Gå til innhold

Kan noen vurdere min oppgradering til AMD?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestemt meg for å fase ut Pentium 4 3.2 Prescot'en min med følgende oppsett:

 

Hovedkort:

Asus A8V Deluxe (AGP)

 

CPU:

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"

 

RAM:

2x512 MB OCZ PC3200 Platinum Edition (2-3-2-5)

 

Håper dette passer sammen siden det er første gang jeg prøver meg på AMD. Har kun bygd Intel-maskiner tidligere.

 

Har fra før av ett Powercolor X800XTPE AGP-kort som jeg vil bruke på oppsettet over.

 

Har bestilt alt men siden prosessoren ikke er antatt på lager før 29 juni kan jeg fremdeles hente meg inn dersom jeg har oversett noe her.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RiFkinD siden kortet mitt har samme frekvensen som ett PCI-e X850PRO og fremdeles 4 flere pipelines enn X850PRO's 12 så satser jeg å beholde det enda en stund.

 

Valget sto mellom 3800+ Venice eller 3700+ San Diego, og siden jeg rett og slett ikke har verken erfaring eller peil på AMD gikk jeg for 3700+ fordi den har større cache minne.

Lenke til kommentar
smart CPU valg. Venice er for den normale maann som har null peil på CPU.

 

Regner med at du klokker.

 

HK kjenner jeg ikke til ;D

 

Men ditt hk bør ha NF4

Bra kommentar, den skal jeg nok få bruk for.

 

Har bare luftkjøling (Zalman 7000-Cu) på Prescotten så jeg vil heller kalle meg selv en hobbyklokker (som har vært heldig og ikke ødelagt noe så langt)

 

Hovedkortet minner meg mye om mitt Asus P4P800-E Deluxe det er også alt jeg vet om det.. håper det fungerer like bra som 478 kortet mitt har gjort.

 

NF4 er ikke det kun for PCI-e? Eller har jeg misforstått?

- I såfall vil jeg bytte til PCI-e kort den dagen jeg bytter ut skjermkortet samtidig.

Lenke til kommentar

Takker alle for gode innspill, nå føler jeg meg trygg på komponentene og slipper å endre noe på oppsettet. Får bare håpe San Diegoen kommer inn 29 juni og at jeg har den til neste helg.

 

Morten K; jeg vurderte K8N Neo2 Platinum på jakt etter hovedkort men siden jeg har bestilt Zalman 7700Cu også vil ikke den få plass på MSI kortet. Det var vel den eneste grunnen til at jeg gikk for Asus, i tillegg til at jeg føler meg trygg på Asus og har god erfaring med andre kort fra dem.

Lenke til kommentar

I går kom OCZ brikkene fra Netshop. Synes de så veldig bra og forseg gjorte med den blanke varmesprederen. Hadde lyst til å prøve dem i P4 maskinen min for å se om jeg merker forskjell på dem og 3-3-3-8 brikkene jeg har her :!:

 

Komplett har inne Zalman 7700-Cu kjøleren og Asus kortet men venter på å få inn San Diegoen før de sender det. Skulle vært på lager i går, nå er ny ubekreftet dato i morgen.. og gjett om jeg gleder meg!? :D

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Plukking begynt: 2005-06-30T17:31 står det nå klokka 18:05 på Kompletts side.. :D

 

Akkurat nå er jeg fryktelig glad jeg bare bestilte minnebrikkene hos Netshop siden de enda ikke har fått inn San Diegoen. Er jeg riktig heldig jobber de lengere enn til 18 hos Komplett og får pakken i posten i morgen. Da er det en liten sjanse for at jeg har den her i Oslo på lørdag.

 

Jeg som skal i utdrikningslag på fredag.. får drikke brus da så jeg ikke ødelegger noe hvis jeg skal montere det lørdag.. :!:

Lenke til kommentar

Lørdag morgen kom pakken fra Komplett.

 

Alt er utrolig stabilt er førsteinntrykket. Ikke noe problemer what so ever, verken med at BIOS skulle være utdatert eller problemer med å kjøre OCZ brikkene i dual channel.

 

Har fått kjørt noen få benchmark tester i løpet av kvelden, så jeg kommer til å verne om AGP porten min enda en god stund før jeg går over til PCI-e

 

3DMark05: 6059

3DMark03: 12094

3DMark01: 21639

 

I skrivende stund ligger tempen på 34 grader, og jeg har ikke noen krevende ressurser oppe. Kun Opera og småprogrammer som kjører i bakgrunnen (MSN, Skype, Norman etc) Er fornøyd med det og er litt spent på hvordan Zalman 7700 kjøleren vil kjøle på max load.

 

Jeg har enablet Cool n' Quite, lagt inn drivere og programvare og endret det som skal endres i strømoppsettet men enda ser jeg ikke at den virker. Har latt maskinen stå urørt i en time uten at noe har skjedd av endringer på konsollen som viser vcore og frekvens. Den står på 2200MHz hele tiden, så jeg vet ikke om jeg har oversett noe da jeg enablet den. Fulgte guiden i bruksanvisningen til hovedkortet fra punkt til prikke.. tar gjerne i mot tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...