sikt ønsker vi å ha vår egen spillserverpark, og starter forsiktig med Battlefield 2 for å se hvordan det går.

 

Om det blir 32 eller 64 spillere på serverne har vi ikke bestemt oss for enda. Vi vil antageligvis teste litt for å se hva som fungerer best. Men tilbakemeldinger om hvordan serveren skal fungere kan vi ta senere, i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Fint tiltak :)

 

VIKTIG!: Men husk å få aktive ingame admins til serverne, uten en god del aktive admins forfaller en server fort og regler er nødvendige.

 

Må nok en del testing til før Gamer kan måle seg med Broadpark og Battlefield.no, men er syntes det er kult at Gamer prøver seg med Bf2 server. (har selv spurt om dette selv :) )

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ordene "Windows" og "Server" i sammenheng gir meg frysninger nedover ryggen!

 

Gå heller for Red Hat Enterprise Server 4, Update 1, som er den nyeste fra RedHat med ny kjerne. Altså minimalt med ressursforbruk, raskere, bedre håndtering av minne, cpu, lettere å administrere +++! :)

Lenke til kommentar
Ordene "Windows" og "Server" i sammenheng gir meg frysninger nedover ryggen!

 

Gå heller for Red Hat Enterprise Server 4, Update 1, som er den nyeste fra RedHat med ny kjerne. Altså minimalt med ressursforbruk, raskere, bedre håndtering av minne, cpu, lettere å administrere +++! :)

Dette er ikke en diskusjon om hvorvidt man skal bruke Windows eller Linux på serveren(e). Om dette skulle dukke opp i framtiden, så blir det nok helt sikkert et tema som blir tatt opp internt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

er litt på etterskudd her nå , men det får bare våge seg .

 

teamkills på 10-15 er i meste laget på en slik server , regler må normalt være strenge på slike servere for å holde seriøsiteten på et godt nivå og for at folk som fristes til å terrorisere ikke skal komme innom. serveradmin bør være spillende admin helt klart , og regler bør følges nøye opp .

ser for meg at dette blir noen flotte servere fra gamer.no :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...