Gå til innhold

Dell 2005fpw eller Benq fp91e


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
trenger ikke spille i 1680*1050, da du kan sette skjermen til 1:1 sånn at feks har du et spill som er max 1280*1024, er det bare det antallet pixler som er "på". Resten av skjermen er av.

 

så slipper at spill som ikke har skjermens oppløsning blir strukket og lignende.

 

funker meget bra

Javelja, en kunne en jo nesten bare kjøpt en 17 tommer da :no:

Lenke til kommentar
Javelja, en kunne en jo nesten bare kjøpt en 17 tommer da 

 

nei, for det finnes ett par spill som støtter denne oppløsningen, samt en har jo mye mer plass så lenge en ikke holder seg i spillene.

 

Spellforce, som jeg holder på med nå, har max 1280*1024. Grøsser når jeg tenker på hvordan det hadde sett ut strukket.

 

Leif: hmm Græsser... Grøsser er litt bedre ja

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har nå fått skjermen må bare si at jeg er imponert, sylskarpt og nydelig bilde.

Men det er noe jeg lurer på: når jeg ser på dvd hvordan får jeg fjernet den svarte rammen når jeg ser f.eks ringene herre.

Bruker dvi-d, 1650x1050, 60hz, Windwos Media Player.

Lenke til kommentar

har nå fått skjermen må bare si at jeg er imponert, sylskarpt og nydelig bilde ingen pixelfeil.

Men det er noe jeg lurer på: når jeg ser på dvd hvordan får jeg fjernet den svarte rammen når jeg ser f.eks ringene herre (DVD) og svart oppe og nede når jeg ser filmer som er inne på maskinen.

Bruker dvi-d, 1650x1050, 60hz, Windwos Media Player.

 

ooops. trykte ikke stopp knappen fort nok så det kom 2 men,men :w00t:

Endret av LeanFear
Lenke til kommentar

de er det pga at oppløsningen gir 16:10 og ikke 16:9 så litt for mange pixler i høyden for filmen, men bredden passer.

 

eneste måten er muligens å stille inn det dvd programmet du bruker og strekke eller zoome filmen slik at de forsvinner.

 

Blir ikke like bra bilde da, vil jeg tro, men "må"du så må du.

Jeg synest det er best som det er med de to små stripene oppe og nede.

 

muligens at stiller du inn skjermen i skjermmenyen til å strekke bildet slik at det fyller skjermen vil det strekke dvd filmen slik at den fyller hele skjermen.

Ulempene da, an bli at bildet blir bare strukket i høyden og selv alvene i ringenes herre blir litt for høyreiste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...