Solid Edge Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hei! jeg har et lite problem; jeg skal bygge en egen PC og lurer på hvilken socket som er best.?? hvis noen kunne fortelle meg dette så ville det vært til stor hjelp Spesielt hvis noen kunne si meg fordeler med de ulike typene. har hørt at 775 socketen skal være den beste. Takk på forhånd
endrebjo Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Til AMD (spill) er det socket 939 som er best. Til Intel (annet enn spill) er det LGA775 som er best.
kjbu Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Jeg vil si at det er ingen best/dårlig av socket-typer (hvis en ser bort fra de svært gamle da Socketen har ikke noe å si på ytelsen, det er det prosessoren som styrer. Altså en Athlon64 3200+ på S754 og S939 yter det samme, altså ingen forskjell på de to socketene. Men skal du ha siste nytt i CPU, må en kjøpe siste nytt i socket også.... I tillegg kommer AGP/PCI-X. Også her spiller socketen liten rolle på dagens "normale" grafikkort. På topp-klasse-kortene får en bedre ytelse med PCI-X. Mvh Kjetil
H-Frame Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 det er helst om du skal ha agp eller pci-e som gjelder, i amd er det 754 (har agp, og pci-e faktisk) og 939 er mer beregnet på pci-e... denne pakken er kjempebra! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302020&cks=SPK btw. jeg har selv s 754, 3,2 ghZ, er kjempefornøyd! det er ikke så store foskjeller på agp og pci-e ennå vel og merke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå