Gå til innhold

Anandtech tester overklokking av X2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig :D

 

With the 4400+ sporting 1MB cache on each core, and only a few dollars more than the 512KB 4200+, we would suspect the 4400+ may well be the Dual-Core to buy - IF it overclocks as well as the 4200+. We don't have a 4400+ to test for ourselves, but given the performance of the 1MB cache 4800+ we have seen, we expect the 4400+ will likely overclock just as well.
Lenke til kommentar

Må nok se flere tester først ja, det var en ting der som gjorde hele greia verdiløs:

"We were unable, however, to get PCMark2004 to work at overclocked speeds on the X2 processor. Tests would run, but PCMark04 refused to generate a PCMark2004 score even at modest overclocks."

 

Da måtte jeg nesten sette spørsmålstegn ved som menes med "exceptionally stable"? Forhåpentligvis vil ikke overklokket X2 4400+ gjøre det stuntet der.

Lenke til kommentar

th-3: Det kan jo være noe galt med benchmarken. Kanskje PCMark04 ikke liker en kombinasjon av dualcore + HTTbus på over 1GHz f.eks. Men, ettersom alt annet funker, er det jo stor grunn til å tro at feilen ligger i PCMark04? Det kan jo like lett være en bug i BIOSen til hovedkortet eller i driveren til X2 for XP.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke at det holder vann det der nei MrMarbles. Legg merke til at de skrev "even at modest overclocks". Jeg antar at en modest overclock ikke vil gi over 1 GHz. Og virker ikke PCMark04 med OC'ede enkelkjerne AMD64 da? Det er noe uglete i mosen der, jeg velger å tillegge denne testen null vekt. Har alltid stolt mest på Anandtech når det gjelder HW, men ikke denne gangen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...