Gå til innhold

Trenger litt hjelp med oppsett av server på CSS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan! Jeg har nå satt opp en server på CSS, men det var slikt at det gikk ikke ann for andre og komme inn på den serveren! Og jeg vet nå at jeg må ha fast IP for at det skal funke.... Jeg vet alt jeg skal gjøre helt til der hvor det står Alternativ DNS.. så vet noen hvordan hvordan jeg vinner DNS serveren min? Eller er det noe annet jeg kan gjøre for og få satt opp server på CSS...

Takk for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var det jeg mente ja.. CS;S... jeg får liksom opp server.. men ingen andre komme inpå.. for jeg har automatisk ip eller noe.. litt hjelp med og få fast ip please? trenger Clan server noe enormt så om jeg hadde fått skikkelig svar med god og enkel forklaring hadde det var veldig flott ;) takk

Skrevet

Problemet har ingenting med automatisk nettverksip og gjøre.

Du må gjøre noe som heter Port Forward på ruteren din.

For mer info kan du lese i signaturen min :) . Der står det relativt godt forklart hva port forwarding er, og også hvordan man gjør det.

Skrevet

men det var litt stress.. hvordan funker det med forward port.. hvor gjør jeg det? må jeg ha en driver eller noe til switchen min? stress

Skrevet

hmm.. jeg bruker en switch eller noe.. altså som jeg har internett tilkoblingen i og koblet meg og min bror til liksom :s jaja..

Skrevet

Det er fordi det er feil.

Alt du trenger å gjøre er å gå på routeren/modemet og forwarde porter.

Dette er vistnok alle portene du bør forwarde:

6003

7002

27005

27010

27015

27025

Skrevet

Å konge tusen takk! Men en ting.. hvordan går jeg inn på routeren og endrer det? alt dette er ganske nytt for meg ass:p hehe

Skrevet

men jeg fant den netopia modem... og når den ip i explorer så skrev jeg inn bruker navn og passord som jeg bruker på nextgentel som er min internett leverandør... og det "funket"... men det kom bare opp PROTECTED OBJECT :hmm: rart.... forklar meg please hva jeg skal gjøre?

Skrevet

De fleste modem har et HTTP interface hvor du gjør det.

Skriv ipconfig i CMD og se hva som står under "default gateway".

Skriv så denne adressen inn i et browservindu (FF, Opera, IE) og du vil koble deg til modemet.

Når du er inne på modemet kan du lete etter "pinhole".

Skrevet

jamen når det kommer opp så må jeg skrive bruker og passord sant! så da skal jeg skrive min nextgentel bruker navn og passord sant?

Skrevet

Tjanei. Du skal skrive brukernavn og pass til ditt modem. Fuglene vet hva det er :fun:

Enten er de tditt ngt bruker/pass

eller så står det i papirene du fikk fra ngt ved bestilling

eller så er det et standard bruker/pass på alle like modem

Skrevet

Jeezuz! Ja pokker heller det er dritt lenge siden jeg fikk de papirene har de sikkert ikke lengre.. hvordan kan jeg finne det ut da!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...