Gå til innhold

Skal bygge pc til SVIGERS :) hva med dette..


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått i oppgave og bygge en multimedia pc til min svigemor.

Pcen kommer til å bli brukt til alt fra kontorarbeid til se på film og litt spilling.

 

Budsjettet er på 6500 kr + frakt.

dette er hva jeg har kommet opp med:

 

 

HK: MSI K8T NEO2 F, K8T800PRO, Socket-939 SATA, GbLAN, ATX, Raid, Dual-DDR, AGP8X Kr 695.

 

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte Kr 1250.

 

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Kr 460.

 

Tower: Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/350W Kr 495.

 

HDD: Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 2MB 7200RPM Kr 470.

 

DVD Brenner: NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Kr 495.

 

LCD Skjerm: Acer 17" LCD AL1715S TCO99 Silver/Black 12ms, 1280 x 1024, 500:1 Kr 1795.

 

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600PRO Advantage 128MB AGP8X,ATI9600PRO,DVI-I,TV-Out,Full-Retai Kr 729.

 

Mus:Trust Ami Mouse PS/2 Single Scroll Mus, PS/2, 3 knapper, Scroll Tastatur: Labtec Standard Keyboard, PS/2 Kr 134 (samlet verdi)

 

 

Samlet verdi på alt dette er 6523-.Kr KJøpt hos Komplett

jeg syns selv at dette er en bra pc til den prisen og vil holde lenge + at den er jo veldig lett og oppgradere med tiden hvis det drengs.

 

Er det noe her jeg har glemt, ? eller er det noe du ville byttet ut ?

Synspungter og råd tas imot med glede :)

 

Sephiroth

Home page

CS:S clan

Endret av Sephiroth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

to ting du kan/bør endre på:

1. kjøp en rambrikke på 512mb, så er det lettere å oppgradere minnet senere.

2. kjøp en s-ata disk i stede, de koster omtrent det samme, og er generelt et bedre valg

 

ellers så ser det greit ut. jeg hadde kanskje pøvd å finne noe annet en q-tec, da dette generelt er no dritt (spesielt da psu'ene. jeg har plenti erfaring...), mene på et såpass stramt budsjett, så er det kanksje litt vanskelig

Lenke til kommentar
HYL Q-tek  :p

Hvis du liker svigers så ikke kjøp det, q-tek er rett og slett elendig.

 

Hva skal de med en 12ms skjerm? Bedre med en som har laver men bedre bildekvalitet.

har også sett på Disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309247&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306375&cks=PRL

 

hva syns du?

se om jeg finner noe annet kabinett

hva med dette ??

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303550&cks=PRL

Endret av Sephiroth
Lenke til kommentar

Ville droppet skjermkortet, og byttet hovedkort til MSI RS480M2-IL,ATI Xpress200. Veldig bra integrert skjermkort, bortsett fra hvis man skal drive med 3D-spill. Kjøp én RAM-brikke på 512MB (billigere), og SATA-disk (samme pris).

Noe av pengene du sparer på å slippe å kjøpe skjermkort, bruker du på bedre kabinett/PSU, f.eks. In-Win V564 Micro ATX Tower.

Da har du en sjokkerende støysvak maskin, som svigers blir meget fornøyd med. Bygget en eksakt slik til mine foreldre nylig, til stor suksess :)

 

Edit: og micro-ATX, mindre plass.. :thumbup:

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

vist den pc'en skal bruks til spilling eller noe som krever litt så annbefaler jeg å ikkje kjøpe det toweret.. har det selv. kabinettet er greit.. men psu'en er ganske så ustabil og du kommer til å oppleve både bluescreens og plutselig shutdown ;) har 2 kompiser som åsså har dette kabinettet å den psu.. samme problemer..

 

12v = 11,5 og alle de andre er også ganske mye lavere.. min var på 11,7 på det høyeste ;) bytta den ut med bzerk 500w og opplevde stoor forskjell..

 

dette er ikke noe "q-tec suger" innlegg.. men jeg har selv opplevd den psu'en.. og flere av kompisene mine har det også. kan hende du er heldig, og får en som er veldig stabil og bra.. da er det eneste jeg kan si at den bråker noe j*vlig ;)

Lenke til kommentar

Svigers vil nok sette pris på at du bygger en pc som er stillegående.

Da er dette kabinettet et glimrende valg. Jeg har bygd pc til mine foreldre i det kabinettet. De satte stor pris på at pc'en ble nesten lydløs.

En stillegående cpu-kjøler bør også vurderes.

Ta denne hardisken i stedet. Koster bare en 50 lapp mer.

 

Edit:Kjøp denne oppgraderingspakken,så sparer du noen kroner.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...E9-DBC5D95ED5C9

 

Integrert grafikk er veien å gå, ja. In-Win kabinettet er utrolig støysvakt (120mm vifte i PSU). Boxed kjøleren til A64 er også nesten lydløs så lenge den ikke blir belastet for hardt. Ellers har jeg valgt å gå for skikkelige merkevarer over hele linja, så jeg dropper ytterligere kommentarer. Kom gjerne med innspill/forslag til forbedringer på oppsettet mitt, men ha argumentene klare. ;)

Lenke til kommentar

Enig med at Msi rs480il er ett bra valg av hovedkort, henter det i posten i morgen. Alt er passivt kjølet og grafikken tilsvarer ca 85% av x300 se uten vifte. Mora di liker vel helst enkle spill?? Kjøp 2x512 Mb, da har du dual memory, og retail cpu (venice) og f.eks denne vifta https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26254 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20680 Og en støysvak psu så har du en super multimedia pc.

Lenke til kommentar

Skal legge til at det er ei 10 år gammel jente som sikkert skal spille litt Sims/2. og andre "Jente spille" hehe. og derfor vil jeg ikke ha noe intigrert skjermkort.

 

Men helt klart jeg skal ikke kjøpe Q-tek kabinettet.

trur jeg går for dette

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303550&cks=PRL

--

Jeg har også satt opp en komplett liste av det billingste fra netshop.

og den totale prisen blir så og si den samme.

 

husk det er er UTROLIG stramt budsjett. hehe 6500-. kr

men skal se om jeg kan får luen hundringser mer å rutte med,, heheh

 

Sephiroth

Lenke til kommentar

Satt opp system til "svigers" selv

 

Fra PSData: (NB: gamle priser?)

Msi Mainboard S-754 K8M800 mATX VGA Audio LAN SATA Bulk, K8MM-V

AMD CPU Athlon-64 XP2800+ 1.8GHz S-754 HT 512KB Boxed

Samsung Harddisk 80.0GB SATA II(NCQ) 3.5" 8mS, HD080HJ

Microsoft Windows XP Home Norwegian OEM, N09-00352

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader

 

 

Totalt NOK 3,347.50

 

+ kabinett fra Netshop: Viking miditower - 298,-

 

Hadde annen harddisk til, ellers samme oppsettet.

Ble en kjapp og stille maskin

 

Kabbiset er på tilbud @ netshop, og anbefales da det er SVÆRT stille

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

+ kabinett fra Netshop: Viking miditower - 298,-

[/i]

 

Hadde annen harddisk til, ellers samme oppsettet.

Ble en kjapp og stille maskin

 

Kabbiset er på tilbud @ netshop, og anbefales da det er SVÆRT stille

 

Lykke til!

298 kr var jaggu billig. Er PSU'en brukbar i dette kabinettet, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...