Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke å åpne porter


Anbefalte innlegg

Sitter med et modem fra Nextgentel med navnet SpeedTouch 510. Denne er igjen koblet til en Jensen Scandinavia Broadband router 2. Dette funker veldig bra til daglig bruk , men når jeg har behov for å åpne porter går det ikke så bra. I begge boksene må jeg åpne portene. Men selv om jeg åpner de portene jeg trenger funker det ikke. Kan problemet være at boksene ( Speedtouch og Jensen) ikke kommuniserer helt bra sammen slik at det blir en kommmunikasjons-svikt mellom de. Dermed vil ikke portene åpne seg . Noen som har et forslag til hva jeg bør gjøre?

 

Dette er nok litt grøkkat skreve , men håper dere forstår det :whistle:

 

 

Takker på forhånd for alle svar :love:

 

 

 

 

P.S Jeg er kanskje grønn på dette felte så alle tips motaes med takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er med speedtouch fra ngt, men de fra telenor kan du bare slå av router funksjonen i modemet, dermed har du kun 1 router å forholde deg til.

 

Skal du bruke begge som routere, må du forwarde porten først til jensen routeren, deretter til pc'n.

Hvis f.eks. routeren har ip adresse 192.168.1.1 og pc'n har ip adresse 192.168.1.100 og du skal forwarde port 6881:

I thomson routeren (eller om dette må gjøres via ngt's endringsweb) forward port 6881 til ip 192.168.1.1. Deretter går du i jensen routeren og forwarder port 6881 til 192.168.1.100.

 

Det er bortkastet med 2 routere mener nå jeg. En ekstra liten sikkerhet _kan_ det vel gi, i og med man må gjennom 2 routere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...