Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle bestille 4stk O-ringer fra vvsbad.no nå. Prisen lå på kr 19 per stykk og det ble derfor 76 kr totalt for ringene. Men det viste seg at de tok hele 150(!)kr i et såkalt ordregebyr, så da er det helt uaktuelt å bestille derfra allikevel. Var heldigvis oppmerksom på at det ville komme tilleggsavgifter/gebyrer ellers kunne jeg nok gått i fellen og bestilt siden så mange andre har gjort det uten noen ekstra avgifter.

 

Er det andre som har måttet betale dette tidligere, eller er det, som jeg mistenker, et nytt gebyr som er innført for å unngå tap på slike småbestillinger?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg vil bare oppdatere alle om at prisen ikke er 7 eller 8 kr som det har blitt nevnt tidligere..

 

Prisen er nå på 17kr per stykk + 50kr i frakt.

 

Bestilte noen selv idag, da jeg ikke orker å forhøre meg med flere rørlegger forretninger.

Da stort sett alle enten ikke har, ikke kan ta inn, eller skal ha for mye.

Lenke til kommentar

ok, jeg snakket med brødrene dahl her om dagen.. De sa dem ikke hadde sånne ringer lenger.. Derfor jeg bare gjorde det enkelt og tok det derfra.

 

Men sånn er det :) Jeg har betalt, så gidder ikke mase om det :p Bor på lambern selv, så hadde ikke hvert lange betan.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kjøpte nylig en ny 500GB Seagate SATA når jeg skulle installere Snow Leopard på Hackintoshen min.

Hadde ikke noen ekstra O-ringer liggende, så jeg monterte disken i kabinettet uten O-ringer.

 

Når jeg tok i bruk denne mod'en for et par år tilbake så hadde jeg en 80GB WD som var seriøst plaget med vining fra motoren.

Den disken er død og begravet for lenge siden, og jeg tenkte at de to Seagate'ene jeg nå har var stillegående nok til at de ikke trengte O-ringer.

Jeg tok feil!

 

Spesielt den gamle Seagate'n, en 320GB som er ca 2 år gammel tikket utrolig mye, og det var faktisk mye vining fra motoren på den.

 

Da var det bare å ringe til Comfort og bestille 4 stk O-ringer. :)

 

Når jeg nå monterte diskene mine med disse O-ringene, så laget jeg likesågodt en video der jeg viser måten å gjøre det på, resultatene og noen screenshots tatt på en portabel spektrumsanalysator som vi bruker på jobben til å tune høyttaleranlegg (PA).

 

Så om noen er interessert, eller ikke har noe bedre å gjøre, her er videoen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

var innom comfort i kristiansand. de hadde ikke. så var jeg innom men annen, og der var de så lite kundevennlige at det var kvalmt å være der. hadde nrf nummer, men det hjalp dem ikke noe. sa den skulle være 75 mm, men hva er 75 mm? tykkelsen på gummien?

 

Noen som vet om en butikk i kristiansand som selger det, eller finnes det noen måte å få tak i det på nettet?

Lenke til kommentar
sa den skulle være 75 mm, men hva er 75 mm? tykkelsen på gummien?

75mm er diameteren på selve ringen.

Tykkelsen på gummien er ca 6-7mm.

 

 

bare jeg som roter. hun damen i vvs butikken var bare sur og forvirret meg. Hun mente 75 mm var ekstremt lite. Bestillte det bare på ebay jeg. flere tusen forskjellige o-ringer der.....

Lenke til kommentar
Ser ut som tykkelsen er 4mm, som er litt mindre enn de som

Petteram har gitt oss tips om.

Blir spennende å se om de funker eller ikke.

 

 

Bygde de inn i går. virker som det funker veldig fint. Er ikke noe å si på kvaliteten, og de er mer enn tykke nok til å holde harddisken. blir spennende å se om 5 år hvordan de ser ut, men tror de skal holde mer enn bra nok. Også var det MYE billigere enn om man skulle skaffet dem her i landet....

Endret av inflames662
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...