Gå til innhold

stor bilde update på min ALU vannblokk!


Anbefalte innlegg

:yes:

 

Hey

jeg har nå vert litt i kjelleren å mekket på vannblokka mi.

 

den ser ikke så fin ut pga det er den første blokka jeg lager å at jeg har ikke planer om å bruke den. lager den kun for morro. men kjekk å ha :cool:

 

skal skrive litt om bildene men det blir ikke noe worklog

 

PICT0510.JPG

der ser dere blokka uten plexi. det er fortsatt litt spon i vannkanalene.

 

PICT0511.JPG

annen vinkel :p

 

PICT0512.JPG

her ser dere vann kanal mønsteret jeg har tenkt ut selv. planen var egentlig å lage ett tradisjonelt G design men jeg har byttet litt om på det pga jeg tror det vil yte litt bedre med dette. vann går inn i midten å ut i den lille på siden.

 

PICT0515.JPG

her ser dere bunnen av blokka. den er kun "grov slipt" . den skal finslipes samt poleres slik at den blir virklig fin :)

di 4 hullene er av 3.2mm dimensjon.

 

PICT0517.JPG

som dere ser her så er ikke plexi topp platen ferdig ennda. plexien er 5mm tykk å det passer akkurat med gjengelengden på nipplene.! denne plexitoppen skal kappes lslik at den er akkurat like stor som alu blokka. utvendig gjenge diameter på nipplene er 9,5mm da brukte jeg en 9mm bor å bore hull så "gjenget jeg nippelen" nedi hullet ved hjelp av skrustikke å fastnøkkel. den sitter som støpt å har en Oring som tettning. di som har vert borti TTBW kjenner nokk hvor nipplene kommer fra.

 

 

PICT0519.JPG

 

her ser dere blokka "ferdig montert" altså skrudd sammen. dette er bolter å muttere fra bigwater kit. det er 3mm tror jeg.

 

hullene under blokka skal selvølgelig forsenkes slik at ikke hodet på skurene kommer i veien for noe

 

PICT0522.JPG

bildet sier mer en 1000 ord :p

 

 

PICT0523.JPG

 

 

tar gjerne imot kommentarer og tips :). ta gjerne å legg inn bilder vis dere har andre hjemmelagde blokker :)

 

 

ble gjerne litt store bilder dette. di er 800X600 :hrm: er det no regel på hvor store max di kan være ?

Endret av Margarus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper ikke å mase for å folk til å svare. Mange som bare tar en titt. Men jeg syntes den så ganske bra ut. Og Alu er mye lettere og lage blokk ut av. Dessuten billigere. Og det kjøler mere en nok for en vanlig person. Lager selv Alu blokk. Må pusse litt så kan jeg sette sammen min. Kan godt poste den her om du vil se.

Men en god start. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...