Gå til innhold

Stor guild med mange fremmede eller liten og bra?


Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg har funnet meg en kjempehyggelig guild med folk som er utrolig greie, morsomme osv, mange av de møtes faktisk irl om sommeren selv om de er spredt over hele europa. Jeg synes jeg er kjempeheldig som har fått invite til en slik guild.

 

Men så kommer problemet. Guilden er ganske liten, og ca. 75% av alle de som er på lvl 60 er rogues. Vi er ca. 10 stykker på lvl 60 nå. Det jeg bekymrer meg for er om jeg i det hele tatt kommer til å se Onyxia's Lair eller Molten Core. I det siste har det blitt et ork å finne grupper til ubrs/scholo/strat etc, spesiellt siden jeg spiller rogue selv, og rogues har det som kjent nesten verst når det gjelder å finne grupper.

 

Så det jeg lurer på er om det er enten eller? Enten så må man joine en guild som f.eks. "Clan Skallagrim", som sikkert har en masse hyggelige folk også, men antagelig utrolig mange drittsekker, da jeg tror skallagrim har over 70 lvl 60's eller lignende, og da unngår man dessverre ikke drittsekkene. Folk kjenner neppe hverandre så godt som i den guilden jeg er med i heller. Ellers så er man med i en guild der alle kjenner alle og guild chatten alltid er aktiv med ett eller annet morsomt.

 

Hva er du medlem i? En svær guild med mange medlemmer der du bare vet hvem halvparten er, men som raider MC, eller en hyggelig guild som er samlet for det sosiale og ikke for å være über pro? Mange av de på friends listen min tror jeg prøver å komme seg til en "bedre" eller mer "pro" guild hele tiden. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var faktisk like heldig som deg, føler jeg! :D

 

Var i mine tidlige lvler og raidet Astraanar, og til slutt var vi bare et fåtall folk igjen i gruppen. Han ene var leder for et guild, Undeadly Sin, og syntes tydeligvis at vi var såpass kjekke folk at han spurte om vi ville joine. Og det var jo egentlig sinnsykt flaks for meg. Alle folka her er ekstremt hyggelige, og vi hjelper hverandre som bare det. Men vi er ikke slik som ditt guild kanskje, som møtes i det virkelige liv as well. Men vi kjenner alle, er gode venner hele gjengen, og ja, jeg seriøst elsker dette guildet. Gleder meg også noe sinnsykt til vi skal begynne å bevege oss inn i MC o.l. Men siden vi har overflod av folk rundt 30 - 50, så tar det nok litt tid før vi kan ta oss ut på de store raidene, ja...

 

Og ang det å være med i et "pro" guild så tror jeg ikke det betyr så altfor meget. Vi utvikler oss videre sammen, og lederen vår vel den eneste som ser ut til å skikkelig peil på saker og ting, så det er jo og en fordel for oss...

Endret av ObliVioN =]
Lenke til kommentar

Ikke gi opp, de store guildene dreper det meste av spilleglede på serverene. Hvem bryr seg om å nå diverse steder først? Så lenge du har det morro er vel det nok?

 

Er selv med i et meget hyggelig guild på stormreaver, og begynte nettopp med en warrior og har lagt min lvl 35 mage på is. Før eller senere kommer du deg til diverse steder, og de er nok like morsomme da som nå.

 

Blir dog litt trist når jeg ser slike guild (ragnarok på stormreaver) som suger opp spillere på lvl 60. Venter bare på interne krangler og total krasj i disse. Når du plukker opp en pwergamer for mye blir det lett krangler, det er iallefall min teori :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror nok kanskje du er litt for slem i den forhåndsdømmingen din. Er selv med i et guild med 80 medlemmer og jeg liker ABSOLUTT ALLE jeg er i guild med. Ikke en eneste person der jeg ikke kunne tenkt meg å partye med eller den slags. Joda, noen av de er en smule irriterende til tider, men stort sett er vi en big happy bunch.

 

Selvsagt er det ikke viktigst å nå f. eks BWL *først*, men jeg mener nå at man bør spille for å oppleve end-game. I et veldig lite guild kan det være at man gjerne aldri kommer dit eller kommer dit for sent - at du innen da har sluttet med WoW. Var jeg deg ville jeg prøvd å joine dette litt større guildet og sett hvordan det er.

 

Selvsagt kan man ikke forvente å kjenne alle 100 medlemmene inn og ut, men iallefall for meg så føler jeg at det å ferdes i Azeroth bare har blitt mer hyggelig i guildet mitt. Vi har et svært så aktivt forum hvor man kan lære hverandre å kjenne, vi bruker TeamSpeak til f. eks PvP-parties og vi har en guild-channel hvor vi stort sett prater ogm løst og fast hele tiden. Da finner du det sosiale du søker og vil alltid ha noen folk der som du kan prate med dersom du ønsker. I tillegg har du muligheten til å se end game instances og den slags mens du fremdeles har energien :)

Lenke til kommentar

Spiller sammen med en stor gjeng (er ikke helt sikker på tallet) personer, og syns det er kjempehyggelig alle sammen.

Vi preiker på ventrilo chatter i guildchat hjelper værandre når vi kan og ting virker kos!

 

I tillegg så driver vi å ser på MC, dette sammen med noen andre, siden vi ikke har nok lvl 60 folk på til en hvertid osv :-)

 

var tidligere i ett mindre guild, det var kjempehyggelig, men det ble vanskelig å få gruppe, når vi altid mangle 2-3 folk

Lenke til kommentar

Vi var et lite koseguild... Så ble vi større og større..

Denne overgangen gikk fint for oss.. Men tror vi er heldige siden nesten alle er noen dritkoselige folk.

 

Men det å "joine" et stort guild blir kanskje ikke det samme.

For de fleste "progamer-guilda" er litt "usosiale". Og enhver individ blir ikke like høyt verdsatt.

Lenke til kommentar

Spilte i en veldig hyggelig guild som ble stifta i OBeta, og man fikk jo en respektabel størrelse etter hvert, men ikke stort nok til at de som begynte å bli lvl 60 kunne kjøre raid-dungeons på egen hånd. Derfor begyne de som var lvl 60 å spille med en annen slitt større veldig hyggelig guild som var i samme situasjon, og de fleste var glade.

 

Så kom man på idéen å merge de to guildene. Guilden ble relativt stor, men glemte å invitere en del av de som var med tidligere og som ennå ikke var så rutinerte. Nå bestod guilden av en svært høy prosent lvl 60ish, og guildchat gikk for det meste i "MC MC MC MC MC DM MC MC DM".

 

Klart at de som er litt lavere enn 60 mister lysten på å være med da. Så nå har kjæresten min og jeg starta opp et guild i samme ånd som det første hadde vært i, nemlig først og fremst for det sosiale aspektet og å ha det moro.

 

Det jeg mener å ha lært er at det funker bedre å enten bytte guild hvis man ikke er fornøyd med guildens mål og mening - eller å alliere seg med andre guilds og kjøre felles regler og liknende, fremfor å avvikle hele guilden og merge uten av alle helt er klare over hva som skjer.

 

Guildene det er snakk om her er for øvrig hhv Eyes of Elune (min gamle guild), Bloodgoat Clan (den andre gamle) og Shade (den nye store). Intet vondt om noen av de, dette er bare hvordan jeg føler prosessen gikk litt galt.

Lenke til kommentar
Ikke gi opp, de store guildene dreper det meste av spilleglede på serverene. Hvem bryr seg om å nå diverse steder først? Så lenge du har det morro er vel det nok?

 

Hater folk som forlatter guilden og joiner de store fordi alle er lvl 60. Liker ikke sviktere. Er lvl 60 selv og kommer aldri til å joine de to største guildene på serveren jeg spiller på. Og må meg si enig at de største guilden dreper meste av spillegleden ja.

Lenke til kommentar

Jeg var med i en liten og hyggelig guild. Vi var vel rundt 40 stk, fra lvl 1 -> 60. Den gang var det kos og spille og vi hadde det gøy uten å stresse. Nå har vi blitt slått sammen med ett par tre andre guilds og har blitt vel over 120 mann. Har satt laveste lvl på 54 (noe jeg personelig er sterkt imot å gjøre)... Masse irriterende og idiotiske folk med nå.. Eneste folk tenker på er MC, UBRS osv..Det har ødelagt hele spill opplevelsen min å jeg slutter å spille denne uka. Bye bye til WoW. Det var gøy mens det varte..

Lenke til kommentar

Vi har munter stemning i guildet vårt. Mye morro. Endel sosiale særpreg som jeg ikke skal gå for mye inn på. :!:

 

Er guild master i "Savage" på Warsong server (Horde). Vi har ca 120 members. noen alts, noen lowbies. Kun 17 som er lvl 60 nå, men har en 10-20 stykk som ikke er for langt unna. Fin stemmning i guildet og stor spredning på classes. Alle nationaliteter. Vi har eget forum, drit fet tabard, guild meetings hver 14 dag (alt fra fremtids planer for guilden til raid/party sammenkomst). :D

 

Har som vane å ta et high lvl instance om dagen. ofte UBRS el.

 

Så hvis du er på Warsong server og ser en "savage" så gi et vink, bli med på instances. Healerne våre er geniale. er du alliance bør du styre unna. :tease:

 

"We function as a democrasy. everybodys voice counts. So speak up. use the forums. be active."

 

"motivations: You are lucky to be in this guild. You are here to contribute to the guild and its members. You are here to help guildmembers and respect them. We are friends, we are brothers, we are SAVAGE!" :thumbup:

Endret av Ithkul
Lenke til kommentar

Jeg er med i et forholdsvis lite guild kallt Suicide Squad, vi er bare en 11 stykk men har alliert oss med en annnen liten klan som også bare har en 10-12 stykk så vi kan dra på raids med dem.

 

Har også veldig gode forbindelser til den største klanen på serveren og blir ofte invitert til MC raids med dem fordi dem vet vi er til å stole på . Ser ikke noe galt i å være i et lite guild så fremt man kan finne seg i å jobbe litt for å få til raids osv :)

Lenke til kommentar

Er med i et guild med 356 medlemmer eller noe sånnt.

Men så er det nå da mange alts der også.

Uannsett så er vi det største guildet på servern, med alt fra lvl 10 til lvl 60 folk.

Tror det er rundt 55 medlemmer som er på lvl 60 og vi har prøvd oss på MC et par ganger.

Guild chatten er veldig aktiv og morsom.

Har UBRS raid hver dag klokka 22:00 med teamspeak og det hele, så det blir en del raiding og jeg har ihvertfall blitt ganske godt kjent med endel av lvl 60 folka og noen få av de som er under 60.

Før var jeg i et lite guild med kun to stykker på lvl 60 og hadde det veldig morsomt i chatten. Alle kjente alle uannsett lvl.

Da guild mastern nærmet seg lvl 60 fikk han oss inn i det guildet som vi er i nå, rett og slett fordi han ville ha et guild som ofte gjorde både pve og pvp raids.

Trives veldig godt i det nye guildet, og det er flott at man slipper disse pickup groupene til scholo, strat, brs osv hvor ninjalooting og alt annet uønsket tull skjedde ganske ofte. I slike pickupgrouper wiper man i tillegg ofte.

Så for meg er det egentlig helt greit å være i et så stort guild.

Lenke til kommentar
Enten så må man joine en guild som f.eks. "Clan Skallagrim", som sikkert har en masse hyggelige folk også, men antagelig utrolig mange drittsekker, da jeg tror skallagrim har over 70 lvl 60's eller lignende, og da unngår man dessverre ikke drittsekkene.

Skallagrim er bare drittsekker. Fra alliance POV, i alle fall.

Men så er jo vi (Norwegian Legion) i bitter krig med dem :p

Eat my shit, efreet!

Lenke til kommentar

Er selv med i en relativt beskjeden norsk guild med ca 20 aktive spillere. Vår plan er å få til et samarbeid med minst 1 annen guild slik at vi kan stille med 1-2 grupper (5-10 mann) i raids hver.

 

Synes vi på euro-serverne er veldig hemmet av å ikke ha eget server forum. Håper Blizzard får ut fingeren og setter opp disse snart. Ville hjulpet oss voldsomt i å få til samarbeid med andre guilds.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er medlem i det 3. største guildet på min side, vi er ca. 180 medlemmer, ca. 220 chars hvor over 70 er lvl60s. Dette blir vel betegnet som et stort guild, men der har man en del folk som man kan kalle "den harde kjernen" som snakker konstant på TS, pløyer forum og har det generelt sett gøy. I guildet vårt er det 2 stk jeg ikke føler behov for å /w til, men likevel kjører jeg gjerne instances med vedkommende. Vi har begynt med guildonly Onyxia og MC og det er ravende artig, men det er ikke noe som skjer hver dag, så vi hjelper enda "lowbies" innimellom. Det som er utrolig er at selv om vi er over 70 stk på level 60 mangler vi classes for å få bra runs :/ Litt for mange valgte easymode (UD rogue).

 

EDIT:

Poenget mitt er at du kan finne kjempegode venner selv i et stort guild, og er det et par man ikke liker/kommer overends med (it's bound to happen), så bare omgås man ikke de, easy as cake.

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar
Spilte i en veldig hyggelig guild som ble stifta i OBeta, og man fikk jo en respektabel størrelse etter hvert, men ikke stort nok til at de som begynte å bli lvl 60 kunne kjøre raid-dungeons på egen hånd. Derfor begyne de som var lvl 60 å spille med en annen slitt større veldig hyggelig guild som var i samme situasjon, og de fleste var glade.

 

Så kom man på idéen å merge de to guildene. Guilden ble relativt stor, men glemte å invitere en del av de som var med tidligere og som ennå ikke var så rutinerte. Nå bestod guilden av en svært høy prosent lvl 60ish, og guildchat gikk for det meste i "MC MC MC MC MC DM MC MC DM".

 

Klart at de som er litt lavere enn 60 mister lysten på å være med da. Så nå har kjæresten min og jeg starta opp et guild i samme ånd som det første hadde vært i, nemlig først og fremst for det sosiale aspektet og å ha det moro.

 

Det jeg mener å ha lært er at det funker bedre å enten bytte guild hvis man ikke er fornøyd med guildens mål og mening - eller å alliere seg med andre guilds og kjøre felles regler og liknende, fremfor å avvikle hele guilden og merge uten av alle helt er klare over hva som skjer.

 

Guildene det er snakk om her er for øvrig hhv Eyes of Elune (min gamle guild), Bloodgoat Clan (den andre gamle) og Shade (den nye store). Intet vondt om noen av de, dette er bare hvordan jeg føler prosessen gikk litt galt.

Heisann! :)

 

Synd du sluttet når EoE og BGC ble slått sammen. Er enig i at ting kanskje gikk litt fort og over hodet på de fleste. Var vel stort sett guildleadersene som ble enige ute å spørre alle medlemmene grundig nok, tror jeg.

 

Fordelen med sammenslåingen er at Shade nå har en haug lvl 60's og kan gjennomføre det meste guild-only (foreløpig ikke MC..), altså er det mer "guild-action" enn tidligere. Dessverre har kanskje det "sosiale" lidd litt, i EoE var det jo nesten som å snakke med folk du hadde vokst opp sammen med (noe som forsåvidt stemmer, å stige fra lvl 1 til 60 er jo som å bli voksen ;) ).

 

Men, tonen er for det meste god og jeg tror de fleste trives.

 

Zapotek / Shade / Silvermoon

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Litt OT: hva heter guilden pug?

Guilden jeg er med i heter "Nexus" på Burning Blade. Vil mer enn gjerne oppleve MC og alt det der, men problemet er at jeg spiller UD Rogue (doh), og dermed er det svært få guilder som er interessert i å ha meg med bare pga. race/class.

 

Jeg har jo blitt kjent med en del folk utenfor guilden da, og jeg kan jo spørre dem om de kan legge inn et godt ord for meg, men for det meste føler jeg at jeg blir dømt nord og ned med det samme folk ser race/class. :nei:

 

Om jeg får bli med i en av "de store" tror jeg nok at jeg kanskje kommer til å prøve det ut, tror ikke det vil være noe problem å få komme tilbake til gamleguilden om jeg ikke synes det er noe særlig. (ikke clan skallagrim, har allerede kommet i ganske bitre krangler og diskusjoner med en del medlemmer derfra. Seriøst, skjønner ikke at folk som det i det hele tatt får være med i en guild)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...