Gå til innhold

DV & FireWire Kabel


Anbefalte innlegg

Ønsker å redigere en del filmer jeg har tatt opp med mitt Sony DCR-PC3E PAL Mini DV, ser at det er DV out på kameraet og jeg har firewire på min pc. Hvor får man kjøpt en slik kabel? Noen spesille en bør kjøpe? Hva kontrolerer jeg for å være sikker på at jeg har bestilt riktig kabel (mange typer) Takker så mye for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alltid like lett å finne det du leter etter på forumet. Her er i hvert fall et bilde av det du trenger. Liten plugg i den ene enden, stor i den andre.

 

firewire.jpg

 

Du kontrollerer om du har kjøpt rett ved å sjekke om kontaktene passer i hverandre. Du kan kjøpe hva som helst, hvilket som helst merke; de duger alle sammen.

Endret av Ostekjeks
Lenke til kommentar

Dei fleste stasjonære PCar, i likheit med dei fleste (alle?) firewirekort ein kan kjøpe, har 6-pins kontakt, altso stor (den til venstre på bilete). Laptopar derimot, pleier å ha 4-pins kontakt (liten, til høgre på bilete), om det er innebygd.

 

DV-ut på kamera har alltid 4-pins.

 

Difor, har du stasjonær, må du truleg kjøpe ledning med liten i eine enden og stor i den andre, medan har du berbar, må du truleg kjøpe med liten i begge ender. Berre hugs å sjekk før du kjøper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...