Gå til innhold

Narkiser og sitrusfruktene deres


Anbefalte innlegg

Men nå er det vel ikke noen vaksine mot hepetaitt C, som er den skumleste, og mest vanlige (tror jeg) blant sprøytenarkomane.

Du har helt rett. Jeg var litt for kjapp istad :blush:

 

Og jo lenger ut i alfabetet, jo verre er viruset. A er altså mildest, mens C er den mest alvorlige. Men hepatitt B er også utbredt blant narkomane, selv om C er den mest utbredte totalt sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg betalte vel ca 800 for den ene sprøyten. Dette er penger en narkoman kan tigge inn på et par timer.

ER DU SYK :ermm:

De klarer jo ikke å tigge inn så jævlig mye dagen.

3 meningen min er narkoman, og jeg vet han sliter jævelig økonomisk.

Han stjeler jo pengere fra moren sin for å få nok penger til ett skudd.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde et regnestykke en gang, som viste at narkomane tiggere fint kan tjene mer enn statsministeren vår.

 

Kan forsøke å rekonstruere...

Jeg bruker 300 i timen som gjennomsnittsbeløp, sikkert mer å få på noen av døgnets tider, men ser jo ofte at folk legger på femtilapper, og tror ikke det er spesielt uvanlig...

 

En tigger arbeider gjerne langt mer enn andre, la oss ta utgangspunkt i ca 12 timer om dagen, vil tippe det er tigere som "jobber" en del mer også.

 

300 kr x 12 timer = NOK 3600 per dag.

 

Jeg tar utgangspunkt i at tiggere arbeider 300 dager i året, han har da fått en god ferie

 

3600 x 300 = NOK 1 080 000 per år. Det er mer enn statsministerlønnen i Norge. Legg også merke til at en tigger ikke betaler skatt, og dermed sitter igjen med rundt regnet dobbelt så mye som statsministeren.

 

Synd på narkomane? Ikke akkurat.

 

EDIT: Om dere påstår 300 i timen er for høyt anslag, så kan dere jo f.eks. halvere timelønnen til 150, og fortsatt få en lønn langt over gjennomsnittet i Norge, og den er imotsetningen til gjennomsnittet, skattefri.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

2 kompiser av moren min gjorde et forsøk for å se hvor mye tiggere kunne tjene på én dag her i byen(Bodø, og det finnes 100 ganger så store byer i verden). De brukte 8 timer på forsøket, og de fikk til sammen 4264 kr, 3 kaffekopper fordelt utover dagen og en middag på dollys.

 

EDIT: Narkomane har en sykdom, de er faktisk avhengige av et/fler stoff(er).

Selfølgelig synes jeg det er dumt av dem å begynne, men når de har begynt(og blitt avhengige) er det ikke lett og slutte. Man trenger hjelp for å slutte, og omsorg. Det er det ikke alle narkomane som har. Så å si at de fortjener de sykdommene de får, synes jeg er å gå litt langt.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar

Når jeg leser postene til dere som mener de på lang vei fortjener dette blir sjokkert, skuffet og sint over at slike holdninger fremdeles er utbredt! Har dere opplevd å være avhengig? eller at en dere elsker/er glad i er det? Så klart de valgte å sette den første sprøyta. og den andre ... og den tredje. Men etter dette er det ikke snakk om valg! Fortjener man å dø fordi man har i et svakt øyeblikk har tatt et valg basert på ønsket om å slippe all elendigheten om dog bare for en stund? Hvem her på forumet kan si at de ikke har gjort valg i livet de angrer på? Jeg har personlig sett hvordan narkoen kan forandre et menneske. Det er nesten så jeg ønsker dere skulle få oppleve det helvete man gjennomgår når noen man er glad i er avhengig... Nei forresten, det håper jeg dere aldri får oppleve!!!

 

Til trådstarter: Jeg kjenner flere sprøytenarkomane og tidligere sådanne og jeg har inntrykk av at det å rense sprøytespissene i appelsiner/sitroner er en myte. Det finnes garantert noen som har prøvd å gjøre det men det finnes jo folk som bruker snickerspapir som kondom også...

 

EDIT: det blir visst skrivefeil når man blir skikkelig engasjert

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...