Gå til innhold

Får man Nvida7800 med vannblokk?


pcp160

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på et par ting, har jeg sett syner/husker feil, eller er det et av disse som kommer med vannblokk fra produsent? Og i så fall hvilket er det, og hvilken prisklasse snakker vi da?

 

En annen ting jeg jeg lurer på er hvilke forskjellige typer er det ute og går her, heter alle GTX, eller er det diverse forskjellige farter og benevnelser her også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj, såpass ja!

Vel da er det nok uaktuelt ja. Jeg har bare registrert at de større blokkene er relativt dyre, så syns det var verdt og spørre.

Har et Gainward 6600GT i dag, desverre med blokk uten kjøler på minnet. På mitt neste kort vil jeg ha kjøler som dekker alt.

 

Men selv de rimligste av disse 7800 jeg har sett så langt er helt i grenseland av hva jeg syns man kan betale for et skjermkort. Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Kjøper jeg feks et 6800GT og blir såvidt et snev av misfornøyd kommer jeg til og angre bittert.. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

du kommer ikke til å angre på 6800gt, merker et større fall i prise og økende antall desperate selgere på f.eks. bruktmarkedet som går stadig lavere i pris. Det å betale +-5000 spenn for et kort som dog ikke er så my bedre enn x850xt pe eller 6800 ultra/gt er ikke den mest lønnsomme innvesteringen

Lenke til kommentar

Takk for tipset prohelp. Nå har jeg akkurat startet en annen tråd vedrørende 6800GT. Og det du sier her nå er forsjåvidt delvis svar på det jeg spør om i den tråden. Jeg syns også 5000 + vannblokk er i meste laget. Særlig med tanke på at jeg har en lei tendens på og ikke selge mine gamle ting etterhvert som jeg oppgraderer... Men jeg vil ha noe jeg blir garantert fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Men selv de rimligste av disse 7800 jeg har sett så langt er helt i grenseland av hva jeg syns man kan betale for et skjermkort...

Helt enig. Jeg personlig bruker ikke over 3500 på skjermkort av prinsipp. Akter å gjøre det samme nå som sist lansering, næmlig å vente til en lavere utgave kommer. Det kommer garantert en rimeligere utgave, f.eks. 7800GT/vanilla, med lavere klokk på kjerne/minne. Tipper 7800GT @400/1100.

 

Etter rykter om Playstation 3 er det garantert att den heftigste utgaven ikke har kommet. Tipper en 7800Ultra @500/1400. :roll:

Lenke til kommentar

agh of uff :cry: Dette er vanskelig, jeg er liksom ening med dere alle...

Jeg har veldig lyst på nytt kort nå. På den annen side ser jeg for en gang skyld at det faktisk kanskje er lurt og vente litt (noe jeg vanligvis ikke gidder)

Hvis det kommer en lavere modell vil den vel naturlig nok bli en del billigere. Men spørsmålet er når det skjer, og hvor mye billigere?

 

Etter hva jeg husker bakover har det vel gjerne vært slik at de nyeste, som de som er kommet nå ikke går så veldig mye ned, men modellene under synker drastisk. Altså 6800 serien?

 

Kjøpte X600Pro da det var omtrent eneste low/mid range kortet i pci-e for litt over et år siden. i dag får man 6600GT for ca samme pris.

Men det er vanskelig å spå, kom gjerne med flere innspill rundt dette, jeg er veldig i tvil her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...