Christian86 Skrevet 25. juni 2005 Skrevet 25. juni 2005 Hei igjen Noen av dere husker kanskje m65 tråden min. Kort oppsumering: telefonen har vært inne 5 ganger på verksted. Forhandler hevder software feil og omlevering ikke er avhjelp, og siemens tror meg ikke lengre. Sms problemet er et snodig problem på kun denne telefonen. Hverken cardphone,7710,mpx220 eller mine lånetelefoner har hatt problemet. Siemens hevder problemet ikke finnes og at det er netcom sin skyld. Det jeg har gjort nå er: - be operatør om nye sim kort - be om genrell redgjørelse på at de ikke kan finne slik feil i nettverket er dette nok til å bevise at feilen ikke skyldes meg eller operatør? Dessverre kan jeg enda ikke overbevise verksted,siemens eller forhandler. De får telefonen, men selv om jeg beskriver feilen, etterlater bevis osv så finner dem det ikke. Zodiac innrømte glatt å ikke ha sjekket telefonen sitt innhold en gang. Hadde de gjort det så ville de sett det.
Crazysteps Skrevet 26. juni 2005 Skrevet 26. juni 2005 Om du en uavhengig part til å bevitne at feilen faktisk finnes, så bør du ha en sterk sak. En uavhengig part kan være mobilforhandler, et annet verksted enn den har vært på tidligere (Bakke elektronikk i Sandefjord pleier å være behjelpelige) elller liknende. Om Netcom garanterer skriftlig at det ikke er noe feil fra deres side, så bør dette også holde juridisk. De har jo god rutine på feilsøking.
Christian86 Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Skrevet 26. juni 2005 jeg kan få bevise at feilen er der, men ikke hvor den kommer fra. Hvis jeg får papirer fra Netcom og underskrift fra en faghandler så burde jeg stå sterkt?
Christian86 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 oppdatering: Fikk skriftlig fra teleservice i dag, venter på samme fra netcom
Crazysteps Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 jeg kan få bevise at feilen er der, men ikke hvor den kommer fra. Hvis jeg får papirer fra Netcom og underskrift fra en faghandler så burde jeg stå sterkt? Ja, det ville jeg tro. Om Netcom garanterer at feilen ikke skyldes forhold fra deres side og du har bevis på at feilen faktisk er der så er det verkstedet (eller selgers da) oppgave å bevise at det er din skyld. Klarer han ikke det er det en iboende mangel ved produktet.
Christian86 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 da gjenstår netcom papirene. For verkstedet har bevitnet feilen som sagt
KVTL Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 Skriv et langt og hyggelig hevingsbrev til butikken. Beskriv også hvor dårlig du har behandlet, og at du ikke har blitt tatt på alvor. Krev også erstatning for hva denne dokumentasjonen har kostet deg (husk kvitteringer he eh) Vil\ makter ikke forhandler å reparere kan man klart heve avtalen. Dessuten er omlevering avhjelpsforsøk med mindre man betaler et mellomlegg.
Christian86 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 hehe forhandler hevder at å kjøpe en vare, så få omlevert er et avhjelp, men telles ikke som avhjelp. tror nesten logikken var ment å rote med intelligensen min, for ledende spørsmål var han veldig obs på nå ja, straks papirene kommer så skal de sendes til forbrukerrådet og siemens norge. Kommer til å poengtere at enten får de gjøre noe eller så får de beklage at de ikke trodde på meg (siemens)
B4stian Skrevet 27. juni 2005 Skrevet 27. juni 2005 (endret) Skriv et langt og hyggelig hevingsbrev til butikken. Beskriv også hvor dårlig du har behandlet, og at du ikke har blitt tatt på alvor. Krev også erstatning for hva denne dokumentasjonen har kostet deg (husk kvitteringer he eh) Vil\ makter ikke forhandler å reparere kan man klart heve avtalen. Dessuten er omlevering avhjelpsforsøk med mindre man betaler et mellomlegg. Det skal vel litt mere til for å få heve kjøpet + erstatning da... forhandler har krav på å få rettet opp mangelen, men hvis de ikke finner den så... be dem prøve en gang til ellers gå til forbrukerrådet. EDIT: Ja, Bakke er flinke på sånne ting Endret 27. juni 2005 av datating
Christian86 Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Skrevet 27. juni 2005 Skriv et langt og hyggelig hevingsbrev til butikken. Beskriv også hvor dårlig du har behandlet, og at du ikke har blitt tatt på alvor. Krev også erstatning for hva denne dokumentasjonen har kostet deg (husk kvitteringer he eh) Vil\ makter ikke forhandler å reparere kan man klart heve avtalen. Dessuten er omlevering avhjelpsforsøk med mindre man betaler et mellomlegg. bla bla bla bla denne telefonen har vært inne 5 ganger. 3-4 ganger for sms, men ingen tror meg. Hadde det ikke vært nødvendig hadde jeg ikke ringt Netcom og brukt 3 timer til teleservice for å få det skriftlig at mangelen er der
KVTL Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Vil\ makter ikke forhandler å reparere kan man klart heve avtalen. Dessuten er omlevering avhjelpsforsøk med mindre man betaler et mellomlegg. Det skal vel litt mere til for å få heve kjøpet + erstatning da... forhandler har krav på å få rettet opp mangelen, men hvis de ikke finner den så... be dem prøve en gang til ellers gå til forbrukerrådet. EDIT: Ja, Bakke er flinke på sånne ting Så lenge selger ikke viser evne eller interesse til å utbedre en mangel er dette så klart hevingsgrunnlag. Dette fordi mangelen i utgangspunktet kontraktsbrudd, og når selger ikke vil eller kan rette opp i dette er det som regel en grunn til heving. Hvis kunden vil kan man sikkert også bruke prisavslag. Erstatning har man krav på uansett hvilken avhjelpsmetode man ønsker å bruke.
Christian86 Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 jeg vant uansett M65 saken i dag. Avdelingssjefen ringte og sa at pengene refunderes, inkl det ekstrautstyret jeg har betalt for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå