Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lyd i 4 av 8 høytalere


Andie

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk satt inn Infinty Kappa componentsystem fram og bak i dag til Bilradiospesialisten.

På veien hjem så syntes jeg at lydbildet var litt rart. Det viser seg at høytalerne fram på førersida spiller ikke. Det de spiller er iallefall minimalt. Det samme gjelder døra bak på passasjersiden. Merkelig..

 

Har justert og styra litt på cd-spilleren, og kommer frem til at de nevnte sidene/plassene ikke spiller.

 

Bruker en 4 kanals forsterker fra Alpine på settene.

Noe jeg kan gjøre? Eller er dette noe jeg må tilbake til BRS med ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket koblingene i går kveld. Begynte å bytte om litt på phonokablene på forsterkeren, og da fikk jeg til slutt lyd i alle høytalerne. Virka som det var litt ukontakt der. MEN, etter å ha fått lyd i alle høytalerne, så merker jeg at høytalerne i døra bak på passasjersida spiller mye lavere enn resten. Hvorfor det da?

Lenke til kommentar

Alt er som det skal være ser det ut som. Har ikke de helt store mulighetene på forsterkeren da. På spilleren så det jo også veldig greit ut. Prøvde å skru opp lyden på den døra det gjelder, uten resultat.

Dessuten, på phonokablene som går inn til forsterkeren (4 stk), så er det 2 små ledninger. Disse er kuttet av, eller henger bare løst iallefall. Skal de det? Kan poste ett bilde tatt med mobilen hvis dere ikke skjønner hva jeg mener..

Skal disse "filtrene" på forsterkeren stå i noen spesiell posisjon forresten? Begge to står på null nå..

Endret av Andie
Lenke til kommentar
Alt er som det skal være ser det ut som. Har ikke de helt store mulighetene på forsterkeren da. På spilleren så det jo også veldig greit ut. Prøvde å skru opp lyden på den døra det gjelder, uten resultat.

Dessuten, på phonokablene som går inn til forsterkeren (4 stk), så er det 2 små ledninger. Disse er kuttet av, eller henger bare løst iallefall. Skal de det? Kan poste ett bilde tatt med mobilen hvis dere ikke skjønner hva jeg mener..

Skal disse "filtrene" på forsterkeren stå i noen spesiell posisjon forresten? Begge to står på null nå..

hei. de løse ledningene som ser ut som de er klippet er ,mest sansynelig remoteledning.vis du ikke har egen remoteledning kan du bruke en av de til å starte forsterkern.

 

"filtrene" regner jeg med er high pass og lowpass, frontsett på highpass an bak på lowpass inntil du kanskje kjøper en sub kasse.

 

hilsen trygg. 142.5 db toyta carina e..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...