Gå til innhold

PCen min bråker for mye.Noe jeg kan gjøre med det?


Anbefalte innlegg

CPU-Z hjelper deg å se hva prosessoren yter. Tror nok alt fungerer fint nå, men sjekk under strømalternativer under kontrollpanelet at instillingene er satt til minimal strømstyring.

Gir det mindre varme utvikling eller?

Just wondering ..

 

 

Edit: O kjære ord deling.

Endret av mini me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCen min støyer like mye selvom jeg har cool'n'quiet på. Som du sa skulle jeg starte noe mer krevende, så jeg starta CS: Source, men prosessoren lå enda på 1 GHz. PCen min høres ut som en motorsag. Hadde en pc før jeg kjøpte denne og den støyet mindre. Den hadde da Intel Celeron 2.8 GHz, 512 MB RAM osv. Men på denne jeg har nå(den nye) så er idle temperaturen bra. Den ligger på 42-43 celcius. Men det er den cpu vifta som bråker så sinnsykt. Så eneste valget nå er å kjøpe ny cpu vifte?

Lenke til kommentar

Hvis det er CPu vifta som bråker og du har boxed versjonen som følgte med PC'en så må det være noe galt med den, den skal ikke bråke så mye.

 

Hvis du sjekker CPU hastighet under kontrollpanel og system så tror jeg ikke den oppdaterer seg når hastigheten endrer seg. Grunnen til å sette den til minimal strømstyring er at da vil CPU automatisk stille seg mellom minimum og maksimum styrke etter behov.

 

Hakket det i CS når du spilte, kanskje CS ikke legger beslag på hele prosessoren?

Lenke til kommentar

Er ikke helt med her?? :blush:

Jeg har ikke andre vifter i pcen enn cpu vifta, vifta som henger på skjermkortet og psu'en. Så skjønner ikke det dere sier med viftestyring osv. Er dårlig når det gjelder dette, men vil gjerne løse det. Kan noen være så snill å ramse opp hva jeg burde prøve og eventuelt forslag om ny cpu vifte om det er nødvendig. Takk for alle svar til nå ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke strømforsyningen. Skal ikke klokke, men vil ha en ny cpu vifte som ikke bråker og som kjøler godt. Helst en som ikke tar så mye plass, men det går med en som er litt stor også. Forslag?

 

Morten K, jeg så at du la frem en link til et forslag. Er den stor?

Lenke til kommentar
Morten K, jeg så at du la frem en link til et forslag. Er den stor?

Sjekk denne testen. Der ser du godt størrelsen på kjøleren.

Jeg har forresten den kjøleren selv og er veldig fornøyd med ytelsen og støynivået på den. Den er også utrolig lett å montere.

Eneste delene jeg har montert selv i en pc er RAM og nettverkskort, så jeg må nok få hjelp til å montere cpu vifte. Den vifta der, er den mye større en cpu vifta som følger med AMD64 prosessorene? Kjøler den godt og lager den minimalt lite lyd?

Lenke til kommentar

Eneste delene jeg har montert selv i en pc er RAM og nettverkskort, så jeg må nok få hjelp til å montere cpu vifte. Den vifta der, er den mye større en cpu vifta som følger med AMD64 prosessorene? Kjøler den godt og lager den minimalt lite lyd?

 

Du trenger ikke hjelp til å montere den,det er jeg helt sikker på.

Den er en god del større,men du får neppe problemer med å få plass til den.

Den er så stille at du neppe vil høre den.

Les testen jeg linket til,så ser du hvor lett den er å montere og hvor stille den er.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Eneste delene jeg har montert selv i en pc er RAM og nettverkskort, så jeg må nok få hjelp til å montere cpu vifte. Den vifta der, er den mye større en cpu vifta som følger med AMD64 prosessorene? Kjøler den godt og lager den minimalt lite lyd?

 

Du trenger ikke hjelp til å montere den,det er jeg helt sikker på.

Den er en god del større,men du får neppe problemer med å få plass til den.

Den er så stille at du neppe vil høre den.

Les testen jeg linket til,så ser du hvor lett den er å montere og hvor stille den er.

Den var litt større, ja. Men du tror at jeg får plass til den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...