Gå til innhold

www.panel.no - Tull?


CaZpeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurer skikkelig på om www.panel.no driver med tull :p Vet jeg høres utrolig skeptisk ut, men syns det høres for godt ut til å være sant. Har vært medlem der i et par uker nå og jeg begynner å tro at hvis dette faktisk funker så er det nesten for godt til å være sant.

 

Sånn det funker da, for dere som ikke vet hva det er. Panel.no er en side hvor man melder seg inn med litt info om situasjonen, aldern og hvordan man liker ting. Ut ifra den informasjonen så sender panel.no deg spørreundersøkelser hvor man igjen får poeng for. Disse poengene kan utveksles i diverse tjenester (100,- til redd barna og cd fra platekompaniet osv.) Syns bare dette hørtes litt for enkelt ut til å få CD lissom :!: Har snart samlet opp til en og da skal jeg teste, men er det noen av dere som har testa?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt fungerer det. De selger en vare til sine kunder; spørreundersøkelser, og har opparbeidet en fin brukermasse som de gir poenger til. Deres kunder betaler dem naturligvis for tjenesten de utfører, og panel.no kan bruke noe av dette på "gaver" disse poengene gir, drift, og fortjeneste til seg selv.

 

Intet hokus pokus.

Lenke til kommentar

Synes det hørtes spennende ut jeg, så jeg meldte meg inn. Jeg sløser alltid bort så mye tid på internett at jeg like så godt kan fylle ut skjemaer i en brøkdel av tiden jeg sitter her.

 

Og det ser jo faktisk ganske greit ut, siden det virker som et ærlig konsept - og de har avtaler med store kjeder :)

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
jepp :thumbup: , det funker

men det kan jævlig lang tid mellom undersøkelsene :(

Jaja... men så lenge man får gratis stæsj så kan man jo aldri klage.

 

 

Jeg virker som den gammeldagse gubben her nå :!:

 

Men dette blir morro :D Har samlet inn en 50 poeng til nå... Så er jo ikke så lenge igjen til CD :p

Lenke til kommentar

Dette er noe av det samme som Zapera og visse andre markedsundersøkelsesfirma driver med. Har vært medlem i to stykker i 2-3 år nå. Det ene stedet kan jeg nå få en fet kalkulator, og det andre kan jeg snart få en sykkelcomputer. Det er ikke mye, sett i forhold til tiden jeg har brukt på undersøkelser fra disse... men det er litt gøy også da. Så kan man støtte en god sak... lurer på om jeg bare skal donere poengene til en veldedlig organisasjon, for de får flere penger for de poengene, enn det er verdt de gavene jeg har opparbeidet meg poeng til nå.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Norstat, de som eier www.panel.no...

når jeg er på jobb ringer vi ut til folk og spør de om forsjellige ting..

panel.no er noe ala d samme, f.esk pepsi kan gi panel.no et opdrag, som går på og finne ut om deres produkt er godt likt, osv.. kan tippe de betaler godt også for en sån undersøkelse.

Lenke til kommentar
Jeg jobber på Norstat, de som eier www.panel.no...

når jeg er på jobb ringer vi ut til folk og spør de om forsjellige ting..

panel.no er noe ala d samme, f.esk pepsi kan gi panel.no et opdrag, som går på og finne ut om deres produkt er godt likt, osv.. kan tippe de betaler godt også for en sån undersøkelse.

Jess. Er gode greit å vite om hvordan markedet ligger an blant forbrukerne.

Lenke til kommentar
Husker jeg var med å stemte fram den retro soloflaske"logoen". Litt gøy å se at det blei den :)

Ja, hadde det ikke vært for deg, hadde det blitt en helt annen :!: Neida, bare spøker jeg. Hver stemme teller like mye, og slike undersøkelser er gode greier for et firma som ønsker å sjekke markedet. Jeg jobbet selv på MMI som driver med undersøkelser via telefon (ja, det er litt mer irriterende enn på nettet), men mange syntes det var gøy når de fikk med seg gratis middag fra en eller annen butikk, hvorpå vi ringte de og spurte mange spørsmål om hva de syntes. Da fikk de jo noe igjen for at de svarte... nemlig free meal. På nettet får man også noe igjen, selv om man må sitte mange timer før man har "råd" til noe som er mer enn bare ræl.

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...