Gå til innhold

extrem FPS-drop, hardware problem?


Anbefalte innlegg

Jeg vil først og fremst si at denne er garantert feilpostet, men fant ikke noen annen plass å plassere den i farten (jeg som er :sleep: ?)

 

Ja, her er problemet;

 

Skulle idag spille Counter Strike Source med en venn (catch #1), mappet var de_port (?), og jeg hadde bare 20fps (alt på high , 2xaa 1024x768), så jeg stilte alt på low (2xaa 640x480), og skulle fortsette å spille, men til min store overaskelse var fps'en den samme, wtf tenkte jeg og skrudde mat_dxlevel til 70 (directx 7.0)

fortsatt ikke mye forskjell, bortsett fra at grafikken ble rarere og alt som lyste fikk en firkant med et kryss inni seg... jeg skjønner ikke hva som gjør dette? jeg kjører bare steam, msn og norton i bakgrunnen, og syns da pcn min er bra nok til å dra hl2 og cs:source? specs under...

har btw alt av nyeste drivere osv + nyformatert windows (1uke siden)

noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få mer fps?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hm.....

Finnes en kategori for Spill/Counter-Strike

Skal ikke si jeg er den beste til og svare på dette men det finnes jo rates i spillet. husker ikke alle men noen cl_rate80/cl_cmdrate101/cl_upderate80/show_fps 101 skal være noen til. :hmm: prøv Spill forumet heller :D så at ingen hadde svart så jeg måtte bare :thumbup:

Lenke til kommentar
hm.....

Finnes en kategori for Spill/Counter-Strike

Skal ikke si jeg er den beste til og svare på dette men det finnes jo rates i spillet. husker ikke alle men noen cl_rate80/cl_cmdrate101/cl_upderate80/show_fps 101 skal være noen til. :hmm: prøv Spill forumet heller :D så at ingen hadde svart så jeg måtte bare :thumbup:

Rates har absolutt ingenting med fps å gjøre.

Lenke til kommentar

Anbefaler omega 16177 driverne til source motoren.

 

høyre klikk på cs:s i play games lista til steam. Velg properties og launch options. Der skriver du "-heapsize 512000" uten ". Kan også anbefale deg å skrive "cl_smooth 0" i consolen på cs:s. Skru for all del av AA når du sliter med dårlig ytelse.

 

Source motoren er forøvrig ekstremt cpu avhengig...

 

EDIT: Dersom du har litt tid til overs kan du jo tweake spillet litt. Her er ei liste over diverse du kan endre på.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...