Gå til innhold

PCen min bråker for mye.Noe jeg kan gjøre med det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tipper det er 6600GT skjermkortet, har en kompis og hannes også bråker noe helt sykt... Har du innstallert Expertool og satt viftene ned til 50%?

Har installert Expertool. Setter jeg viftene ned på expertool? Har ikke ekstra vifter. Mener du sette ned viften på skjermkortet til 50%?

Endret av quickbeck
Lenke til kommentar
Passiv kjøler - eksempel;

zm_nb47j_c.jpg

 

 

= ingen vifte --> ingen lyd

 

Da er det nok enten 6600GT'et ditt eller PSU.... DERSOM du har aktivert Cool and Quiet!

hvor aktiverer jeg den?

Du tuller?

 

Den aktiveres ikke... der er bare der og avgir varme.

Jeg mente, hvor aktiverer jeg cool'n'quit?

Lenke til kommentar

Så hvis jeg aktiverer cool'n'quiet så har jeg den på hele tiden. Så når jeg har cool'n'quiet på, og jeg skal spille så går prosessoren opp i full ytelse med en gang? Sånn at jeg slipper å restarte pcen å ordne i BIOS for å få den til å yte maksimalt? Så når jeg er ferdig med å bli og bare surfer så minimerer den ytelsen av seg selv? Så jeg lsipper å gjøre noe, den justerer selv?

Lenke til kommentar
Det billigste er å aktivere cool and quiet....

.... til om det boxed vifta bør være stille nok da

Jeg har aktivert cool'n'quiet. Da står prosessoren på 1 GHz(ifølge "Min datamaskin"), men når jeg starter spill som f.eks Counter Strike så står den enda på 1 GHz. Itillegg så har jeg ikke merket noe forskjell på støynivået. Gjorde alt som står i Guiden her på hardware.no. Så eneste valget er da å kjøpe ny cpu vifte?

Lenke til kommentar
Kjøp ny vifte, Zalman vifter er MYE stillere enn boxed vifter og kjøler betydelig bedre!

Bare ved å skifte fra termisk pute til artic silver 5 kan man få ned tempen 10 grader.

for det første: artic?? termisk pute??? :blush:

 

Foreslår du at jeg kjøper Zalman cpu vifte? Trenger en lydløs og med god kjøling. Den jeg linket til i en post og to oppforbi, er ikke den bra?

Lenke til kommentar

Jeg har aktivert cool'n'quiet. Da står prosessoren på 1 GHz(ifølge "Min datamaskin"), men når jeg starter spill som f.eks Counter Strike så står den enda på 1 GHz. Itillegg så har jeg ikke merket noe forskjell på støynivået. Gjorde alt som står i Guiden her på hardware.no.

 

Så du foreslår at jeg gjør hva? Rams opp ;)

Lenke til kommentar

Cool & Quiet + stock kjøler funker bra sålenge temperaturen i kabinette ikkje er høg (altso at kabinette ikkje sete å helde på varmen)! dønn stille på min brors pc..

 

å du testa me CS1.6 for å sjå om cpu-hastiheita skrudde seg opp? nesten latterlig, cs tar jo inget av cpuen! start noke cpu-krevandes før du dømmer Cool & Quiet! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...