Gå til innhold

stor bilde update på min ALU vannblokk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.... for jeg har alu tror ikke det kan loddes vanlig...?

Enten så må du bruke vanvittig høy temperatur på loddebolten, eller så må du bruke et spesielt loddetinn.

 

Har prøvd det selv, går ikke med vanlig loddetinn.

loddebolt? Trodde det var vanlig med kokeplater eller gassbrenner jeg :dontgetit:

Lenke til kommentar

For det første

 

Ozelot: Tusen takk, og jeg brukte ikkeno verktøy fra jobben til pappa på den blokka. Bare en alu plate han fant på jobben det er alt.

 

Lista med verktøy: Baufil, Fil, pussepapir, Drill og borr. Ikke mere en det.

 

Og jeg måtte desverre lime på den ribba, ikke det beste men.

Som sagt nesten umulig å lodde alu. Jeg har heller ikke sveiseapparat så da var det den eneste muligheten, men vi får se hva den yter.

 

Venn: Det er vannlig med gassbrenner eller kokeplate ja. Tror han har sagt litt feil bare ;)

 

Har forresten montert sammen blokken nå, tørke til i morgen. Så får teste den da, kan hende den lekker fra nipplene men. Har ikke tenkt til å bruke den uansett. Tror ikke nipplene sitter godt nok, limte de fra undersiden, får å få bedre finish. Men må nok lime fra oversiden.

Endret av Drunken_Master
Lenke til kommentar

nor dere snakker om loddig på kokeplater \ brenner.

 

er det "tin på boks" dere bruker da?. jeg tittet litt i fars lodde utstyr der fant jeg en flaske propan brenner å en liten gul boks med. "loddeting med flussmiddel" det var litt sonn fuktig pulver form.....

smører man flatene med den da så varmere det med enten brenner eller komfyr ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...