Gå til innhold

Acer 8100 serien -Noen bedre?


Anbefalte innlegg

Er på utikk etter å kjøpe ny bærbar, og har forsåvidt kommet frem til at 8100 serien til Acer er aktuell. Lurte på om noen her har erfaringer med aktuelle maskinserie? Kanskje noen til og med vet om en bedre maskin til samme pris,

(ca.14000)?

 

Mine krav:

 

Minimum 40gb HD 5400rpm

CD/DVD Combo Dual Layer

b/g trådløst nettverk

minimum 12.1" skjerm (the smaller, the better)

64mb Graffikk, men 128 skader ikke:)

Prosessor på en skala fra 1-10: 7

(umulig for meg å sammenligne centrino med andre prosessortyper. 1,6ghz centrino er kanskje like bra som 2,7ghz amd -tror jeg?)

Batterilevetid på rundt 3 timer

Men til slutt, og mest viktig: DVI port!

 

Noen som har noen gode erfaringer/råd å dele?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på utikk etter å kjøpe ny bærbar, og har forsåvidt kommet frem til at 8100 serien til Acer er aktuell. Lurte på om noen her har erfaringer med aktuelle maskinserie? Kanskje noen til og med vet om en bedre maskin til samme pris,

(ca.14000)?

 

Mine krav:

 

Minimum 40gb HD 5400rpm

CD/DVD Combo Dual Layer

b/g trådløst nettverk

minimum 12.1" skjerm (the smaller, the better)

64mb Graffikk, men 128 skader ikke:)

Prosessor på en skala fra 1-10: 7

(umulig for meg å sammenligne centrino med andre prosessortyper. 1,6ghz centrino er kanskje like bra som 2,7ghz amd -tror jeg?)

Batterilevetid på rundt 3 timer

Men til slutt, og mest viktig: DVI port!

 

Noen som har noen gode erfaringer/råd å dele?

På forhånd takk!

Jeg eier en 8104WLMI og har etterhvert fått brukt den en stund. Maskinen er jo av god kvalitet og har meget bra ytelse,men liten skjerm har denjo ikke. Skjermen er på "hele" 15,4" og er jo en del over det du ønsker.

 

DVI-utganger har jeg ikke funnet på maskiner under 15,4" skjerm, så det kan bli vanskelig å finne noen gode alternativer til 8100-serien likevel. Jeg har funnet en til, men den er som Galeroy har funnet, med en 17" skjerm.

 

Lykke til med søken. RTP :)

Lenke til kommentar

Hei folkens, takk for svar!

Har jeg oppfattet det rett om jeg sier at det blir meget vanskelig å finne bærbare maskiner med DVI inngang som samtidig har under 15" skjerm? Det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter med etter å ha lest her, og sjekket diverse nettbutikker. Jo mindre skjerm, jo mer sexy blir maskinen! Men, 15,4" kan jeg jo leve med, det virker som en veldig god maskin! 17" blir nok litt i største laget...

 

Renpeder: Hvordan er maskinen din å spille med? Om du bruker den til slikt da...

BrainMan: Hva er port-replicator, og hvordan fungerer en slik? Ser ut som en knall maskin du skal kjøpe deg:)

 

Hva om jeg kan se bort fra DVI porten, er det noen andre maskiner som da blir et bedre kjøp? Med de ovenfornevnte kriteriene fremdeles gjeldene.

Bortsett fra DVI, hvordan kan jeg få den beste overgangen mellom min LCD tv og min fremtidige bærbar?

Lenke til kommentar

Portreplicator

 

Som du kan se er det en "liten boks" med mange forskjellige typer utganger, som du kan koble til en utgang bakpå den bærbare pc'en din. Dette gjør at du kan bruke utganger som ikke er standard på pc'en.

 

F.eks. så kommer jeg til å kjøpe med en port replicator til S7020 for å få en dvi utgang som jeg kan bruke til å koble pc'en til en LCD tv.

Lenke til kommentar

Renpeder: Hvordan er maskinen din å spille med? Om du bruker den til slikt da...

Dessverre har jeg ikke spilt så mye på den, men den takler jo det meste. Maskinen har en kraftig prosessor med et godt skjermkort. I tillegg er jo minnet i riktig monn, samtidig som det har 533 FSB. Harddiskplass er det jo også bra med. Dersom det er greit med lommeboken kan jeg anbefale den på det varmeste.

 

Dersom du skal bruke presentasjonsløsninger er den også fenomenal til dette. Trykk en knapp og du er i gang.

 

Skjermen er også av meget bra kvalitet og bildene er skarpe og gode.

 

Ikke for å drive salgsvirksomhet dette, selv om det kan virke slik, men anbefale den kan jeg. Jeg bruker den på jobb og har etterhvert ikke hatt behov for en stasjonær PC. Den har stått kald de siste månedene.

 

RTP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...