Gå til innhold

Det er visst viktig aa ha IDE kablene rett vei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt... aa ha ATA kabelen rett vei(blaa kontakt i kontroller) er visst viktig fant jeg ut...

Sjekk dette bildet og se selv... retta paa det og alt var iorden igjen...

post-62-1120097963_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, hadde det bare fungert slik da... Det som skjedde var at hd'n ga fra seg et klikk, hoertes ut som den gikk tom for stroem, for aa saa starte igjen...

Hvis jeg lot den staa paa en stund saa fikk jeg bare opp en haug med "Lost Interupt" meldinger, er litt digg aa ha saa stor hd, men hjelper lite naar den ikke fungerer :p

Skrevet (endret)
Som sagt... aa ha ATA kabelen rett vei(blaa kontakt i kontroller) er visst viktig fant jeg ut...

Hei,

Et bra og klassisk eksempel på en brukerfeil. :thumbup:

En brukerfeil der ofte ender med, at produktet (harddisken i dette tilfelde) blir sendt i retur - til stor fustration hos butikken. der har solgt produktet.

Desuten blir der ofte skrevet en negativ 'brukererfaring' om produktet og ved en hver leilighet, der byr sig i forummerne, vil der også komme en haug med negative kommentarer om produktet.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Skrevet

Trodde foerst at jeg hadde for lite stroem(disken som ble identifisert som STOR, tror jeg er 80GBeren min), siden jeg har 4 disker, og en masse ting og tang i maskina paa en 360W stroemforsyning...

Hehe, *ta fram kalkulatoren* humm.... 17 terra? *yay*

Skrevet

Jeg har mekket PC'er i over 10 år og har montert IDE-kabelen "feil vei" mange ganger. Både gamle standarder og ATA66/100/133. Har aldri vært noe problemer med det :hmm:

mvh

Kjetil

Skrevet
Jeg har mekket PC'er i over 10 år og har montert IDE-kabelen "feil vei" mange ganger. Både gamle standarder og ATA66/100/133. Har aldri vært noe problemer med det :hmm:

mvh

Kjetil

Hehe, samme tenkte jeg da jeg satte sammen driten her... men neeeeida... :p

Skrevet

mvh

Kjetil

Tja, setter man kabelen feil vei i begge ender bør det vel ikke være noe problem, men det jeg lurer mest på er hvordan det er fusisn mulig. Det mangler da et hull (til den ene pinnen) på kontakten?

Skrevet

Tja, setter man kabelen feil vei i begge ender bør det vel ikke være noe problem, men det jeg lurer mest på er hvordan det er fusisn mulig. Det mangler da et hull (til den ene pinnen) på kontakten?

Veeel... ikke saann... men du setter kabelen motsatt vei av det den skal vaere, med den kontakten som skal vaere i kontrolleren i HD'n og motsatt, det faar man enkelt til.

Det verste er jo at det passer mye bedre i mitt kabinett(trangt og jaevelig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...