Gå til innhold

Erfaringer om SHG's bærbare maskiner.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn...så var vel jeg kanskje like gal som alle andre og har bestilt en

Shg Note 9000 serie med:

 

Centrino 740 (1.7GHz - 533FSB), 512MB DDR333, 60GB HD (16MB Cache), 15” TFT, Combo CDRW/DVD, ATI Radeon X700/128MB, 54MBIT WLAN, LAN, Bluetooth, Webcam, Card Reader

 

Er faktisk en ledig minneslot :) Og det er jo positivt, for kommer antagelig og kjøpe meg en 1024mb brikke etterhvert....Når det gjelder brenner så har jeg ikke bruk for dvd-brenner, så dette var vel greit.

 

Landet på rundt Kr 11 000,- med alt av frakt og avgifter fra Posten... Må vel si meg fornøyd med pris i forhold til ytelse! Var faktisk på Elkjøp og titta litt idag for morro skyld... Og jeg skjønner fortsatt ikke HVORFOR ELKJØP ER INNI SÅ GRANSKAUEN DYRE PÅ BÆRBARE PCER ;p Og i tillegg er alt av brikkesett, ram, cpu av de eldre versjonene...

 

Nå håper e noen som har anskaffet en Shg legger ut en reviews her før meg, for om det kommer opp noe dårlig med maskinen kan jeg bare la være og hente den i Posten, dermed er kjøpet mitt kansellert :) I tillegg er det de fantastiske 14dagene med angrerett! ;) Det er godt og leve i Norge hva?

 

Skal legge ut bilder og erfaring med pcen så fort e har fått den og brukt den :)

Gleder meg til skolestart ;)

 

 

-Dennis

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt en shg Note 8600 Serie:

 

Centrino 750 (1.866GHz - 533FSB),

1024MB DDR2-533,

80GB HD (8MB Cache),

15.4” Widescreen TFT,

DVD±RW,

nVidia MXM GeForce 6600 Go / 128MB,

54MBIT WLAN,

Card Reader

 

Pris: 11 717,-

 

Forventet på lager 20.09.2005. ;)

God tid til å vente på tilbakemeldinger fra andre som har bestilt før meg. Eller er det noen som vet om shg.no leverer FØR de lover?

 

Til dere som har fått maskin allerede, hvordan er erfaringene med:

 

Pixeldød?

Byggekvalitet?

Varme?

Støy?

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar

På min SHG 8000 toppmodell er det ingen piksler som er døde. Tastaturet er godt og byggekvaliteten er god vil jeg faktisk si. Jeg har ikke lagt merke til at pcen har blitt noe veldig varm, men så har ikke jeg testet den så mye i spill og lignende. Når det kommer til støy så synes jeg harddisken og dvden bråker en del.

 

Men alt i alt - et godt kjøp.

 

Mvh

Sigurd

Lenke til kommentar

Kjøpte en:

 

Varenavn: Centrino 730 (1.6GHz – 533FSB), 512MB DDR400, 40GB HD (8MB Cache), 15 TFT, Combo CDRW/DVD, VIA VGA, LAN, 54MBIT WLAN

Modell: Note 40730/408/512/C/NO

 

Til 6500.

Problemer, fsb er for lav, 100mhz, så cpu kjører på max 1200mhz :| samt at pcn fryser totalt uten forvarsel med ujevne mellomrom! Kjører en ganske så ren win xp sp2.. Ellers er jo xga litt knapt, men skjermen er ellers fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...