Gå til innhold

Hvordan få til SATA...


Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt meg ny pc.. me at ati hovedkort. og ein SATA western digital harddisk. men jeg får ikke lagt windows inn på den. pcen finner ikke disken. hva ska jeg gjøre? hva skal instilligene være i bios osv? det følgte ikke me noen disketter eller noen ting me hovedkortet... Noen please svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sjekka alt det deren.. fatte det fremdeles kje... får det faen kje til... har disken i sata kontakt 1 ja. strøm e det og alt.. men den vil kje kopiere fra cd-romen som følgte me hovedkortet... så eg vettkje ka eg ska gjør.. eller den vil kopiere.. eg følger manualen punkt og prikk men alikavel vil filene fynke.. trykker f6 når jeg skal installere windows.. men filene vil kje fynke

Lenke til kommentar

det følgte kje me sata driver nai. må lage det selv på en annen pc jeg har. men når jeg har gjort det. og sotte alt til non raid.. og fonne non raid drivere. så er det noe gale me filene står det. det har sjedd en uventet feil me den og den filen... ja har diskettstasjon

Lenke til kommentar

det er 64bits...har nå fått et nyy vindu opp. står nå.. Installasjonsprogrammet laster nå inn støtte for følgende masselagringsenheter :

 

Silicon Image Sil 3x12Satalink Controller for Windows XP

 

eneste jeg kan trykker er

 

A: For å angi flere masselagringenheter for SCCi eller ka det heter.

 

Eller Enter: hvis jeg ikke har disketter...

 

hva ska jeg trykke på ?

Lenke til kommentar
Skjekk om du har plugget i sata disken i sata kontakt 1, en kammerat hadde satt den i 2`ern å da ville den ikke fungere...

 

Edit: for sein :p

øø.. min står i plugg 2.. har alltid gjort det ;) har alltid fungert også.

min står også tilfeldigvis i plugg nr2 :p (nr1 knakk så kabelen detter ut hele tiden)

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...