Gå til innhold

Nokia 6230i eller Samsung D500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer ganske mye an på hva man verdsetter i en mobil det. :)

6230i har minnekort, D500 har større skjerm og har noen litt dårligere T9-ordliste enn 6230i. Det er noe man blir vant til, men syns 6230i er bedre sånn sett.

Endret av Redline_
Skrevet

Det er jo to ganske like mobiler, så man må nesten se litt på design og som sagt skjermstørrelse (6230i har mindre, men skarpere skjerm)

Du kan se her: D500 vs. 6230i

Tror kameraet er bedre på D500, men ellers er nok litt bedre 6230i.

Skrevet

Je hadde helt klart gått for 6230i, fordi den har støtte for minnekort og en syk skjerm på 208X208. selv om kameraet til d500 er bedre, så har 6230i FM radio som igjen dekker ulempen :) så je hadde gått fo 6230i :D

Skrevet

Forskjellen på skjermen er at Samsung legger softtast-teksten og indiaktorene for batteri og antennesignal i egne felt øverst og nederst på skjermen. Nokia pleier å integrere det i en helhet.

Jeg har hatt både D500 og 6230i, og da jeg stiller store krav til dataoverføring, vil jeg si at 6230 er å foretrekke.

MP3 spilleren i 6230i er bedre enn på D500, og førstnevnte har equalizer. Skal man satse på å bruke en telefon som sin primære mp3-spiller, er et minne på 265 eller 512 mb et minimum. 6230i har plass for minnekort. Nokia oppgir max 512 MB, men det er mulig med ennå større kort. Dessuten leverer Nokia også en egen adapter til hodetelefoner med 3,5mm jack. Den koster ca kr 160,- på www.komplett.no

Tastaturet på 6230 er bedre å betjene, fordi det ikke er opphøyde kanter rundt som hemmer bruken.

Kameraet på D500 er klart bedre enn 6230i. Det har også flere innstillingsmuligheter. Dessuten er kameralinsen beskyttet når telefonen er sammenskjøvet. På 6230 er også linsen beskyttet, men dekselet over kan bli ripete. Da er det fram med poleringsmiddlel som tannpasta eller Displex. I verste fall kan dekslene på 6230 byttes uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...