Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket klientkort er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilket er best???

Er det noen som har erfaring med kort er jeg takknemlig for tips..Rekkevidde og stabilitet er VELDIG viktig!! :thumbup:

Kom med navnene på de, så kan jeg sjekke opp mer om de selv..! :D

Takk på forhånd.. :yes:

Endret av andrz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener du minipci(internt) eller pci(internt) eller usb(uten for) eller pcmcia(uten for) eller birgth(uten for) ?

og bra mener du at det skal være bra signal/dekning eller at du kan sniffe med dem ?

Skrevet

Hei, har hørt mye godt om Linksys i forbindelse med trådløst.. USB-kort som jeg har hørt er bra, er: Linksys WUSB54G, Linksys WUSB54GP og 3Com officeconnect 54Mbps 11 g compact USB 2.0....

Pci-kort vet jeg ikke så mye om..

Men jeg skal sjekke opp litt så skal jeg komme med flere svar og tips...

Det er sikkert mange andre her på forumet som har mye peiling! De kommer nok med bedre svar enn meg, etterhvert..!

Skrevet

Takk skal du ha kuling22... :thumbup:

Men jeg lurer fortsatt på om jeg skal velge Usb eller Pci...

Er litt skuffet over at det er bare du som svarer, men skal vel ikke klage.. Det er tross alt bare 5 timer siden jeg la inn innlegget..! :hmm:

Å jeg vet at det er mange på forumet med veldig mye peiling ang. trådløst...

Er det andre som vet hva som er best av PCI og USB??? Og er det noen som har tips så er jeg veldig takknemlig :w00t:

Skrevet

når det gjelder pci kort så funker dem mer stabilt enn usb. av den enkle grunn av at dem blir ikke fysisk slitt ut usb porten, og noen usb ting får du max 5mbit/5mbit

eks: den usb greia til asus :( .

hold deg unna dwl-510 driver gjør at pc'en "henger seg" ca vært 5min i ca 1-2sek. er feil i drivern kan fixses med uninnstaller helle software til kort og driver og installer wildpakets(sniffe driver driver).

har mest erfaring med mini pci kort. og pcmcia( til laptoper).

har og dårlig erfaring med topcom(aldri fått den til og funke det var usb).

har og dårlig erfaring med belkin eller det. siden dem bruker realtech chipset så kan du KUN ha 1 kort i som bruker realtech. eks: kun lan eller kun wlan :(

har og dårlig erfaring med Cnet at orginal driver ikke funker :( cd som følger med og driver på netsiden dems er og mong. så du må smelle alt i en katalog og så installer men en driver pakke som er alt i en suppe.

har bare testa pcmia kort av linksys og dem er bra synes jeg da.

Skrevet
Takk skal du ha kuling22... :thumbup:

Men jeg lurer fortsatt på om jeg skal velge Usb eller Pci...

Smak og behag, det er ikke så stor forskjell.

Skal du ha ekstern antenne har du ikke så mange valg enn PCI.

PCI fungerer dårlig på eldre PC-er pga av krav om PCIbus ver 2.2.

Skrevet

Skal nok gå for PCI-kort til min PC, siden mulighet for ekstern antenne er litt viktig... Men på de andre PC-ene i huset blir det kanskje USB... :hmm:

Fint om jeg hadde fått et GODE tips på hvilket PCI-kort som er best, og hviket USB-kort som er best.. :thumbup::w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...