Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble adapteret fra IP24?


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ip-telefoni hos IP24. Abbonement Zero med 1 ports adapter (IAD 161).

 

Mottok adapteret og koblet denne mellom bredbåndsmodem og ruter (3com OfficeConnect Wireless).

Dette funker fint, samtalene går ut og inn og alle pc-er i huset er online.

 

Problemet er at den ene maskinen kjører webserver og trafikken til denne går nå ikke gjennom. Har fra tidligere videresendt all trafikk til dennes IP, men etter at adapteret kom imellom ble det krøll. Leste at adapteret inneholder "mini-ruter" og går ut i fra at det er her problemet ligger. Går det an å sette opp adapteret i bridge modus eller lignende, og hvor i adapterets innstillinger gjøres eventuelt dette?

Endret av Sylteagurk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et annet alternativ er å koble adapteret etter ruteren, da får jeg med brannmursikkerheten, men mister QOS. Har prøvd dette, men da dukker ikke ruteren opp i klientlisten i ruteren, virker ikke som adapteret får IP fra ruteren.

 

Noen innspill på hva som kan være galt? DHCP og NAT er deaktivert i adapteret.

Lenke til kommentar

Prøv og last ned eit program som heiter look@lan så finner du ut alle ip'ene på nettet ditt.

 

IP adapteret har nok ei ip adresse på lan nettverket ditt du kan gå inn og konfigurere ip24 boksen med.

 

Har foresten ip24 sjølv, kobla etter routern, har 2 ports versjonen. Har linksys router med qos, fungerer bra.

Lenke til kommentar

Adapteret får faktisk ikke IP fra ruteren, uansett hva jeg prøver :no:

 

Finner det heller ikke med Look@LAN

 

Nå er det koblet slik:

 

Bredbåndsmodem --> Ruter --> PC1/PC2/Adapter

 

Er det på noen måte ugunstig? Har brukt hele kvelden på å få kontakt med adapteret. Nå som jeg er inne, er det noen spesielle innstillinger som er viktige? Skal DHCP og NAT være enablet eller disablet? Føler jeg begynner å nærme meg nå da :p

Endret av Sylteagurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...