Gå til innhold

Generelt dårlige monker i GW

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann.

Det er en del småting som irrterer meg litt med Guild Wars. For det første er det altfor få monker i spillet. For det andre er 90% av de som faktisk er monker, håpløse å ha med seg på mission. Hvorfor er det slik? Av alle monkene jeg har spilt med i GW-verdenen, har kun 5-6 stykker gjort jobben skikkelig.

Endret av Grundig
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er litt enig i Grundig eg er ein warrior og har berre vore med

på eit mission der monken har klart seg bra

:)

Og da anbefaler jeg deg og tenke gjennom de punktene jeg setter opp, tror du det kan være grunnen?

Skrevet
Heisann.

Det er en del småting som irrterer meg litt med Guild Wars. For det første er det altfor få monker i spillet. For det andre er 90% av de som faktisk er monker, håpløse å ha med seg på mission. Hvorfor er det slik? Av alle monkene jeg har spilt med i GW-verdenen, har kun 5-6 stykker gjort jobben skikkelig.

Det er nok som LordZyfeX sa, men jeg tror det er anskelig å spille som monk når det finnes så få. Vi hadde kun med oss en monk til "Underworld, jeg kan ikke si at han healet meg så mye, hvorfor? Fordi han hadde 6 andre + seg selv å heale, og alle sammen ble sur på monken når vi døde :\

Skrevet

Jeg har begynt å spille med en RP-monk selv, og en monk er avhengig av energi, sånn er det.

Hvis monken ikke har energi, kan han ikke heale, og man dør. Derfor er det ofte lurte å vente til monken har regena energi etter en kamp, før man aggroer neste gruppe med monstre, men si det til X W/Mo som løper rundtomkring og tror han er udødelig med mending og orison of healing. (Som han kan bruke 4 ganger før han går tom for energi, 1 regen hjelper deg ikke mye)

Skrevet
Er litt enig i Grundig eg er ein warrior og har berre vore med

på eit mission der monken har klart seg bra

:)

Og da anbefaler jeg deg og tenke gjennom de punktene jeg setter opp, tror du det kan være grunnen?

Han er rævva

Det nok den grunnen eg vil sei eg har spelt mot ;)

men ok zyfex eg skjønnar no kvifor ikkje dei healar så

fort

;)

Skrevet

Mitt inlegg som er referert til, er fjernet, med tanke på copyright, og slike ting, må bare beklage. Men hw skal ikke få rettigheter til noe nyttig gjennom meg.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, men jeg kan si at jeg er en god monk... trikset ligger i å være E/mo, har 14/13 energy storage og healing + et par items noe som gjør at jeg får 77 energy, samtidig som jeg har elite skillen ether renewal, dette er en uslålig healing kombinasjon.

Skrevet (endret)

Ja, ele/monk er en veldig god kombo. Men monk/mesmer funker også veldig bra, da du enten kan stjele energi fra fienden din, eller "deaktivere" han.

EDIT: Men er du da også en god elementalist? Med det som første yrke, vil ejg klart trudd at du ville gi skade, ikke heale. (Med tankte på at 80% av de med monk som andre yrke, kun bruker det på seg selv.

Endret av LordZyfeX
Skrevet
Jeg er helt enig med deg, men jeg kan si at jeg er en god monk... trikset ligger i å være E/mo, har 14/13 energy storage og healing + et par items noe som gjør at jeg får 77 energy, samtidig som jeg har elite skillen ether renewal, dette er en uslålig healing kombinasjon.

Divine Favor slår Energy Storage når man skal være primary healer, sånn er det. Selv om man kan spamme healing spells utrolig mye, vil ikke healinga bli like bra som en Mo/? Med divine boon f.eks kan man da heale 300 liv med Heal Other, for 10 energy.

Skrevet

Men når party'et ditt blir mer enn 3 persjoner, tenker på når dere er 6-8 stk da begynner det å bli stor etterspørsel på energy...

Mange monker healer bra, men de aller fleste sliter med å få nok energy...

dessuten, hvis du skal vente til en har mista ca 300 i life, så er det nok andre som også nærmer seg, liker å heale folk når de har mista litt, og prioritere de som har mista mest...

Skrevet

Egentlig enig med dere begge. Jeg personlig er veldig fan av Healing Breeze, som nå gir 9 regen. Sammen med en liten enchantment til, gir jeg folk 13 i regen. Det er mye!

Men. Og, det skal være mer enn en monk i en gruppe på mer enn 5. Han kan godt være det som secondary, men man må ha mer enn en healer.

Skrevet

Eg spelte i party med ein monk i går, han klarte seg vedlig bra.

For at ein monk skal få gjort jobben sin skikkeleg, må han ha hjelp av resten av partyet. Warriorane og rangarane må ta støyten, mens monken healer.

Hjelper lite med monk, viss han må stå åleine å kjempe mot 2-3 fiendar, slik at han berre må konsentrere seg om å heale seg sjølv.

Skrevet

Synd at innlegget ditt er fjernet LordZyfex, skulle likt å ha sett punktene du satte opp :) Får en smule bedre forståelse av hvorfor det er så mange "dårlige" monker i Guild Wars.

Skrevet

hm. Jeg satser på å spille opp monken min og har ennå ikke valgt sekundærprofesjon.

Godt å høre at det er få monker, for da kan de som er der og er gode, være kresne :-)

Skrevet

Det finnes faktisk flere idioter som ikke er monker i det spillet, og det mest fordi det å spille munk ikke er så populært. Når jeg er munk får jeg whispers i nesten hvert eneste fellesområde jeg kommer i, og de fleste setter pris på det vi gjør eller går rundt og aggroer level 24 mobs med 5 AL amorset. Og som Guardian sier, divine favour slår komboen din king mephisto.

Jeg kan ta med meg 3 skills som krever 5 i energi og heale 10x mer enn deg pga divine favour. Arenanet hadde jo basja skikkelig på leggen hvis det å være primary monk er bedre med enn annen profession.

Skrevet

Jeg synes monkene får uforholdsmessig mye pepper, vet ikke hvor mange ganger jeg har sett noen løpe alene 10 meter foran resten av gruppen (vedkommende er gjerne elementalist eller mesmer), rett inn i en stor gruppe fiender, for så å dø (bombe) og klage på at monken er noob...

Man er ansvarlig for sitt eget liv, og om man tenker taktisk og spiller slik det sømmer seg for den profesjonen man har, er det faktisk ikke så ofte man dør...

Skrevet
Egentlig enig med dere begge. Jeg personlig er veldig fan av Healing Breeze, som nå gir 9 regen. Sammen med en liten enchantment til, gir jeg folk 13 i regen. Det er mye!

Bare synd du max kan ha 10 bips med regen ;) (om noen kaster conjure phantasm på 13-duden din har han fremdeles 8 though)

Spiller for det meste PvP selv (eller capper elites med henchies, for mye slit med non-NPC's syns jeg) har ikke hatt så altfor store problemer med monks der. Eneste som er irriterende er når du tar inn random folk, forteller dem hvordan de skal spille, for så å finne ut at de ikke gjør det i det hele tatt når kampen starter, men det gjelder jo alle klasser :cry:

Skrevet

Bare synd du max kan ha 10 bips med regen ;) (om noen kaster conjure phantasm på 13-duden din har han fremdeles 8 though)

Nei. Nei! NEI! nei? Neiii? Neiiiiiiiiiii :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...