Gå til innhold

16X plater, kan bare brennes i 2X og 4X.. Why?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt meg en DVD brenner av typen "_NEC DVD_RW ND-3500AG", da kjøpte jeg også med 50*8X DVD plater som jeg kunne brenne i 8x...

Så brennte jeg alle de opp og så kjøpte jeg netopp noen BenQ 16X plater fra MPX, men disse kan jeg bare brenne i 4X maxx... hvorfor dette?? Bør jeg ikke ialelfall brenne de i 8X i det minste, jeg har jo brennt i det før.. og Brenneren støtter opptil 16X + og - format.. DVD-DL støtter den og på 6X... (Støtter det meste)

Men disse platene er det noe strange med...

Noen som har noen tips til meg? har prøvd med nyeste nero, skal prøve nå med Easy CD Creator.. Nero vil ikke brenne i mer enn 4X, ikke alcohol heller.. Men brenning funker.. men er kjiipt å vente så lenge liksom.

Noen som har et program som jeg kan FORCE speeden til 16X eller noe?

Eller om noen som vet om en adresse jeg kan finne ut hvordan og hvor man kan oppgradere firmware, har hørt at dette kan hjelpe skjønner du..

Takker for all hjelp på forhånd!

-Shaper^-

Endret av Shaper
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg oppgraderte Firmwaren, det gikk helt fint :) Men det løste ikke problemet mitt.. Så jeg sendte en mail til NEC og forklarte problemet mitt grundig..

Men er det noen som har et Brenne Program jeg kan FORCE brenne Speeden på eller?? Eller som har noen andre forslag til hvordan jeg kan få DVD'ene til å funke eller?

Sorry, har en account på HW.no og en på Gamer.no.. er samme person bare et annet account navn. :) Håper det går bra

Endret av Shaper^
Skrevet

Noen som har noen andre tips til meg? Har Oppdatert Firmwaren men det funka ikke.. noen som har et program jegkan "FORCE" Brenne speeden i??

Skrevet

Det finnes ingen måte du kan tvinge den til å brenne raskere via programvare.

Du kan prøve uoffisiell firmware versjon 2.TD som du finner her: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=128345

Men etter det jeg kan se støttes de ikke på 16x her heller.

NEC er kjent for å være trege til å oppdatere støtte for nye plater - så vil du unngå dette problemet bør du holde deg til de største merkene som Verbatim osv.

Skrevet

Lurer på hvilken del av "har prøvd med nyeste nero" du ikke fikk med deg Goscinny? :) Og "kongen" tror jeg ikke vi trenger å gå nærmere inn på her, men takker for til nå ukjent informasjon. Dessuten lurer jeg på om 3500'ern støtter DVD-DL som du kaller det shaper? Tror det er bare DVD+DL den takler.

Som OC nevner, de ikke støttes helt av nåværende firmware, ser det samme er tilfellet for Pioneer 108, og Pioneer 109 brenner dem bare på 12x. Hold deg til kvalitetsplater for maks fart, finnes masse på nettet om hvilke plater som funker best i hvilke brennere, tenkte å anbefale feks digitalFAQ.com men den virker visst ikke. Greit nok på norwaydisc.no da, de har da bra nok utvalg og veldig god info om platene. Verbatim +R 16x er topp varer, brenner iallfall lynraskt i 109'ern min, kommer opp på 15.1x max, med perfekte readback-kurver i DVDInfo speedtest. Verdt å betale ekstra for slik ytelse istedet for å vente på at brenning skal bli ferdig så man kan spille litt, og når den endelig er ferdig viser det seg at kvaliteten ikke ble helt bra, inn med ny disk og prøv igjen, og slik holder man på til spindeln er tom. Dårlig media er lidelse!

Hvordan har scans vært på de der BenQ-platene OC?

Skrevet

Helt ok BenQ platene, mye avhengig av brenner dog. Men med benq brenner blir det så klart bra med benq plater. Så det er tydelig at hvis de forskjellige produsentene hadde implementert full støtte så burde de virke bra med alle brennere. Du kan jo sjekke "Test av DW1640" tråden for å se noen scans sammen med DW1640.

Skrevet

Takker for info. Bra plater det ja, men litt for dyre. De må nok ned i pris og støttes på 16x i 109ern før jeg prøver en spindel. Kanskje fw 1.55 til pioneern fikser mye ny media, men jeg holder meg til Buffalo for bitsettinga sin del. Må vente på 8.55 likevel da.

Skrevet

hmmm. selv har jeg en Plextor PX-716A. det er en 16x DVD brenner. platene jeg bruker heter Thats Write. 4.7 GB og har en sperre på 8x brenning funker fint det. da bruker jeg da Nero Burning rom. har aldri hatt noe problemer jeg. nå bruker jeg Nero 6.6.0.14 er det vel, men har aldri hatt noe problem med de andre 6.6.0.x versjonene heller.

Skrevet

Det kan være flere grunner til at folk opplever problemer med hastighet, som nevnt der DMA veldig viktig, og masse klager er brukerfeil. Har dessverre ikke noen linker men har sett folk som har lagd stor-oppslag om lav brennehastighet og så viser det seg at det er en ekstern brenner på USB1.1 :!:

Vil ikke kritisere NEC spesielt, men har hatt en selv som var alt for dårlig og kommer nok aldri til å kjøpe NEC igjen. Er ei stund sia det da, var helt og holdent min egen feil, "alle" anbefalte Pioneer på den tiden, men jeg tenkte jeg skulle spare meg et par hundre kr... Det ble dyrt å spare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...