Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Noen som har montert slike frontdeksler?:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=L...P525B&mcat=c157

8403458[/snapback]

pc62772un6.th.jpg pc62774ts8.th.jpg

:yes:

 

Må nevnes at jeg nå bruker noen o-ringer som Microplex hadde, beregnet for en Sunbeam-sak, men jeg har en bestilling inne hos VVSbad, så jeg har reserver så snart disse ryker.

8454382[/snapback]

 

De var pene og billige...

Tror jammen jeg bestiller noen. Så får jeg dradd luft rette veien også :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har Lian Li 6070Scand. Trenger mer kjøling i kabinettet og skal montere vifte enten i et ferdig drev fra Lian Li (295kr pluss vifte, Microplex) eller med den metoden du har.

Hvordan hengte du viftene opp?

Har ikke sett nøye på baksiden av de dekslene som kanskje det er innlysende men en forsikring fra noen som har hengt opp vifte ville vært kjekt...

 

Apropos O-ringer. Vurderer å henge hele de HD-rammen i Oringer og stripse oppe og nede og heller skru diskene fast i rammen slik som det er tiltenkt, vil jo få bedre luftflyt uten de 6 o-ringene som ligger tett imellom 3 disker inni ramma nå.

Noen som har prøvd det?

 

T-Evil

Lenke til kommentar

Det finnes også flere bruksområder for o-ringer, særlig hvis man har barn. Slik som jeg har, en tre måneder gammel sønn. Greia er at vi har en stelleveske som trenger solid oppheng til vogna, og strikker ryker jo med engang. Det er dyrt å finne en belteløsning, så da ble redningen 2 stk o-ringer en en heftekrok. Genialt!

 

ps. de har ikke merker enn slitasje engang...

Lenke til kommentar
En trenger ikke strekke disse o-ringene så mye heller, da. Kan justere hvor mye de skal strekkes med stripsa.

 

Goscinny ;)

8461103[/snapback]

Jeg refererte til den jeg har rundt en 120mm vifte. Den er stram allerede før man begynner å stripse.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar
Det eneste kjipe er jo frakt og ekspedisjonskostnader.

 

Goscinny ;)

8461664[/snapback]

 

De som har mulighet for å stikke innom butikken vår slipper jo dette og da blir det rimelig.

Frakt og ekspedisjonskostnadene ble bestemt av daglig leder da det faktisk ble aktuellt å sende til hele landet.

Noen må opprette ordren og så blir dette overført regnskapssjefen som må følge denne opp til den er betalt. Tror ikke vi tjener på det akkurat, men det har aldri vært meningen heller.....

Lenke til kommentar

Ingen kritikk, Petteram, ikke i det heletatt :). Skjønner godt at det ikke er gratis for dere å sende meg slike o-ringer, og dere er jo billige i forhold til min lokale rørlegger som skulle ha tyve kroner stykk, selv når jeg må beregne porto hos dere. Jeg er glad til så lenge dere gidder å holde på med denne "nettbutikken" deres :p

 

Her: 8*20 = 160 kroner

The Petteram o-ring shop: 8*8+50 = 114 kroner

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Ingen kritikk, Petteram, ikke i det heletatt :). Skjønner godt at det ikke er gratis for dere å sende meg slike o-ringer, og dere er jo billige i forhold til min lokale rørlegger som skulle ha tyve kroner stykk, selv når jeg må beregne porto hos dere. Jeg er glad til så lenge dere gidder å holde på med denne "nettbutikken" deres :p

 

Her: 8*20 = 160 kroner

The Petteram o-ring shop: 8*8+50 = 114 kroner

 

Goscinny ;)

8464204[/snapback]

 

 

Tok det ikke som kritikk heller jeg :D

Morsomt å se hvor populært dette ble i grunnen.

Endret av Petteram
Lenke til kommentar

Jepp. Da har jeg testet O-ringer med min raptor disk. Jeg har ikke klaget på raptor lyden, som noen sa i forumet det høres litt V8 ut og det er jeg enig i på en possetiv måte.

 

Men nå ble den stille. Raptoer`n har mista alt som heter V8. Høres ut som en liten mus.

 

Genialt O-MAN.

 

JIM

Lenke til kommentar

Petteram - jeg har ikke lest alle noenogtjue sidene men forstår jeg det rett at du selger disse vidunderlige o-ringene over nett?

 

Var innom den lokale rørlegger-sjappa (i Bardu) og de sa at de hadde sluttet å bruke 75mm o-ringer for lenge siden. Riktignok spurte de sikkert 15 ganger om hvilket rør jeg skulle bruke dem til, og jeg sa i hvertfall 15 ganger at jeg IKKE skulle bruke de til et rør, men til et harddiskoppheng. Så det er ikke sikkert at vi snakket om det samme.

 

Aaaanyway, hvis du selger dem over nett og kan PM'e meg med hvor jeg kan bestille så blir jeg veldig glad!

Lenke til kommentar

Spurte du etter disse: "75mm ABS tetningsring rund f/muffe og har

NRF nummer: 2224424"?

 

Hvis du godsnakker med rørleggersjappa burde han vel kunne bestille til deg. Ta en 10-pack når er i gang, så kan du evetuelt selge til kamerater med et klekkelig påslag selvsagt...

Lenke til kommentar
Spurte du etter disse: "75mm ABS tetningsring rund f/muffe og har

NRF nummer: 2224424"?

 

Hvis du godsnakker med rørleggersjappa burde han vel kunne bestille til deg. Ta en 10-pack når er i gang, så kan du evetuelt selge til kamerater med et klekkelig påslag selvsagt...

8484181[/snapback]

Point taken.

Lenke til kommentar

Hehe

 

Fikk o-ringer fra Petter igår, satte dem inn i dag.

Først som slo meg når jeg slo på PC'en var: "Glemte jeg å koble til harddisken?"

 

Genialt! Dette er jo et konsept som PC-produsenter burde ta til seg ASAP. Ta patent Petter, ta patent!

 

Men faen som den vifta bråker nå! (Alt er relativt) Det neste blir vannkjøling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...