Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell før det blir "sykt"?


cheeplix

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke at alder har så mye og si, så lenge de ar glad i hverandre og har det bra...

 

Men, sånne gamle griser som er sammen med jenter som enda ikke er ute av puberteten blir sykt. De bør vertfall være i den alderen der de selv kan tenke skikkelig over saken, og om det kommer til og fungere.

 

Selv er det vell opp til en selv og bestemme hvor langt du kan "strekke" deg aldermessigt. Madamen min er 5 mnd eldre enn meg, og har ingen problemer med det. Noen mener at gutten skal være eldst, er piss..

 

Som sagt, så lenge de er glad i hverandre, og har det bra så er det ok.

 

Egentlig mange bra poeng her, f.eks. det fra LarsP.. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant diskusjon dette her..

 

Selv opplevde jeg nylig at aldersforskjell ikke nødvendigvis spiller noe rolle, og ble svært overrasket over meg selv. Det har seg sånn at kusinen til bestevenninnen min ofte har hengt med oss det siste året, og jeg har blitt ganske godt kjent med hun etter hvert. Jeg og hun har alltid hatt meningsfylte diskusjoner sammen om alt fra politikk, nyheter, religion+++ og hun har alltid hatt skikkelig veloverveide og fornuftige meninger. Det er ikke mange jeg har hatt såpass mange diskusjoner med rundt ting som opptar meg, enten det er noe i nyhetsbildet eller av andre interesser, enn jeg har hatt med hun.

 

Så over tid har kjemien vår blitt bedre og bedre, hun er i tillegg til å ha en flott personlighet en pen jente. Jeg er 24 år selv, og opplevde hun som meget likeverdig. Forrige uke kom det som en liten bombe da bestevenninnen min fortalte meg hvor gammel hun faktisk var. Dette skjedde i forbindelse med at jeg vurderte å spørre hun ut.. Det viser seg at hun var 15 år, og fyller 16 om noen uker!!

 

Tok alderen helt for gitt for min del her jeg, hun har nevnt at hun stresser på med skole noen ganger men jeg tenkte det måtte være videregående. Og utseendemessig så ser hun ut som en hvilken som helst 18-20 åring!

 

Det som overrasker meg her er at det er fullt mulig å ha noe til felles mellom en 15- og 24-åring, på det intelektuelle plan. Hun hører vel kanskje til minoriteten av meget modne 15-åringer.. og jeg vil ikke anse meg som noe annet enn moden selv for alderen, jeg har alltid hatt jevnaldrende venner og kjærester, har studert mange år på universitetet med gode karakterer, er politisk aktiv osv.. så vil ikke skylde på at min egen umodenhet skjuler hennes alder, da vi på papiret bør være laangt unna hverandre på det intellektuelle og ellers personlige plan!

 

Men jeg føler ikke helt for å date en 15-16 åring, da jeg nok er for gammel for det, 8 år i mellom oss er litt i meste laget. Og tror ikke bestevenninnen min ville blitt helt fornøyd heller.. men venner, det kommer vi nok fortsatt til å være! Hadde jeg vært 35 og hun 27, så hadde det sikkert ikke vært noe problem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...